SMS om polis kontroll? nära att åka dit i morse

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Höll på att åka fast i morse påväg till skolan :( körde om några bilar men mötte en kompis som vinkade mer än vanligt,klarade mig:)

Väll framme till skolan så började vi prata om man inte skulle skaffa såndär tjänst så man vet vart dom står

Någon som har nått nummer, går det att premunera på en sån tjänst fungerar allt som det ska, får man reda på alla kontroller?? :va

Vad betalar ni som använder er av denna tjänst?
 

sirmiro

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2005
Ort
Örebro
Hoj
Saknas pga ekonomi. =(
Finns nån sida som skickar ut sms, kommer inte ihåg vad den heter dock...

Du kan välja att övervaka en väg och varje mottaget SMS har jag för mig kostar 5sek (OBS ej 100% på detta)
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Jag litar inte riktigt på det där. Hur vet dom var det är kontroller nånstans? Hur snabba är dom med sms? Hur läser du sms medans du kör hoj?
Dessutom är det ju inte alltid man vet vilken väg man ska köra? :va

Kostar en hel del dessutom, eftersom det är per mottaget sms!
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Hoztic skrev:
Jag litar inte riktigt på det där. Hur vet dom var det är kontroller nånstans? Hur snabba är dom med sms? Hur läser du sms medans du kör hoj?
Dessutom är det ju inte alltid man vet vilken väg man ska köra? :va

Kostar en hel del dessutom, eftersom det är per mottaget sms!

gämför med vad det kostar med en böter eller bli av med kortet så kan jag nog leva med att det kostar lite...visst man kan hålla sig till hastighets begränsningen men det är ju inte alltid det är lätt:(
 

sir Urban

Inte riktigt som jag borde på nåt sätt
Gick med
16 May 2004
Ort
Kalmar
Hoj
R1 - 04 Raceversion
Hoztic skrev:
Jag litar inte riktigt på det där. Hur vet dom var det är kontroller nånstans? Hur snabba är dom med sms? Hur läser du sms medans du kör hoj?
Dessutom är det ju inte alltid man vet vilken väg man ska köra? :va

Kostar en hel del dessutom, eftersom det är per mottaget sms!

Är det bara kostnaden som hade varit problemet så kunde man väl betalat känns som det är billigt jämfört med böter eller ett indraget körkort.

/Urban
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Jag tänkte köra på det här med safespeed

www.safespeed.se

Det ska ju starta upp nu i maj. Förhoppningsvis, och dom skulle visst greja nåt avtal för mc oxå...
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Ricken skrev:
Jag tänkte köra på det här med safespeed

www.safespeed.se

Det ska ju starta upp nu i maj. Förhoppningsvis, och dom skulle visst greja nåt avtal för mc oxå...

Fattar inte vad den firman kan hjälpa dig eller mig med... fattar jag rätt om det fungerar som enn försäkringbolag eller? man batalar in en liten summa vrje år så står dom för boten sen eller?

Glöm inte att jag undrar om sms varning för fartkontroll
 

Läderknutte

Läderknutte
Gick med
27 Jan 2005
Ort
Luleå
Hoj
Såld
RS "Alex" skrev:
Höll på att åka fast i morse påväg till skolan :( körde om några bilar men mötte en kompis som vinkade mer än vanligt,klarade mig:)

Väll framme till skolan så började vi prata om man inte skulle skaffa såndär tjänst så man vet vart dom står

Någon som har nått nummer, går det att premunera på en sån tjänst fungerar allt som det ska, får man reda på alla kontroller?? :va

Vad betalar ni som använder er av denna tjänst?


Sms varning funkar såhär:

Det är ju många som har tjänsten sms varning. Någon som har tjänsten måste ju skicka ett sms om att det är kontroll på väg x. Då denna person har skickat in ett sms om det så får alla andra som har tjänsten ett sms om att det är kontroll på den vägen. Så någon med tjänsten sms varning måste ha sett att det är kontroll på nån väg och sen skickat in ett sms om det för att andra som har sms tjänsten ska få informationen.
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
rSEXa skrev:
Bättre att du skaffar en liten smidig laservarnare! kostar kring 1000 kr.

Mitt tips :tummenupp

Men jag har läst dom där trådarna och har funderat över laser varnare men det går ju att åka dit för det (också) vore ju bättre om man kunde ha en fungerade tjänst där om man helt enkelt såg en poliskontroll så skickade man ett sms som går ut till alla som premunerar på den där tjänsten, visst som någon sa hur ofta tittar man om man har fått sms när man kör men man kan kanske klara sig från något bot och då skulle den genast vara positivt både ekonomiskt och annars:)

Det måste ju finnas någon som använder sig av det där dom gjorde reklam föri tv ett tag[eller mins jag fel] :va
 

Pommes

Ny medlem
Gick med
24 Oct 2003
Ort
Sundbyberg
Hoj
R1150R
Zatzy har ett som är gratis, nästan ialla fall.'

Går ut på att om någon ser en kontroll skickar den personen ett sms till ett specifikt nummer. Då skickas det ett mail till din epost adress som du registrerat. då har du fått informationen.
och vodafone har en epost tjänst som skickar alla epost vidare som sms till din telefon och det är det som kostar bara, jag tror dom tar 1kr / skickat mail.

Så man varnar varann helt enkelt.
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Pommes skrev:
Zatzy har ett som är gratis, nästan ialla fall.'

Går ut på att om någon ser en kontroll skickar den personen ett sms till ett specifikt nummer. Då skickas det ett mail till din epost adress som du registrerat. då har du fått informationen.
och vodafone har en epost tjänst som skickar alla epost vidare som sms till din telefon och det är det som kostar bara, jag tror dom tar 1kr / skickat mail.

Så man varnar varann helt enkelt.


Jag har telia kan jag börja med , får även ganska många mail / dag det skulle sluta med att det blev dyrt:( använder du dig av det här eller?

men visst det skulle nog fungera:)
 

sandstream

Guest
Eller så kan ni göra som jag och skaffa en polare som är polis.
Fick ett SMS i morse om att de skulle ut och kontrollera hasigheten på byn :D

BTW: Hur många deciliter mjöl använder ni i förhållande till ägg och mjölk när ni gör pannkaka :va
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
sandstream skrev:
Eller så kan ni göra som jag och skaffa en polare som är polis.
Fick ett SMS i morse om att de skulle ut och kontrollera hasigheten på byn :D

BTW: Hur många deciliter mjöl använder ni i förhållande till ägg och mjölk när ni gör pannkaka :va


2,5 dec mjöl....6dec mjölk....3 ägg FY FAN vilket SPAMMMMM :kocko :hihi

Men om man inte har nån polare som är snut bög då? :rolleyes:
 

NO_FEAR

Skrapa skrapa lila lila
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Märsta
Hoj
R1 fighter -05
sandstream skrev:
Eller så kan ni göra som jag och skaffa en polare som är polis.
Fick ett SMS i morse om att de skulle ut och kontrollera hasigheten på byn :D

BTW: Hur många deciliter mjöl använder ni i förhållande till ägg och mjölk när ni gör pannkaka :va


3½ deciliter mjöl till 6dl mjölk och 3 ägg
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
RS "Alex" skrev:
Jag har telia kan jag börja med , får även ganska många mail / dag det skulle sluta med att det blev dyrt:( använder du dig av det här eller?

men visst det skulle nog fungera:)



:va Hur märker du att det är kontroll just där du kör om det nu piper till i luren när du sitter på hojen och gasar. Kanske nån annan vet med hur kort varsel brukar polisen sätta upp en kontroll innan SMS har börjat verka?
 

NO_FEAR

Skrapa skrapa lila lila
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Märsta
Hoj
R1 fighter -05
motardnisse skrev:
:va Hur märker du att det är kontroll just där du kör om det nu piper till i luren när du sitter på hojen och gasar. Kanske nån annan vet med hur kort varsel brukar polisen sätta upp en kontroll innan SMS har börjat verka?


Om det funkar så som de beskriver ovan så kan man ju omöjligt få ett sms innan polisen satt upp kontrollen.

Föresten så brukar ju var o varannan som kommer från andra hållet blinka o hålla på för att varna en om att snuten står där.

Funkar nog minst lika bra som det där sms-grejjet.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top