Snälla på besiktningen?

Moonman

Hittare
Gick med
21 Jul 2005
Hoj
Honda CBR 929RR -01
Har köpt min första hoj och har den inne på service nu. Ska besiktiga den i veckan men har inget orginalsystem och det sitter ett slip on på. Vad göra? Funderar på att försöka dämpa med stålull, andra tips?

Hur är de på besiktningen? Stenhårda eller snälla farbröder på rosa moln som bjuder på kakor?

mvh
Alex

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Har köpt min första hoj och har den inne på service nu. Ska besiktiga den i veckan men har inget orginalsystem och det sitter ett slip on på. Vad göra? Funderar på att försöka dämpa med stålull, andra tips?

Hur är de på besiktningen? Stenhårda eller snälla farbröder på rosa moln som bjuder på kakor?

mvh
Alex
Om du blinkar med ögonen och ruskar på:tuttar Kanske det går bra om du är tjej...är du kille så kollar de trafiksäkerheten på hoj och ev bullerkrav..
Du kan alltid sätta över en dricka burk du klippt upp i ena sidan, borra några hål i den delen över avgasröret, dra fast med en slangklämma och släng skiten efter besiktingen..

Andra tips som många glömmer RÖD REFLEX bak!!! Samt skruva dit kedjeskyddet om det saknas, läste om en kille som slitsade upp ett dammsugsrör och skruvade dit som kedjeskydd!! Gick igenom ua. Det är funktion inte form de söker.

Last edited:

gabor2

Jag steker alla i lite smör!!
Gick med
29 Jan 2006
Hoj
touring gixxer 1000 k7 ;-)

mvh
Alex

Tja har man en elak ratbike som skriker attityd och låter rätt i alla sh öron så lär a4 papperet bli fyllt !funkar inte ett r1 system på fzr:n ? kanske du kan låna av någon snäll ! Annars så fungerar colaburks metoden med lite tur .

benzzon

ride on, ride on..
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
CBR929, WR426
Ifall du vill låna ett originalsystem så har jag ett liggande, det går även bra o handla loss det ifall du vill ha ett liggande, eller "heltidsmonterat"..

Bilder på det finns här: http://www.benzzon.se/forum/forum_posts.asp?TID=100

Såg en FZR, modell "ratbike" vid funbike i lördags, undrar om det inte var så
att den hade vance & bröl, mattsvart var hojen iaf..

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
Elrulle
Det där är nog olika. Har vart på en "öppen"besiktning en gång, dom plockade bara fram mätutrustningen en gång och det var när en kille på en HD med raka rör.

Moonman

Hittare
Gick med
21 Jul 2005
Hoj
Honda CBR 929RR -01
Tack för alla svar! Det där systemet verkar helt ok, ska kolla hur mitt sitter monterat, om det går att byta :D Killen som servar den ska stoppa systemet fullt med diskbollar så jag hoppas att det fungerar. Kan de klaga på det och icke godkänna den pga det?

Ifall du vill låna ett originalsystem så har jag ett liggande, det går även bra o handla loss det ifall du vill ha ett liggande, eller "heltidsmonterat"..

Bilder på det finns här: http://www.benzzon.se/forum/forum_posts.asp?TID=100

Såg en FZR, modell "ratbike" vid funbike i lördags, undrar om det inte var så
att den hade vance & bröl, mattsvart var hojen iaf..

Hahaha va roligt. En kompis undrade om jag var ute men min är i stockholm. En mattsvart FZR utan sidokåpor med vance & brööl

Last edited:

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Jag hoppas det gick bra med besiktingen:confused:
Själv rullade jag igenom idag u.a, trevlig farbror som småpratade lite om kedjesmörja, och vad det skall vara för reflex bakpå etc, han sa även att det var fina, däck, tacka tusan för det, de är ju nya:D Och att allt kändes bra med hojen.-Jag vet! Sa jag.. Så nu är det 2 år att köra igen:tummenupp

Last edited:

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Näe
Jag hoppas det gick bra med besiktingen:confused:
Själv rullade jag igenom idag u.a, trevlig farbror som småpratade lite om kedjesmörja, och vad det skall vara för reflex bakpå etc, han sa även att det var fina, däck, tacka tusan för det, de är ju nya:D Och att allt kändes bra med hojen.-Jag vet! Sa jag.. Så nu är det 2 år att köra igen:tummenupp

Hojen min hade jag kunnat stegra igenom besiktningshallen, om jag nu kunnat stegra över huvud taget... :D
Bilen där vart det -"ajja bajja fixa bromsen så ses vi.... " :gnissla

Moonman

Hittare
Gick med
21 Jul 2005
Hoj
Honda CBR 929RR -01
Det gick bra andra gången. Första gången så drog de fram mätarn och fick den till 105, 100 och 107. Tyckte det verkade fattas stoppning eller vad man nu ska kalla det i slipon:et så knallade till bygget här i stan och fick lite gullfiber som jag pulade ner sedan blev det 97db i Sala igår :D

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati