Ska man tolka ditt inlägg som att du tycker att vi manliga motorcyklister vanligen är vältrimmade fysiska praktexemplar?Alltså det här är nästan taskigt. När det dyker upp en tråd här på forumet där det diskuteras hästar och en ovanligt hög andel skribenter är cheyer då dyker det upp den här sortens reklam i högerspalten.
View attachment 402641
Ska man tolka ditt inlägg som att du tycker att vi manliga motorcyklister vanligen är vältrimmade fysiska praktexemplar?
Heter det inte hest-cheyer...?
Seriöst. Vissa delar av året åker jag mycket hoj precis norr om huvudstaden och en sak som slagit mig är mängden 13-14 åriga tjejer sittandes på dessa flera hundra kilos köttstycken, ofta på asfaltvägar bland övrig trafik. Visst, både jag och mina vänner ser till att slå av i god tid och att inte framkalla överraskande ljud precis då man passerar kraken, men ändå...? Vilket känns som den största trafikfaran...? Ett hojgäng ute på bombarrepa eller en fyrtio kilos trettonåring som försöker manövrera flera hundra kilo cavallo med mindre stabilt psyke...?
Självklart visar vi respekt och hänsyn till andra trafikanter - hur ska vi annars kunna förvänta oss detsamma?
Förhållande? Hålla sams?
konstigt, ändå jag tycker mig se fler män ligga och gråta i dikena runt stockholm än 14-åriga hästtjejer..
Men å andra sidan så var det nog några år sen man ens såg en häst. Rider ens folk längre i sthlm längre?
Men.. Om man har en elhoj då, hur blir re dårå
Men.. Om man har en elhoj då, hur blir re dårå
Då får man köra försiktigt så man inte råkar fälla hästen med sladden!
nä, för dyrt att försäkra.
Skenförsäkring då?
Skenförsäkring då?
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|