Sms-kontroll Av Fordon FÖRSVINNER!!

Lasse A

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
-
Kanske läge att beställa fordonsuppgifter till faxnummer: 011-415 22 50
Går till transportstyrelsens huvudkontor. :)

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
Specialized Rockhopper 29er 2011 Bianchi Via Nirone 7 105 2011 BMW F800R 2011
Om det kostar ca 3kr/sms är det ju fortfarande värt det... Det är ju faktiskt inte så konstigt att de vill ha betalt för det. (även om de borde ha ett jäkla överskott med tanke på alla dieselbilar)

Det funkar hur bra som helst förstår inte varför dom sabbar för sig själva! Nu finns parkering via SMS men en VÄLDIGT uppskattad tjänst tar dom bort! Löjligt!

Ibland brukar jag kolla upp regnummmer på typ bilar som jag tycker är shysta och skratta när jag sedan upptäcker att den är kreditköpt! HA! Fattiglapp! :D

Var det inte du som snackade om lån på en liten 600?

Last edited:

Ping

Skydiver
Gick med
7 Sep 2004
Hoj
Honda CBR 954 -03 SÅLD, Yamaha YZ-R1 -03 SÅLD
Fan va jobbigt, införa en avgift på den då DIRECKT!!! :D

Värdelöst, hur många privatpersoner använder fax i vårt "moderna" samhälle?
Någon som vet en gratis faxtjänst på nätet? Eller uberbillig faxtjänst på nätet?

GustavK

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
DT125 -8x
Ja tycker det är ganska mycket bättre med sms, inte för jag använder tjänsten så mycket.
Men det har varit snabbt och smidigt när jag väl använt den.
Kanske blir lite jobbigt å ta med sig en fax om man vill veta vem som äger fordornet..

Kanske inte gör så mycket, men försöka går ju eller vad säger ni? =)
http://www.namninsamling.se/index.php?nid=3585

Therése_L

Guest
Mycket dumt.. :(

Har använt tjänsten många gånger, både för skoj skull och för att kolla "stulen-statusen" på konstigt uppställda fordon. Har också kollat upp en tappad regskylt och återlämnat den till ägaren.

Förstår att de vill ha betalt, men de kan ju börja ta betalt imorgon då, istället för att stänga ner tjänsten helt :(

Horm

Meldem
Gick med
26 Jun 2007
Hoj
WR450
Illa!

Var ju sjukt bra när man skulle kolla upp misstänkta civilbilar/hojar snabbt.
Även en stulen bil kom tillrätta tack vare den tjänsten.

Therése_L

Guest
Illa!

Var ju sjukt bra när man skulle kolla upp misstänkta civilbilar/hojar snabbt.
Även en stulen bil kom tillrätta tack vare den tjänsten.

Just det, det har man ju lyckligtvis gjort både en och två gånger.. :tummenupp

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Tjejen brukar messa misstänkta regnr när vi åker bil,har räddat mig några gånger.

Då får man vara uppmärksam på de man passerar i fortsättningen då,trist.

Henrik

eis

Ny medlem
Gick med
4 Feb 2008
Hoj
BMW S1000XR
Vi får väl börja ringa till kunddtjänst som fan så får vi se vad som blir mest kostnads effektivt för dom

Fahrer

SMC BKK/SHK Instruktör
Gick med
24 Apr 2005
Hoj
GSXR750 SRAD ratbike
"Man ska inte laga något som inte är sönder"

Nu har staten kommit på ytterigare ett sätt att klämma oss på pengar... :6surkart

arrow

Ny medlem
Gick med
22 May 2005
Hoj
CBR1000RR -08
det finns fax tjänster som tar emot fax och gör om dessa till e-post.... sedan lägger man bara in i mobilen att den ska hämta e-post från det kontot. då kan man göra samma koll via mobilen direkt på deras hemsida.

Tror det är en del som missbrukar SMS tjänsten för att t.ex. kolla upp bilar osv......

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Hoj
Världsmästarhoj
Luktar skitsnack, hur dyrt är det egentligen att hålla en SMS-tjänst jämfört med att ha personal till att sitta å jiddra med uppgifterna? Och fax, tillåt mig småle. Det är ju bara ett snyggare sätt att säga "använd inte denna tjänst".

Therése_L

Guest
det finns fax tjänster som tar emot fax och gör om dessa till e-post.... sedan lägger man bara in i mobilen att den ska hämta e-post från det kontot. då kan man göra samma koll via mobilen direkt på deras hemsida.

Tror det är en del som missbrukar SMS tjänsten för att t.ex. kolla upp bilar osv......

Missbrukar den för att kolla upp bilar? Vad skulle man annars använda tjänsten till menar du? :va

G-man

FÖR tillfället ej B-NNAD
Gick med
12 Jul 2007
Hoj
Thunderace & FZ750
Missbrukar för att stjäla fordon t.ex menar han nog säkert.(kolla reg nr få namn, sök på eniro få adress typ)

De söker bara på bilmärken i bilregistret sen kollar de upp var närmsta "BMW M3:a" står.

De senaste året har 3 olika personer ringt mig och frågat om jag velat sälja min gamla avställda toyota från 1992. Den står under kapell så de har garanterat inte sett något reg.nummer på bilen där de bor 40 mil härifrån ...

Therése_L

Guest
Missbrukar för att stjäla fordon t.ex menar han nog säkert.(kolla reg nr få namn, sök på eniro få adress typ)

Möjligt. Men även om tjänsten skulle kosta, låt oss säga 15,- så tror jag att de skulle använda sig av den ändå.

De söker bara på bilmärken i bilregistret sen kollar de upp var närmsta "BMW M3:a" står.

De senaste året har 3 olika personer ringt mig och frågat om jag velat sälja min gamla avställda toyota från 1992. Den står under kapell så de har garanterat inte sett något reg.nummer på bilen där de bor 40 mil härifrån ...

Går det att söka så? :va

Last edited:

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Jävla skit! Använder tjänsten minst en gång om dagen, kollar upp misstänkta civil-bilar, stulna fordon, skumma fordon, folk som uppför sig dåligt osv.:huvet:huvet:mad::mad::mad:

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati