Inom IT är en lyckad uppdatering en kombination av funktionalitet, stabilitet och estetik, vi får aldrig glömma att alla är olika avancerade användare och har olika preferenser. En viss uppdatering kan vara helt meningslös för mig, men kanske guld värd för dig. Och jag håller med om att alla förändringar inte är till det bättre, många gillar t.e.x inte Windows 8 och föredrar Windows 7 bättre, mycket för att den klassiska startmenyn är borttagen och den är saknad, Microsoft "löste" problemet med att acceptera att en tillverkare skapade ett tillägg i deras OS Windows 8, "Classic shell Windows 8 start menu" Men, alla kan/vill inte installera ett tillägg. Microsoft har lyssnat på kunderna och utvecklar nu Windows 10 som kan ses som en mix av Windows 7 och 8. Dom är i slutskedet, Här pratar vi om riktigt stora förändringar från ett av världens mest formidabla företag. Och till On Topic... Som sagt, jag älskar startknappen och till skillnad från dig så tycker jag att den fyller en stor funktion, i min värld kallad för användarvänlighet. Ett bevis på att alla tänker olika och har olika preferenser, och hur mycket jag än vrider och vänder så kan jag inte se hur den gör nån skada, knappen du är van vid är en cm bredvid, om jag kunde så skulle jag byta plats på dom för att göra dig glad, men jag är inte systemadministratör. Och dom som vill ha bort knappen begriper jag mig inte på... Jag ser faktiskt inte hur den kan göra nån skada. Jag kanske är partisk, men i mina ögon ser den bra ut och hör hemma på en sida som ändå har många användare och växer. A och O, användarvänlighet, tydlighet, estetik, tycker att SH kvalar in på alla kriterier, nu mer än någonsin.
/Åter, riktat mot dig Alatalo