Video Snöskoter gamla stan

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Ort
az
Hoj
Nej
Kul, inte rätt men kul. Varför skall alltid allting vara rätt :va
 

max350

Yamaha RD-2Takt
Gick med
23 Jan 2006
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
83 Yamaha RD350 MT Racing 60c, Strömsholm 4800 B&R Cyclepro 50cc Race Bullit 50cc Sundeam Speedmaster 60cc
Undrar vad hans sponsor Red Bull gillar uppmärksamheten lr inte??
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Kommer ihåg ett reklamjippo som utspelade sig vid ett snöfall i hufvudstaden för några år sedan. Någon hade skaffat tillstånd för att göra en reklamgrej med snöskoter. Samtidigt var TV4 ute och gjorde ett sedvanligt intetsägande reportage om "vinterkaoset" (det hade snöat säkert en hel tum...). Man intervjuade en massa människor som hade en massa åsikter om snöröjningen. Sedan lyckas man intervjua skoterföraren på ett sätt som gör att det inte framgår varför han befinner sig i centrala Stockholm. När reportaget sedan sändes översvämmades polisen med anmälningar om att man minsann inte får köra snöskoter i centrala Stockholm. Från allehanda Naturskyddsföreningsmedlemmar, Miljöpartister, trottoarbönder och andra avundsjuka rolighetspoliser som verkar bo i hufvudstaden...
 

Lx3

Hojtjuvs hatare
Gick med
27 Oct 2005
Ort
Skogen...
Hoj
RMZ 250-13, TDM 850-98
Kul grej! Som någon skrev på ett skoterforum; Med tanke på hur det såg ut i stochholmstrafiken så måste ju en snöskoter vara det mesta trafiksäkra fordonet man kan framföra..! :tungan
 

Vrak2005

Z800
Gick med
22 Mar 2005
Ort
Kungälv
Hoj
Z800 -14
Det enda polisen undrade var om han körde dubbfritt där inne i stan, annars ser det saken mest som en kul grej.
 

fiffe

Ny medlem
Gick med
20 Aug 2010
Ort
Ukraina och ibland Borås eller GBG
Hoj
SÅLD honda cbr1000rr bmw r1200gs adventure 2010
tycker det var helt rätt gjort. Varför inte göra något roligt som inte många andra gör.Det var ju ingen fara för någon Det är ju inte första gången en snöskoter smyger fram i byn.
 

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Ort
Sverige
Hoj
Enstånkor
Underbart :yoparty men kanske inte för de som faktiskt bor i Gamla Stan :tungan

Jag skulle vara mindre road om något inavlat träskmongo kom och gasade med sitt pimpade terrängfordon utanför mitt fönster kl 0400. Fast bor man mitt i Gamla stan har man väl blått blod och har råd att stå ut med lite bus. Sansat kört, tummen upp. Hoppas knugen Carl vaknade :D
 

Olof.B

Pride only hurts, it never helps.
Gick med
12 Mar 2005
Ort
Gbg (emigrerad 08:a)
Hoj
KTM 660/RC8-R
Jag säger som Erik: (från Erik&Mackan) "Massa gubbar i kostym vill inte att man gör det här. Då måste det vara roligt."

Om jag minns rätt så var det översvämning i Örebro för några år sedan. Då var det en kille som körde en runda men sin jetski inne i stan. Varför inte köra med snöskoter när det finns snö? :)
 

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Ort
az
Hoj
Nej
Kommer ihåg ett reklamjippo som utspelade sig vid ett snöfall i hufvudstaden för några år sedan. Någon hade skaffat tillstånd för att göra en reklamgrej med snöskoter. Samtidigt var TV4 ute och gjorde ett sedvanligt intetsägande reportage om "vinterkaoset" (det hade snöat säkert en hel tum...). Man intervjuade en massa människor som hade en massa åsikter om snöröjningen. Sedan lyckas man intervjua skoterföraren på ett sätt som gör att det inte framgår varför han befinner sig i centrala Stockholm. När reportaget sedan sändes översvämmades polisen med anmälningar om att man minsann inte får köra snöskoter i centrala Stockholm. Från allehanda Naturskyddsföreningsmedlemmar, Miljöpartister, trottoarbönder och andra avundsjuka rolighetspoliser som verkar bo i hufvudstaden...

Det som är mest absurt är att dom som snackar om natur osv egentligen inte fattar ett skit. Dom bor inne i en fiktiv värld i staden och tror dom fattar. Om det är någonstans man borde köra "terrängfordon" är det just mitt inne i stan för där är det ju ingen risk att man fördärvar något. Allt är ju liksom redan sabbat......... :rolleyes:
 

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Ort
Hufvudstadsnära
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Kul grej och bra film. Irriterande juck-gasande som jag av någon anledning blir lite förbannad av att höra.
Nu bor det väl i princip ingen i Gamla Stan, så jag tror inte att det störde så många.
 

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Jag är ganska säker på att straffsatsen för det på filmen begångna brottet är mycket mindre än vad de flesta medlemmar här på forumet drar på sig under en vanlig inspirerad sporthojskörning.

Kul film och kul upptåg! :tummenupp
 

CDM

BikerBoyz
Gick med
2 Sep 2009
Ort
i garaget
Hoj
Slagskeppet
Tror nog den mest roade utav detta var Högvakten, slipper han räkna fönster på huset mitt emot. :tungan:fyllisar
 

cheddar bob

Ny medlem
Gick med
25 Nov 2008
Ort
sthlm
Hoj
GSXR 1000 K8 CBR600rr
Jag tycker det var en rolig grej! Tror risken är större att någon halkar och skadar sig än att någon skulle bli överkörd utav en av världens bästa skoteråkare kl fyra på morgonen.... Tummen upp för bodin! :tummenupp
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top