Rasorblade
Ny medlem
Ok vännen, tack så mycket!!!! Det uppskattar jag otroligt mycket.
Ring mig när du har tid.
Kram och tack alla för era inlägg. Väldigt intressant! Jag lär mig![]()
bara å skrika till när det är dax så kan jag oxå hjälpa dig!!
Ok vännen, tack så mycket!!!! Det uppskattar jag otroligt mycket.
Ring mig när du har tid.
Kram och tack alla för era inlägg. Väldigt intressant! Jag lär mig![]()
När en sån här fråga kommer från en noob, kanske man borde fråga hur pass hårt det gasas också?
För någon med ringa vana så kanske det växlas aningen tidigare än för andra, och då spelar det kanske inte ens nån roll vilket system som sitter på, eller om det är Db-killer i eller inte..
Så ligger landet för min kära sambo iaf.. Mest som ett tips på behovsanalys. Istället för att säga att man MÅSTE ha DB-killer!
Nu vet jag inte vilken av våra kurser du anmält dig till, men jag kan ju svara allmänt hur bedömningarna kommer att vara när det gäller ljud.
Mvh
Mikael
SMC Väst
bara å skrika till när det är dax så kan jag oxå hjälpa dig!!
Jag har anmält mig till en SHK och ska köra på Kinnekulle den 2:a maj.
Visst påverkas det av hur mycket man gasar och vilket varv man har. Om detta råder knappast någon tvekan, men för resonemanget så är det väl lika bra att lägga ribban högt så man inte får problem i onödan.
Vi behöver inte väsnas mer än nödvändigt.
Jag håller per definition definitivt med dig. Men som för tjejen (min alltså) som sannolikt inte kommer varva mer än 8000 nån enstaka gång och för det mesta ligga mellan 3-6000 på sin 600a så skulle hon nästan kunna åka UTAN ljuddämpare och fortfarande klara ljudkraven.
Summan av ljudet blir ju inte lägre för att nån är nästan helt tyst.
Menar bara att det faktiskt KAN finnas undantag.![]()
Det KAN alltid finnas undantag, sådant är det i den verkliga världen. Men om vi går ut och säger att folk skall testa så lär vi ha fler som kommer och sedan inte klarar kraven.
Sen kan ju summan av ljudet bli lägre om alla låter mindre![]()
Fast nu läser du som satan läser bibeln..
Jag skrev aldrig att man skulle rekommendera nån att testa. Utan att man kunde göra en behovsanalys och faktiskt ställa personen som undrar en motfråga för att ha en grund till rekommendation.
Är svaret: "Jag tog kortet i höstas och hann bara köra 4 ggr innan vintern. Jag tycker att det är kul, men vågar/kan inte köra särskilt snabbt alls, utan kör i bästa fall lagligt än så länge. Jag gasar inte särskilt mkt heller, jämfört med min moppe jag hade förr räcker det nästan med tomgång för att det ska kännas snabbt."
Då kanske man ska ställa en till motfråga istället för att strikt hävda att man sannolikt blir svartflaggad om man inte har killers i? Även om man inte ska uppmana folk att låta så mkt som möjligt, så ligger det väl i allas intresse att göra en ban... kursdag så okomplicerad och lättsam som möjligt?
Om jag gör som du skriver och så har jag sagt att under dom förutsättningarna så behöver du inte dB-killer eller originalpipa. Men sedan kommer deltagaren och så visar det sig att min bedömning (rekommendation) inte fungerade. Hur skall jag då kunna genomföra de åtgärder som banägaren kräver? Naturligtvis kan man ställa en hypotetisk fråga, men hur vet jag att informationen jag får är korrekt om jag nu skall uttala mig?
Så fort jag som ansvarig säger att det där går nog bra, så kan det snabbt vändas till en sanning. Därför är det alltid bäst att skriva vad som gäller och sedan låta människor använda sitt sunda förnuft. Mycket lättare kan det väl knappast bli?
nån som skall till KK den 2 maj ? Hur tar ni er upp i så fall ?
Yes, skall dit. Tar bil + släp men tyvärr full, får bara plats med 2 hojar![]()
Känns som det är stora problem med just ljudnivån på bandagar.
Sannolikheten att min går genom en kontroll är nog minimal och utbudet av db-killers till min dämpare likaså minimalt. Detta medför att jag istället skippar bandagar eftersom det känns hyfsat surt att pröjsa ca 1500 kr och sen inte få köra.
Du har väl kvar orginalburken?
Det borde gå att hitta dB-killer som passar om du kontaktar återförsäljaren av just det märke du har på burken. Även om det inte är till just din modell så är det stor möjlighet att ett annat passar eller går att modifiera.Leverans utan orginal från Bike till första ägaren så nepp har ingen orginalburk.![]()
japp då va man oxå inbokad den 2 maj, kinnekullen SHK kurs!
Det borde gå att hitta dB-killer som passar om du kontaktar återförsäljaren av just det märke du har på burken. Även om det inte är till just din modell så är det stor möjlighet att ett annat passar eller går att modifiera.
Annars mäter du lite och ringer någon som säljer andra märken, de har säkerligen något som passar. Det är inte så jädrans olika om man hittar något liknande.![]()
då ses vi
glasfiber eller svinto som tillägg på DB-killern ? vad är bäst ?
![]() |
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
![]() |
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
![]() |
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
![]() |
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
![]() |
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |