Snö...

nabbor

An old UNMO who´s fading away
Gick med
30 Jul 2005
Ort
Tukholma
Hoj
Ducati 1200S Multistrada PIKES PEAK -14, Ducati 848 STREETFIGHER -13
Mr Baseman skrev:
2572141 Upp till 50 cm väntas falla i helgen!!!! :yoparty
Bara att börja dra i snöret!!! :D

Så mycket snö!! Fram med spegeln, rakbladet och dollarbunten så partar vi!!!!!:yoparty
 

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Ort
fjollträsk
Hoj
KGK
Kakan skrev:
2584511 Snö :yoparty Jag har beställt 4 meter till sthlm så man har vit snö och inte slask :rolleyes:

Ah, trodde vi hade blivit blåsta på oväder ännu en gång men nu ser det fint ut. Bilarna kommer inte fram osv. :yoparty
 

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hägerstensåsen
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
KGK skrev:
2584612 Ah, trodde vi hade blivit blåsta på oväder ännu en gång men nu ser det fint ut. Bilarna kommer inte fram osv. :yoparty

Nätack, jag har märkt vissa problem med trafiken i eftermiddags.
Eftersom jag är så jävla bra på att köra bil så har jag fortfarande sommardäck med 2mm mönster på. Jag hade inga problem (eller några små kanske) men bonläppen med 740 och isdubbat framför mig kom inte upp på Essingeleden ens.
När ska folk lära sig köra bil?
 

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Ort
fjollträsk
Hoj
KGK
Victor skrev:
2584622
När ska folk lära sig köra bil?

Bra fråga

På grund av det ymniga snöfallet och blixthalkan i Stockholmsområdet har busstrafiken ställts in helt på i stort sett alla håll i hela Stockholms län. Inom spårtrafiken rådde stora förseningar på ondagskvällen.

Exempelvis var pendeltågen i Stockholm ungefär 25 minuter sena efter ett stort antal växelfel vid Stockholms central.

Även i Uppsala län rapporteras många busslinjer vara inställda.

http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=33538&a=692185&lid=puff_692191&lpos=lasmer
 

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Skeppshult trampcykel och v-twin.
KGK skrev:
2584703 Bra fråga

På grund av det ymniga snöfallet och blixthalkan i Stockholmsområdet har busstrafiken ställts in helt på i stort sett alla håll i hela Stockholms län. Inom spårtrafiken rådde stora förseningar på ondagskvällen.

Exempelvis var pendeltågen i Stockholm ungefär 25 minuter sena efter ett stort antal växelfel vid Stockholms central.

Även i Uppsala län rapporteras många busslinjer vara inställda.

http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=33538&a=692185&lid=puff_692191&lpos=lasmer

Jag fattar inte vad det är för fel på dom. Ska busstrafiken fortsättningsvis ställas in varje gång det kommer lite snö? När jag var liten och jobbade i hemtjänsten var det minsann ingen som ställde in nåt. Jag puttade upp den kassa automatväxlade bilen (röd) för backarna upp till tanterna och gubbarna och höll käften precis som alla andra. Och nån rast hann vi inte med att ta. (Vi bodde på sjöbotten och käkade makadam till frukost också.)

Har fått hur många samtal som helst om lägesbeskrivningar och diverse mammor och pappor som velat bli upphämtade där pendeltåget/tunnelbanan har tagit slut.

Hade det inte varit för den där fläkten som inte fungerar i min bil (vinterdäck sattes faktiskt på i söndags) hade jag lätt dragit ut och hämtat hem alla och några extra eftersom SL inte klarar av att göra det dom ska.

