SMS om polis kontroll? nära att åka dit i morse

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Olzki skrev:

haha bra sagt men det är inte bara hastighet jag är rädd för att åka dit för utan ljud och blinkers m.m.

Kan inte sporthoj starta en sån här tjänst där man väljer vart man bor så kommer sms om bara den staden man vill ha info om tex karlstad för mig så sammlar man alla info om kontroller så skickas ett sms ut till personerna som prenumerar

säg 30 kr / månad den som skulle hålla i det kunde ju på så vis tjäna en del pengar också:) men går ju inte sitta med en mob och styra det något får helt enkelt starta ett företag och ta tag i det här :rofl
 

sandstream

Guest
McFille skrev:
Förhållande ägg - mjölk - mjöl skall vara:
1 ägg - 1 dl mjölk - 2 msk mjöl
Offtopic javisst, MEN jäkligt goda pannkakor...
Kan det verkligen bli någon bra stadga i kakorna med så lite mjöl?

Vadå off-topic? Är inte det här tasteline.se?
 

sandstream

Guest
RS "Alex" skrev:
haha bra sagt men det är inte bara hastighet jag är rädd för att åka dit för utan ljud och blinkers m.m.
If you can't do the time, don't do the crime :fatta!

Tips från mig som hängt på SH länge och vet vad som gäller:
Ser du en snutjävel så tar du bara upp hojen på slangen, ger grisen ett långfinger och uiiiiilar hem fort som fan!
Funkar varje gång för mig! :)

EDIT: Såg nu att du troligtvis puttrar runt på en 125:a och har postat i fel forum, ni har ju ett eget att "latja" i.
Glöm det jag har skrivit :tummenupp
 

sirmiro

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2005
Ort
Örebro
Hoj
Saknas pga ekonomi. =(
sandstream skrev:
If you can't do the time, don't do the crime :fatta!

Tips från mig som hängt på SH länge och vet vad som gäller:
Ser du en snutjävel så tar du bara upp hojen på slangen, ger grisen ett långfinger och uiiiiilar hem fort som fan!
Funkar varje gång för mig! :)

EDIT: Såg nu att du troligtvis puttrar runt på en 125:a och har postat i fel forum, ni har ju ett eget att "latja" i.
Glöm det jag har skrivit :tummenupp


Hmm, gäller bara trafikregler för de med större cyklar? Sen att man inte får vidare många svar på 125-delen för att ingen har full koll där kan vara en annan anledning att tråden inte ligger där. Om jag fattat rätt med 125-delen är den till för att vi med 125or ska kunna diskutera saker som berör just de hojarna...


För att komma tillbaka till topic: Hastighetskontroller och var de ska hållas är offentliga handlingar och vill ni veta säkert en sträcka kan ni bara ringa polisen och fråga om de ska ha någon kontroll där, och de måste svara på frågan...
De flesta "polisvarningssystem" med mail eller sms bygger på just detta, MEN de täcker inte upp den största "faran" med poliserna - civilbilarna...

Sen vad det kostar kan man fundera lite på... 5kr säg 1gång per dag i snitt ger 1800kr/år, så det kan bli dyrt i längden...
 

sandstream

Guest
sirmiro skrev:
Hmm, gäller bara trafikregler för de med större cyklar? Sen att man inte får vidare många svar på 125-delen för att ingen har full koll där kan vara en annan anledning att tråden inte ligger där. Om jag fattat rätt med 125-delen är den till för att vi med 125or ska kunna diskutera saker som berör just de hojarna...
Ja, så är det. Försökte bara skoja till det lite :tummenupp
 

DanneP

Flegmatisk...
Gick med
7 Jun 2003
Ort
Centrum
Hoj
Yamaha R6:a
RS "Alex" skrev:
2,5 dec mjöl....6dec mjölk....3 ägg FY FAN vilket SPAMMMMM :kocko :hihi

Men om man inte har nån polare som är snut bög då? :rolleyes:

Mmmmm... då tar jag hellre två snut lesbiska :tungan


OT... okej

Kör lagligt eller chansa...

MVH
 

CHROLO

Does not play well with other bikers...
Gick med
1 Sep 2004
Ort
Kallhäll
Hoj
Honda Varadero, Honda AT
sirmiro skrev:
Hmm, gäller bara trafikregler för de med större cyklar? Sen att man inte får vidare många svar på 125-delen för att ingen har full koll där kan vara en annan anledning att tråden inte ligger där. Om jag fattat rätt med 125-delen är den till för att vi med 125or ska kunna diskutera saker som berör just de hojarna...


För att komma tillbaka till topic: Hastighetskontroller och var de ska hållas är offentliga handlingar och vill ni veta säkert en sträcka kan ni bara ringa polisen och fråga om de ska ha någon kontroll där, och de måste svara på frågan...
De flesta "polisvarningssystem" med mail eller sms bygger på just detta, MEN de täcker inte upp den största "faran" med poliserna - civilbilarna...

Sen vad det kostar kan man fundera lite på... 5kr säg 1gång per dag i snitt ger 1800kr/år, så det kan bli dyrt i längden...

Om det fanns några handlingar som avgjorde var kontroller ska hållas så vore de offentliga.
Beslutet om var kontrollerna ska hållas tas oftast med kort varsel beroende på olyckstatistik, inkommande klagomål o.s.v.
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
CHROLO skrev:
Om det fanns några handlingar som avgjorde var kontroller ska hållas så vore de offentliga.
Beslutet om var kontrollerna ska hållas tas oftast med kort varsel beroende på olyckstatistik, inkommande klagomål o.s.v.


Jag har totalt missat att det finns en polis här på sh kanske finns fler också:)
 

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Senare...
CHROLO skrev:
Om det fanns några handlingar som avgjorde var kontroller ska hållas så vore de offentliga.
Beslutet om var kontrollerna ska hållas tas oftast med kort varsel beroende på olyckstatistik, inkommande klagomål o.s.v.

Men informationen om kontrollernas placering är offentlig, så det går alldeles utmärkt att ringa till polismyndigheten och höra om några kontroller är planerade utefter någon specifik vägsträcka, inte sant
 

sirmiro

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2005
Ort
Örebro
Hoj
Saknas pga ekonomi. =(
CHROLO skrev:
Om det fanns några handlingar som avgjorde var kontroller ska hållas så vore de offentliga.
Beslutet om var kontrollerna ska hållas tas oftast med kort varsel beroende på olyckstatistik, inkommande klagomål o.s.v.


Hmm, det ligger nog nånting i det du säger... :va

Då kan man bara fråga sig hur snabba SMS tjänsterna är att hitta kontrollerna... Kommer man först lär det inte ha pipit i telefonen, och över laglig fart verkar det ganska dumt att läsa SMS... Speciellt på hoj... :död
 

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki SV650S -03
RS "Alex" skrev:
snälla försvin från min tråd eller skriv något som har med det att göta :kocko


Jamen snälla du, om du läser andra inlägget i den här tråden så har du lösningen på ditt problem.
 

McFille

Hojlös i Barcelona!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Hojlös! :(
sandstream skrev:
Kan det verkligen bli någon bra stadga i kakorna med så lite mjöl?

Vadå off-topic? Är inte det här tasteline.se?

Stadga? Hade du tänkt käka dem som knäckemackor eller? :va
Pannkakor skall rullas och sen käkas, de skall inte stå av sig själv juh... :7peta

Prova receptet, du kommer inte bli besviken! :tummenupp
 

CHROLO

Does not play well with other bikers...
Gick med
1 Sep 2004
Ort
Kallhäll
Hoj
Honda Varadero, Honda AT
McB skrev:
Men informationen om kontrollernas placering är offentlig, så det går alldeles utmärkt att ringa till polismyndigheten och höra om några kontroller är planerade utefter någon specifik vägsträcka, inte sant

Helt rätt! Frågan är fri, men offentlighetsprincipen gäller handlingar . :)

Hela vitsen med att tala om var kontrollerna kommer att vara är att få ner hastigheten.
 
Last edited:
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top