Snabba greker

WippaN^

Rossi, here I come!
Gick med
28 Jul 2007
Hoj
CBR650R -21
Snabbt och snabbt, klippet ger intrycket "snabbt".

Men kollar man mätaren så är dem sällan ens uppe i 130-150 (ofta 60-90 i böjarna, såklart) men det är ju väldigt snabbt på sitt sätt (och ser förbannat kul ut tyvärr).

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
Det här klippet är uppe för andra gången och det är helt sjukt att det är exakt samma diskussioner som är uppe. För de som klagar på kameramannen och säger att det går lite ryckigt och inget flyt - sätt kameran på Duccen så hade ni upplevt samma sak för de följer ungefär samma spår och kör ungefär lika snabbt. Det går ju väldigt fort på landsväg, inte skumt att det blir lite ryckigare och plötsligare spårvalsändring än vid bankörning.

Nej då, dessa greker suger getballe och alla som skrivit i den här tråden kör bättre. Get a grip! Har aldrig sett någon pressa så här på landsväg, visst är det idioti... men det är fortfarande väldigt sjukt att köra så hårt på landsväg. Hade gärna velat se några elitsvenskar gå ner dit och pressa den landsvägen lika många gånger som de gjort och se om de har en suck att ens hänga på... och dessa verkar inte vara några "kändisar" heller. Snubbarna åker hoj året runt där ju... :banana

Sen vill jag även säga att kameramannen kan nog köra snabbare, men det är ju en hel del lek med sladdandet in i kurvorna osv, stoppies och allt.

Last edited:

Emporio

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2009
Hoj
Kawasaki ER500
Det står att han troligtvis kör en ZX6R. Ser ju ut som han kör på blött underlag. Det spinner hela tiden och när han bromsar så ålar sig hojen och framdäcket ser ut att släppa?

Snarare 30+ grader vilket gör att de blir halt...

Mad_Skillz

A dirty little young girls dream
Gick med
13 Aug 2007
Hoj
ett par trestycken...
Tycker inte att dom kör så märkvärdigt fort, skulle nog vilja kalla det normalt bombar tempo...

Mjölnaren75

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Aug 2006
Hoj
Sym 200 Yoyride
Det som jag tycker är lite läskigt är alla högerkurvor där de ligger nära kanten!! Så jäkla lätt att det finns grus där och då är det ju kört.
Är det bara jag som har noja för det? (mina däck ser nya ut på höger sida:))

Ja ja kul ser de ut att ha i alla fall.

tcg

Expensive bad habbits
Gick med
5 Feb 2008
Hoj
ZX-10R -16, Tidigare hojar: ZX-10R -15, ZX-10R -08, ZX-10R -05, ZX-10R -04 x2, ZX-9R -98
Det som jag tycker är lite läskigt är alla högerkurvor där de ligger nära kanten!! Så jäkla lätt att det finns grus där och då är det ju kört.
Är det bara jag som har noja för det? (mina däck ser nya ut på höger sida:))

Ja ja kul ser de ut att ha i alla fall.

Jag är ganska färsk på hoj men...
Lägg dig nära mitten på vägen så ser du längre genom kurvan samt slipper grus.
Så har jag fått lära mig, det ger inga nya rekordtider men jag får någon extra millisekund på mig att upptäcka saker i högerkurvor. :)

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...