"Snöstorm drar in över västsverige"

Olof.B

Pride only hurts, it never helps.
Gick med
12 Mar 2005
Hoj
KTM 660/RC8-R
X-up skrev:
Åker minimoto, spelar MotoGP 3, tittar på WSBK & MotoGP, BSBK, IOM TT, Macau GP, Ulster GP, skruvar i garaget, gått på mässa, vaxar hojarna, beställer utrustning, köper leksaks GP modeller.....hjälper bara mot den värsta abstinensen... :(

Hitta på nåt mer "vintrigt"! Ut och åk på isen, skaffa sånt där band och med till motarden (kanske inte har någon?) istället för hjul så är det bara att ge sig ut i skogen :)

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Olof.B skrev:
Hitta på nåt mer "vintrigt"! Ut och åk på isen, skaffa sånt där band och med till motarden (kanske inte har någon?) istället för hjul så är det bara att ge sig ut i skogen :)

Jo..bra tips, har dock ingen motard i samlingen.....än :)

VVV - Våga Vägra Vinter!

Svanen

Psykos Pilot
Gick med
1 Feb 2004
Hoj
Ingen just nu
Nu är min hoj nästintill klar..

Men vad händer?

Efter en helvetes dag med ca. 2023 motgångar och en grinig far som grädde på moset, JA DÅ SNÖAR DET :4skrika

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Hoj
Mille Delux
o ni klagar o klagar här runt Åre har vi så himla lite snö istället, så här lite snö har det inte varit på 100år+ kamarna på matan går av m.m skotrar pajar för att det är för lite snö stubar o skit, 08 m.f klagar på att det e för lite snö på skutan...varför stjäl ni söläningar våran snö... :fatta!

Last edited:

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Lam-Kaka skrev:
o ni klagar o klagar här runt Åre har vi så himla lite snö istället, så här lite snö har det inte varit på 100år+ kamarna på matan går av m.m skotrar pajar för att det är för lite snö stubar o skit, 08 m.f klagar på att det e för lite snö på skutan...

:7peta Kom gärna "ner" hit och hämta skiten. *kastar snöboll på dig*

Last edited:

Blondie

BLONDIE ROCKAR FETT!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HD Custom 02
Lam-Kaka skrev:
o ni klagar o klagar här runt Åre har vi så himla lite snö istället, så här lite snö har det inte varit på 100år+ kamarna på matan går av m.m skotrar pajar för att det är för lite snö stubar o skit, 08 m.f klagar på att det e för lite snö på skutan...varför stjäl ni söläningar våran snö... :fatta!

Kom o hämta skiten då

J_Park

Socio #5052
Gick med
19 Nov 2005
Hoj
Ducati MTS 1000DS \n Triumph Daytona 675
Åker till Belgien om två veckor och kommer tillbaka den 7:e april. Är inte snön borta då vet jag inte vad jag gör.

Strömberg

Kör alltid för fort!!
Gick med
28 Jun 2004
Hoj
Husaberg 650 Supermoto -07 Nu kittad för isen!!
antingen gnäller man...eller så anpassar man sig... köp eller hyr skoter... så jävla kul så de finns ju inte... :tummenupp då e de bara ut å härja... till nästa vinter ska de stå en i mitt garage i alla fall...visst,ja längtar oxå efter vår å sommar... men man får ha så skoj som de går...men min röst ligger på skoter under vintern... :yoparty

grömpa

lightdesiger
Gick med
26 Jun 2005
Hoj
Harley bygge
har skoter men jag vill ändå ha sommar :3freak

Bifogat

• Photo-0148.jpg
    Photo-0148.jpg
    123.7 KB · Visningar: 88
  • Photo-0150.jpg
    Photo-0150.jpg
    135.4 KB · Visningar: 69
  • lynx.JPG
    lynx.JPG
    63.4 KB · Visningar: 106

Strömberg

Kör alltid för fort!!
Gick med
28 Jun 2004
Hoj
Husaberg 650 Supermoto -07 Nu kittad för isen!!
grömpa skrev:
har skoter men jag vill ändå ha sommar :3freak

grymt.... :yoparty ... de e landskap de..ut å härja loss bara.. hade ja haft möjlighet hade ja gjort de i alla fall....så jävla fräckt e de för er som inte har kört eller prövat... :tummenupp

grömpa

lightdesiger
Gick med
26 Jun 2005
Hoj
Harley bygge
Matthias skrev:
grymt.... :yoparty ... de e landskap de..ut å härja loss bara.. hade ja haft möjlighet hade ja gjort de i alla fall....så jävla fräckt e de för er som inte har kört eller prövat... :tummenupp

där var det lite snö, nu är det väll kanske 90 cm snö

LayDeeOmega

REC #26
Gick med
21 Dec 2005
Hoj
Triumph Daytona 675, Ducati 916, GSX-R 750
Har aldrig själv kört skoter men i påsk ska jag och min sambo till min släkt i norrland, och då jävlar blir det till att köra :)

Riktigt fina bilder (grömpas) som gör en riktigt sugen på att testa!

Är det svårt att köra skoter förresten?

Rille.

Wohooo
Gick med
27 Jul 2005
Hoj
Ducati ST4s -03
Sluta lipa o gör nå kul av det istället. JAg tycker oxå det suger med snö men va fan ska man bo i Sverige får man se till att ha en backup.

Då klarar man sig ändå!!!

Bifogat

• mod.jpg
    mod.jpg
    53.2 KB · Visningar: 94

iceaway

Forgotten Hopes
Gick med
17 May 2005
Hoj
Yamaha XT660R -07
LayDeeOmega skrev:
Har aldrig själv kört skoter men i påsk ska jag och min sambo till min släkt i norrland, och då jävlar blir det till att köra :)

Riktigt fina bilder (grömpas) som gör en riktigt sugen på att testa!

Är det svårt att köra skoter förresten?

Att bara köra är inte så svårt, men kör man i väldigt lös snö kan det behövas lite teknik för att inte fastna/ta sig loss. Har bara kört några gånger, men det är hur roligt som helst, nästan i klass med hojåkning faktiskt :)

Fotrally

Olika
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Honda CBR1000RR -08, SP Copperhead MX125 -07
iceaway skrev:
Att bara köra är inte så svårt, men kör man i väldigt lös snö kan det behövas lite teknik för att inte fastna/ta sig loss. Har bara kört några gånger, men det är hur roligt som helst, nästan i klass med hojåkning faktiskt :)

Precis! Nästan vem som helst kan köra skoter om man kört något annat fordon innan!

En sak man ska tänka på är att känner man att man är på väg att fastna(man står still på samma ställe) så släpp gasen och försök lyfta iväg skotern istället!! ...för det är fan inte inte kul om man lyckas gräva ner skoter i ½-1meter snö!! :3freak

Nyheter
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...