Dethär är bara för pinsamt.
 

speedhammy

pryo... riktig i vår... :-)
Gick med
19 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Ska leka med GSX750R... köra upp i vår!
Jag förstår inte problemet med tågen! Det är ju samma sak varje år! Dessutom borde rikspuckona fattat att det ÄR halt, vi har ju fått en megavarning i en vecka ung att snön kommer... den KOMMER! Jiihaaa... lastbilar far av vägen och bilar kanar hit och dit och alla är lika förvånade som vanligt :rolleyes:

Vi har en dm nu ung... har snöat mer eller mindre hela tiden sen lunch. :)

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,922216,00.html

*hahahaha* Jag skulle aldrig ställa mig och byta däck mitt i snöovädret... jaja... Det man inte har i huvet... :tungan
 

speedhammy

pryo... riktig i vår... :-)
Gick med
19 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Ska leka med GSX750R... köra upp i vår!
Det tar BARA 3 timmar att köra en mil i eller utanför stan :)

21.00 Fräsh rapport. Kö stillastående från Upplands Väsby och söderut... Kaffebacken i Nacka helt stillastående. Söderledstunneln avstängd. De flesta bussar har ställt in sina avgångar...
 
Last edited:

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Ort
På söder.
Hoj
Nepp nope inte just nu.
KGK skrev:
2584612 Ah, trodde vi hade blivit blåsta på oväder ännu en gång men nu ser det fint ut. Bilarna kommer inte fram osv. :yoparty

:tummenupp Tror det kallas sthlm vinter syndromen eller nå sånt :lol Ser ju ut så här varje år vid första snön :hihi
 

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Ort
fjollträsk
Hoj
KGK
speedhammy skrev:
2584934 Det tar BARA 3 timmar att köra en mil i eller utanför stan :)

21.00 Fräsh rapport. Kö stillastående från Upplands Väsby och söderut... Kaffebacken i Nacka helt stillastående. Söderledstunneln avstängd. De flesta bussar har ställt in sina avgångar...

Nästan man får ta skotern och kolla på cirkusen :)

slusselande445.jpg



Det är spooky också

En av DN:s reportrar befann sig vid 20-tiden vid Essingeöarna i Stockholm.

- Det är spooky, hela Essingeleden står helt stilla och allt är alldeles tyst. Trafiken rör sig inte alls, säger hon till DN.se.

Fyra bussar hade vid 19.30-tiden kört fast i snön vid Sicklarondellen, på vägen från Söder ut till Nacka/Värmdö.

- De verkar ha fastnat och blockerar trafiken helt, säger DN.se:s utsände på plats.

Vid 18.50-tiden var det runt ettusen personer som befann sig vid Slussenterminalen. Några berättar för DN.se på plats att de då hade väntat i runt en timma.

Den enda fungerande förbindelsen mellan Slussen och Nacka/Värmdö var då Saltsjöbanans tåg. Senaste avgången uppgavs vara överfull.

Karanpreet Singh hade vid 19.20-tiden väntat sedan kl 17. Hon skulle till Orminge centrum och hade inte fått någon information om bussarna.

Hon har enbart sett tomma bussar gå förbi och är helt oförstående.

- Jag fryser så jag vet inte vad. Mina barn är hemma, min tolvårige son får ta hand om min tvååriga dotter, säger hon till DN.se.

Plötsligt kommer en granne förbi. Pia Löfs make är på väg med bilen som har dubbförsedda däck och Karanpreet får skjuts hem.

Trafiken stod vid 18.30-tiden i princip stilla på Västerbron, säger DN:s utsände. Det tar minst en halvtimma att ta sig över från Västerbroplan till Hornstull.

Även trafiken västerut från Stockholm drabbades hårt av det ymniga snöfallet.

Bilar, som uppenbarligen saknade vinterdäck, slirade vid minsta lutning. Bilar stötte in i varandra och trafiken stod i princip helt still på Tranebergsbron, rapporterar DN:s utsände.

Många hemvändande bestämde sig på onsdagen att gå hem i snögloppet. Flera har setts gå av bussar och fortsätta hemfärden till fots.

Det var vid 16-tiden på onsdagseftermiddagen som det kraftiga snöoväder drog in över centrala Stockholm.

Tung blötsnö och kraftig vind orsakade snabbt stora problem i kvällsrusningen för alla trafikslag.

