SMC Väst´s fortbildningar stor bana 2008

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Hej!

SMC Väst genomför under 2008 totalt 5 utbildningsdagar enl. följande datum/platser:

Maj
16/5 (Fre), Kinnekulle ring
30/5 (Fre), Kinnekulle ring
Juni
28/6 (Lör), Falkenbergs Motorbana
Augusti
15/8 (Fre), Falkenbergs Motorbana
16/8 (Lör), Falkenbergs Motorbana

Nytt för 2008 är:
4-stegsutbildning
Under 2008 har vi infört 4 steg (du som deltagare genomför ett steg/utbildningsdag) och kommer erbjuda möjlighet att genomföra alla steg vid alla utbildningstillfällen. För att få genomföra ex. steg 2 ställer vi kravet på dig att du måste ha genomfört BKK/Sporthojskurs i vårat/annat län.

Anmälan
Anmälan sker via SMC Riks anmälningssystem. Vi är dock ännu inte riktigt klara med detaljerna kring våra utbildningar varför det än så länge inte går att anmäla sig. Kurserna finns dessutom ännu inte med på den hemsida där ni skall anmäla er (http://www.svmc.se/php/kurser/?do=shk) men de kommer upp så håll ögonen öppna. NÄR det är klart kommer jag lägga ut länkar till exakt VAR anmälan kan ske.

När ni gör anmälan väljer ni under 2008 inte grupp utefter hastighet/färger (grön/gul osv.) utan väljer vilket utbildningssteg ni vill genomföra. Vi, som arrangörer, kommer sedan att försöka pussla ihop grupper inom resp. utbildningssteg om vi tillsammans ser att vi måste/ni vill. Dvs. som vanligt genomför vi en dialog med er löpande under dagen.

Kursnamn
Nytt för i år är också att vi valt att endast använda oss av ETT namn på våra kurser nämligen Sporthojkurs. Innehållet i kurserna gäller alla 2-hjuliga motorcyklar oavsett körstil. För er som redan genomfört utbildningar med oss (2006 eller/och 2007) VET att vi försöker vara flexibla och ge er deltagare den kunskap som ni eftersöker, inom vissa ramar. Den målsättningen har inte förändrats utan vi kommer i fortsättningen också att försöka anpassa oss efter era önskemål.

Mer detaljer om våra kurser kommer ni att kunna läsa om på anmälningssidan så ha lite tålamod och boka redan nu in datumen och platsen så syns vi på banorna till sommaren! Tills dess:

Ha en riktigt skön jul!
// Niklas, Michael & Patrik

Last edited:
Uppp!!!

Inom kort, dvs. innan mässan nästa vecka, kommer våra utbildningar att läggas upp på SMC´s hemsida www.svmc.se Så håll ögonen öppna! :tummenupp

Mvh!
// Niklas

På vilka kurser är supermotader tillåtna

På alla våra kurser i SMC Väst. Så länge man kör 2-hjulig mc har man nytta av det vi lär ut. Och glädjen får vi ju allihop som kör mc "på köpet". :tummenupp

... samt kommer det gå någon gruskurs?

Japp, men jag har tyvärr lite dålig koll på NÄR och HUR i så fall! Men jag vet att Ole i SMC Väst har planer på en. Dvs. vi som jobbar med sporthojskurserna arrangerar BARA dessa.

Förslag: Posta frågan på vårat forum http://forum.svmc.se/forumdisplay.php?f=25 så kommer säkert Ole Holmblad eller någon annan att ge dig besked! Han är regelbunden läsare där ÄVEN om det inte är så mycket aktivitet.

Får du inget svar inom någon dag eller så kan du ju alltid kontakta vårat kansli och prata med Tore Ternell.

På Mc-mässan delar vi också ut Gulingen i vilken alla aktiviteter för 2008 i Västra Götaland står. Jag har själv inte sett den än (är först på mässan i kväll) annars hade jag kunnat läsa direkt där ur och informerat dig!

Om du skall på mässan besök då SMC´s monter och fråga efter Gulingen så får du en i handen! :tummenupp

Mvh!
// Niklas

Äntligen!!!

Nu ligger våra kurser för 2008 ute på SMC Riks hemsida och det är möjligt att anmäla sig se http://www.svmc.se/php/kurser/?do=shk

Dessvärre finns vissa mindre fel som inom kort måste rättas till. Priset för sdamtliga kurser (oavsett vad som står) är 1150 kr för SMC Medlemmar och för icke medlemmar tillkommer en avgift på 350kr vid första tillfället (vilket också ger ett års medlemsskap i SMC om man så önskar).

Vidare ligger också fn. kursen som vi kör 15 augusti på Falkenberg FÖRST på listan (dvs. inte i kronologisk ordning).

Allt detta, och lite till, kommer att ändras/korrigeras så fort som möjligt! Inget av detta hindrar dock från att anmäla sig!!!

Vi syns på banorna i sommar!
Mvh!
// Niklas, Michael & Patrik

Last edited:
Har bokat 16/5 nu & funderar på 30/5 oxå men har lite is i magen så länge...
Perfekt start på sommaren :tummenupp

Ni anmäler er för dåligt! Vi har ju fortfarande platser kvar!!! :D

Fast vad kan man förvänta sig med ett sådant här väder!? :huvet

Fast snart...vänta ni...då ryker varenda plats! Så har det i alla fall varit förr om åren!

See U på sverigest roligaste lekplatser i sommar = våra kära safalterade slingor! :yoparty

Mvh!
// Niklas

Och NU funkar länkarna...igen!

Någon, några tyckte att de länkar som tidigare funkat skall ändras! :huvet

Nåväl, nu funkar det i alla fall!

Mvh!
// Niklas

Det drar ihop sig!

Till 16/5 har vi endast ett fåtal platser kvar! Till 30/5 är det tvärt om, vi riskerar behöva ställa in om inte fler anmäler sig!

Japp, att köra en fredag ÄR inte helt lyckat. Man måste ta semester (de flesta) men banägarna bestämmer vilka datum vi FÅR hyra och kommer en större beställare in får vi som är mindre ta det som blir över!

Nåväl, platser finns med andra ord till 30/5 och vi kommer hålla lika hög standard på våra dagar i år som tidigare år både vad gäller feedback men också det praktiska "runtikring". I år FÖRSÖKER vi lösa kaffe och något tilltugg direkt på morgonen. Får se om det går i lås, vi gör ett seriöst försök dock!

See U!
// Niklas

Har aldrig kört asfaltsbana, men däremot mycket cross & enduro.
Har dock många års erfarenhet av gatåkning.

Vill lära mig hantera hojen i ordentlig fart under kontrollerade former på bana.
Är det här då en kurs som är lämplig för mig ?

Om så är fallet så kommer jag anmäla mig till 30/5.

Då har du en gedigen erfarenhet som grund = positivt!

Vågar lova att kursen kan ge dig en ytterligare förståelse för hur din mc skall köras i kurvor OCH hur du som förare inverkar! Japp, det är garanterat en kurs som ger dig valuta för pengarna, fast det skall ju igentligen inte jag skriva utan en/flera av våra tidigare deltagare!

See U!
// Niklas

Kinnekulle 16 Maj

Någon från trestadstrakterna som ska dit och kanske vill sällskapa upp? Köra hoj eller ta den på släp är frågan dock :va

Nyheter
Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick