Snålt innehåll i Shoei-kartong?

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Hoj
Triumph Tiger 955i
Hejsan!

Köpte mig en Shoei XR-1100 idag, men jag blev rätt förvånad över hur lite saker som låg i kartongen, bara hjälmen och pinlocket fanns att hitta, ingen manual eller tillbehörsblad, ska det verkligen vara så? :confused:

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Vad är du ute efter utöver hjälm och pinlock?

Köpt två stycken själv och båda har haft manualer och några SHOEI dekaler med.

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Hoj
Triumph Tiger 955i
En manual hade inte varit fel, sen ska man ju tydligen kunna byta/modifiera inredningen, men det vet jag ju inte heller nått om...

Edit: en vaddå sa du!? ....-jaha en sån där haklapp. ja det hade inte varit fel....

Last edited:

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Köpt den beggad eller sprillans ny? Ifall du köpt den ny skulle jag gå tillbaka med den.

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Hoj
Triumph Tiger 955i
Sprillans ny är den, har dock kört 10mil med den så får nog tvätta av den lite.:hihi

Landin81

ALFAHANNEN
Gick med
31 May 2012
Hoj
Yamaha Fz8N 2011 Landin Edition
Har oxå en Xr1100 och fick med pinlock, chin curtain, och manual tillsammans med lite annat papper samt ett hjälmöverdrag.

Fick du inte ens ett hjälmöverdrag?

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Hoj
Triumph Tiger 955i
Har oxå en Xr1100 och fick med pinlock, chin curtain, och manual tillsammans med lite annat papper samt ett hjälmöverdrag.

Fick du inte ens ett hjälmöverdrag?

Jag fick allt, det var bara det att jag hade glömt att kolla på undersidan av wellpappen som täcker hjälmen inuti kartongen, där satt det ju givetvis en liten påse med allt jag sökte :D Ibland är man bara för dum :3freak

Ankan1

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2011
Pendlar i Skåne mellan storstaden och landet.
Hoj
Suzuki Hayabusa / Honda Super Blackbird
I min låda följde det med två utvikningsbara japaner som med en laserpekare genomförde en Las Vegas show i konsten av hur man tog på sig denna hjälm samt i vilka tänbara situationer en hjälm var bra att ha.Varade i en och en halv timme.Rätt coolt faktiskt.Nä men , ett form av häfte med skötselråd mm kunde du ju ha fått.Annars är det väl bara att glädjas över den nya hjälmen. :crash

http://www.youtube.com/watch?v=-9aCMLO-vTI

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Har det någonsin hänt att någon läst en manual ?

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Visir?

Annars fick jag iaf med chin curtain, lite infoblad, manual (avancerat?) och lite sånt.. Slänge allt utom garantipapper och det jag använder. Spelar det nån roll för dig?

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Har det någonsin hänt att någon läst en manual ?
När jag hade tagit loss visiret på min Arai Chaser så behövdes manualen för att försöka förstå hur man skulle göra för att sätta tillbaka det igen. Det hjälpte iofs inte riktigt utan jag fick kolla på ett klipp på Youtube som demonstrerade det också innan jag lyckades. :näsblod

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
När jag hade tagit loss visiret på min Arai Chaser så behövdes manualen för att försöka förstå hur man skulle göra för att sätta tillbaka det igen. Det hjälpte iofs inte riktigt utan jag fick kolla på ett klipp på Youtube som demonstrerade det också innan jag lyckades. :näsblod

...och ändå, om man vet hur man gör, så är det rysk roulette - förr eller senare går plastbitarna sönder (och det gör de, alltid vid sämsta möjliga tillfälle :huvet ).

Att hata Arais visirmekanism är en av mina passioner här i livet. :hihi

Garolino

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2012
Hoj
GSX-R k2
...och ändå, om man vet hur man gör, så är det rysk roulette - förr eller senare går plastbitarna sönder (och det gör de, alltid vid sämsta möjliga tillfälle :huvet ).

Att hata Arais visirmekanism är en av mina passioner här i livet. :hihi

jo å den lilla plast biten kostar 1200 när det väl gått sönder.

På min x-spirit II är det nått fruktansvärt lätt att byta visir, gjorde det första gången på runt 30 sek efter en snabb koll på youtube :)

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Jag fick allt, det var bara det att jag hade glömt att kolla på undersidan av wellpappen som täcker hjälmen inuti kartongen, där satt det ju givetvis en liten påse med allt jag sökte :D Ibland är man bara för dum :3freak

Haha, det är bra. :tummenupp

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...