Flera busslinjer ställdes in helt eller trafikerades endast delvis.

För spårtrafiken var situationen kaosartad, och tusenstals stockholmare på väg hem från jobbet försenades i timtal.

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1298&a=585366&previousRenderType=6
 
Last edited:

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
För att spä på ovanstående rapport så kan jag meddela att det tog 4 timmar att åka från Karlavägen till Viksjö, Järfälla... Det är enorma 25 km!
Vi kan tack vår underbara väghållning och ett gäng puckade bilister med sommardäck i stockholm för alla inställda bussar och trafikkaoset...
Mest dock på väghållarna... Fanns inte en gnutta sand eller salt på en enda väg förens man kom ut till Järfälla.. Hur j*vla svårt kan det vara att
sticka ut skallen och inse... Det snöar... Ut med en massa sand...
Det är INTE svårt att koppla.... Ens för en kommun/vägverkschef!
 

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Ort
K-town
Hoj
Husa 650, kawwa 250
Antingen kör folk som idioter eller så har dom inte på vinterdäck trots att dom vet att när som helst kommer massvis med snö.

Våran ena bil är en 945a från 97 och vi körde förra året med samma dubbdäck som man fick med när bilen var ny 97 :D och trots det körde vi aldrig fast en gång.
 

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Ort
fjollträsk
Hoj
KGK
Här blir dom nog en stund...

ovaderE445.jpg


Uppfarten till Essingeleden söderut blockerades av flera långtradare.

en ratt på trädet:va

Ratten hänger på trädet! Ett fallande träd krossade en tom linjebuss vid femtiden på onsdagsmorgonen. Olyckan inträffade i höjd med Medskogssjön på riksväg 272 mellan Sandviken och Ockelbo. Chauffören klarade sig under mirakulösa omständigheter med lindriga skador uppger Gefle Dagblad.
 

Bifogat

  • ratten.jpg
    ratten.jpg
    62.8 KB · Visningar: 46
Last edited:

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Ort
fjollträsk
Hoj
KGK
Verkar vara rena festen ute på vägarna, de står och spinner på E4:an:yoparty

På E 4:an står de stilla. På E 18 står de stilla. Jag kom E 18 in till jobbet vid 21.30-tiden, och då stod det stilla. Och vi har fortfarande folk som inte har kommit på plats hit för att jobba, nu vid 23-tiden, eftersom de sitter i bilköer.

Eländet bekräftas ännu senare - vid halv ett natten till torsdagen av en DN-medarbetare som ringer och berättar att biltrafiken bitvis står stilla på Essingeleden både söderut och norrut.

En annan DN-medarbetare berättar om en sex timmar lång hemfärd från Marieberg till Sollentuna.

- Det är det värsta vi varit med om på vägarna. Personbilarna bara står och spinner över körbanan, säger hon vid 23-tiden på kvällen.

Och på vissa sträckor står långt efter midnatt långa, långa "pärlband" av långtradare helt stilla på E4 och Essingeleden.

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1298&a=585422&previousRenderType=6
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
KGK skrev:
2585469 Verkar vara rena festen ute på vägarna, de står och spinner på E4:an:yoparty
Det märks att trafikintensiteten är något högre i hufvudstaden (och att folk kanske är lite mera optimistiska när det gäller användande av sommardäck?).

Backspegeln.jpg

Från förra fredagen. Grymma köer här då... :rolleyes:
 

supernaut

Anonyma Adrenalinister
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Xtra Terrestrial 660
Funderar på att låta bilen stå på tomgång inatt.

Global uppvärmning:yoparty
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
åkt pulka och snowracer efter en valp, fyfasen va kul!
 

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Ort
Örebro
Hoj
Husa 650.
skumt att hela sverige ner till trelleborg har snö. men i örebro är det klarblå himmel och inte en snöflinga. Man kanske ska klä sig varmt och ta en sväng på hojen:D
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top