Snabbade upp SH lite =)

Hudik

Guest
"jQuery-script"???? Jag fattar inte nått men det är säkert bra... :tummenupp

Heffaklumpen

Kör helst ganska långsamt.
Gick med
4 Jun 2003
Hoj
1 tysk liter och några oranga i olika storlekar.
"jQuery-script"???? Jag fattar inte nått men det är säkert bra... :tummenupp

Tack för det svaret.
Jag vet att 1:ans växel e uppåt å resten nedåt.
Vad finns mer å veta?

Men tack för att det går fortare Swedie, även fast jag inte fattar...

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Känns som om det tyvärr återgått till det segare idag, eller är det bara min kärra?

Trubbis

En Lyttbacka
Gick med
16 Jun 2009
Hoj
Honda XR630
Tyckte det var riktigt snabbt innan jag såg denna tråd, trodde det var för att det var tidigt på dagen eller nått men nu vet man ju varför :tummenupp

Stort tack! :Bugar

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Du får se över din kärra :yoparty på mitt sega as så funkar det fortfarande snabbt :tummenupp

Ja på min gamla hemdatorn går det snabbt, men här på jobbet var det stor skillnad igår efter rensningen, tror det är ngt i nätverket här på jobbet som gör att SH segar. Men igår var det festligt snabbt även här.

Edit. Nu djäklars går det ju snabbt igen. Gud eller Webmaster hör bön :D

Last edited:

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Det säger bara PANG på min 100mbitlina iaf. Nu känns det som fiber in i huset igen :)

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Kanon! Dock får du gärna ta bort den koden som säger att det svarta fältet till höger (med reklam på/i) inte får flyttas eller modifieras. Som det är nu så kan man inte köra AdBlock och bli av med det, och postar man en stor bild så trycks allt åt vänster alt. förminskas för att de svarta fältet är låst i position.

Den övre reklamen (Ducati) ligger ju i en svart ram som är lätt att blockera, men (för mig) så kan jag inte bli av med den högra :i-landsproblem

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Kanon! Dock får du gärna ta bort den koden som säger att det svarta fältet till höger (med reklam på/i) inte får flyttas eller modifieras. Som det är nu så kan man inte köra AdBlock och bli av med det, och postar man en stor bild så trycks allt åt vänster alt. förminskas för att de svarta fältet är låst i position.

Den övre reklamen (Ducati) ligger ju i en svart ram som är lätt att blockera, men (för mig) så kan jag inte bli av med den högra :i-landsproblem
Jag hjälper inte till att Adblocka nix.

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Jag hjälper inte till att Adblocka nix.

Fast annonserna försvinner ju vilket som, det är bara den svarta "boxen" som är kvar. Precis samma som när du scrollat förbi annonserna. Eftersom man kan ta bort den längst upp på sidan så ser inte jag något eg. skäl att låsa den till höger? Det var ju inte så innan igår heller.

För övrigt så stödklickar jag på annonserna ibland via jobbet :tummenupp

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
Cooolt... Nu slipper jag att den tappar bort SQL servern hela tiden när man öppnar flera fönster någorlunda fort... :D

Tackar så mycket!

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Fast annonserna försvinner ju vilket som, det är bara den svarta "boxen" som är kvar. Precis samma som när du scrollat förbi annonserna. Eftersom man kan ta bort den längst upp på sidan så ser inte jag något eg. skäl att låsa den till höger? Det var ju inte så innan igår heller.

För övrigt så stödklickar jag på annonserna ibland via jobbet :tummenupp
Stödklicka är en sak, att köpa är en annan ;) Det är det som gör att annonsörer kommer tillbaka o betalar för SHs existens! Nåja, du får visa en skärmdump för att jag ska förstå problemet du har iaf.

Cooolt... Nu slipper jag att den tappar bort SQL servern hela tiden när man öppnar flera fönster någorlunda fort... :D

Tackar så mycket!
Det är inte det som orsakar MySQL-felet. Har lite tuff resursbegränsning kankse, men det gör inget att folk får ladda om sidan då och då.

Last edited:

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
Det är inte det som orsakar MySQL-felet. Har lite tuff resursbegränsning kankse, men det gör inget att folk får ladda om sidan då och då.

Jaha... där ser man... trodde dom låg med i sql:en...
Jaja, jag har lika kul varje gång det står MySqgl server has gone away... :hihi

:lättroadsomfaen!

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Här är en bild som visar vad jag försöker mena. Innan så gick det att ta bort den svarta boxen/rutan/ramen som är till höger om själva forumdelen. Precis så som jag gjort med den övre delen för reklam, i nedanstående bild. På den övre delen så blockar man själva reklambilden och sen den svarta boxen/rutan/ramen med http://sporthoj.com/?*

Fördelen med att kunna ta bort den svarta ramen är att man då får samma bredd på själva forumdelen som det är på Sporthoj.com loggan där uppe = lättare att läsa och snyggare layout. Samt att den inte gör som med bilden nedan, förminskar den för att den ska få plats innanför den svarta boxen/rutan/ramen. Det var mao bättre förr :D

image-BECC_4B8E8AAD.jpg

Jag köper av sponsorerna/annonsörerna också, även om jag stödklickar här från SH mer än jag köper :tummenupp

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Tack Swedie!

Sporthoj är en sån fantastisk sajt. Fyller så många syften så du borde ha något pris. Social funktion helt klart för många och för mig också. Sen har den en kunskapsbas som inte går av för hackor. Vare sig det gäller att lära sig köra hoj, köra på bakhjulet, ta kurvor med max fart eller tekniska tips för att meka med hojar så finns det massor av kunniga som bara vill dela med sig av sin kunskap. Detta överflöd av dela med sig är fantastiskt i ett samhälle som annars enligt min erfarenhet blivit allt mer egoistiskt.

Nu är SH dessutom fantastiskt snabbt!

Som gammal dataansvarig på en skola så bugar och bockar jag och tackar än en gång! Du gör ett fantastiskt arbete!

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO