Snålt innehåll i Shoei-kartong?

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Hoj
Triumph Tiger 955i
En liten fråga när jag nu ändå tjötar om denna Shoei hjälm, finns det modifieringskit för inredningen att köpa?

Jag har inte testat en hjälm som inte gör rejält ont efter en timme sen min gamla moppe hjälm. På min senaste hjälm var jag tvungen att ha en liten handduk i botten för att det skulle göra ont. XR-1100 är bäst hittills men inte helt ok, det skaver även med denna. Då har jag ändå gått upp en storlek, mycket med tanke på att det nog är mer trafikfarligt att ha en obekväm hjälm som sitter som gjutet än att ha en bekväm som sitter lite sämre.

speedle

Medlem
Gick med
27 Jun 2009
Hoj
Honda CBR 900RR -98 Suzuki GSX-R750 -02 racehoj (såld) Aprilia RSV1000R Factory -08 racehoj Honda CRF250R-X -11
Ursäkta men du ska nog gå till nån som kan detta med hjälmar och prova ut en hjälm som passar ditt huvud. Det har inte slagit dig att Shoei kanske inte passar ditt huvud. Det ska inte göra ont! Måste du stoppa i handdukar i hjälmen har du fel hjälm :fakta

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Hoj
Triumph Tiger 955i
Ursäkta men du ska nog gå till nån som kan detta med hjälmar och prova ut en hjälm som passar ditt huvud. Det har inte slagit dig att Shoei kanske inte passar ditt huvud. Det ska inte göra ont! Måste du stoppa i handdukar i hjälmen har du fel hjälm :fakta
Ursäkta, men jag har provat väldigt många kända märken och jag har ännu inte funnit någon som inte gör ont. Nu ska jag testa denna Shoei hjälm ordentligt innan det blir något byte.

Men har du nått tips på vart jag bör gå för att hitta någon som kan klämma lite på skallen och säga "den här ska du ha!" så är du välkommen att säga det. :)

Last edited:

speedle

Medlem
Gick med
27 Jun 2009
Hoj
Honda CBR 900RR -98 Suzuki GSX-R750 -02 racehoj (såld) Aprilia RSV1000R Factory -08 racehoj Honda CRF250R-X -11
Ursäkta, men jag har provat väldigt många kända märken och jag har ännu inte funnit någon som inte gör ont. Nu ska jag testa denna Shoei hjälm ordentligt innan det blir något byte.

Men har du nått tips på vart jag bör gå för att hitta någon som kan klämma lite på skallen och säga "den här ska du ha!" så är du välkommen att säga det. :)

Har tyvärr inget grymt tips på ställe. Du har iaf provat en massa och inte bara köpt efter hur cool hjälmen är som är grymt vanligt. Hoppas nån annan här har tips på nån som är grym på hjälmar. Vet att Shoei och Arai har "factory shops" där man går in och får en hjälm med skräddarsydd inredning. Finns inte i Sverige dock :(

Jag har tur som har en Shoei skalle, en Arai t.e.x sitter som skit på mig!

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Hoj
Triumph Tiger 955i
Har tyvärr inget grymt tips på ställe. Du har iaf provat en massa och inte bara köpt efter hur cool hjälmen är som är grymt vanligt. Hoppas nån annan här har tips på nån som är grym på hjälmar. Vet att Shoei och Arai har "factory shops" där man går in och får en hjälm med skräddarsydd inredning. Finns inte i Sverige dock :(

Jag har tur som har en Shoei skalle, en Arai t.e.x sitter som skit på mig!
De här kan ju kanske låta konstigt men det är inte inredningen i just denna hjälm sig som är mitt problem, utan att alla hjälmar i dagens läge har väldigt snålt med stoppning upptill och där är jag jäkligt öm. Ligger frigoliten mot skallen är det kört. Jag behöver typ kindkuddsstoppning upptill och det är lönlöst att leta efter...

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Jag vet faktiskt en person som alltid läser manualer. I manualen för utombordaren stod det att man alltid skulle fälla upp den och koppla loss bränsle slangen.

Efter att ha halkat omkull ett flertal gånger i båten och fått ro över med sönderfruset växelhus så låter han motorn vara nedfälld och lämmnar soppa slangen på plats.

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
ja när jag inte lyckades byta visir på min Arai Chaser. Det lät som det gick sönder ( mao som det ska göra) så jag tänkte "RTFM"

That is classic !

"When everything else fails read the manual and then claim warranty."

Men i verkligheten har manualer bara ett syfte.

När någon ber om en manual skall man kunna svara -Här är den.

Då slipper man mer frågor om den.

(Jo jag jobbar med world-wide system support en stor del min arbetstid)

toGasa

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2010
Hoj
Bandit 1250SA -08
En liten fråga när jag nu ändå tjötar om denna Shoei hjälm, finns det modifieringskit för inredningen att köpa?

När jag har varit och kollat på nya hjälmar så har försäljarna sagt om passformen inte är riktigt 100, så fanns det tjockare/tunnare inredning att köpa till. Men jag gick in och kollade på Shoei hemsida och där finns det inget under accessoarer. Jag har även ett svagt minne att jag har sett det på någon utlänsk sida, men hittar varken hos Fc-moto eller Louis.

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!