Snabbast runt Nurburgring?

Smurfer

Filosofie kandidat
Gick med
24 Sep 2003
Ort
Short Valley
Hoj
KTM
Ivancev skrev:
2658113 8.30 är dock inte snabbare än en carrera GT, som ligger långt under 8 min. GT3:an klarar 8min gränsen precis och GT går ordentligt mycket hårigare än 997 an.

Syftar du på mitt inlägg som jag svarade på så var tiden 7:28 vilket bör vara ett par sek snabbare en Carrera GT
 

memories

Medlem
Gick med
2 Jul 2005
Ort
röda huset
Hoj
suzuki gsx-r 1000 K7 .GasGas Ec300 Nordic
satt o läste bike (Nr:2) om Mikael Persbrant vaa karln har åkt ringen på 8.43
 

Lodet

Today it´s win or hospital !
Gick med
6 Feb 2006
Ort
Lomma
Hoj
ST3R
Någon som vet när det är bäst att åka till ringen ?

Kanske inte så bra att åka dit när tyskarna har semester ??

Kanske lungnare på hösten eller nåt sånt ....:)
 

Maxout

Mr
Gick med
27 Apr 2004
Ort
Norrköping
Hoj
YZF Yamaha R6
På Project Gotham Racing3 Xbox360, GrandTurismo4 PS2 och GrandPrixLegends PC är jag skitsnabb runt nordschleife!

Vore kul att testa nu när man kan bansträckningen någorlunda ifrån spelen.

Dock kanske inte i Ferrari Enzo fart och fullt 4hjulssläpp in i kurvorna.

Lodet skrev:
2666970 Någon som vet när det är bäst att åka till ringen ?

Kanske inte så bra att åka dit när tyskarna har semester ??

Kanske lungnare på hösten eller nåt sånt ....:)
Aa precis när är det som minst Ringers där?
 
Last edited:

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Ort
Södertälje
Hoj
Trajja TT600 -00
Fürstenhoff skrev:
2667000 8.43 + dom brukliga 20!! sekunder som man lägger till vid BTG körningar vilket ger herr Persbrant en tid av 9.03 och inget annat - vilket till trotts är helt ok för en stor "buffel" som han!! ;)

/Fürstenhoff.



Sen höst är alltid bäst både vädermässigt & trafikmässigt men då pratar vi om september/oktober!!

Näe, skit i detta med trafiken och åk ned när det passar då ni inte kommer att tänka på dom andra så länge som ni följer reglerna!!

Viktigt!!
*BRA bromsar är ett måste då dom slits ordentligt på "Ringen".
*BRA däck!! (som med bromsarna)
*BACKSPEGLAR & BLINKERS ett måste för att få köra ut på banan då den till trotts är en allmän väg!!:va
*LJUDDÄMPAREN bör inte låta alldeles för mycket då dom kan stoppa er för mätning!! Har jag endast haft detta problem en gång under alla åren - men man bör när man har en effekt ljuddämpare smyga genom utfarten för att INTE väcka björnen som sover!!
*Heltäckande skinnställ mm då "Ringen" inte bjuder på någon direkt säkerhet vid en ev omkullkörning!!

/Fürstenhoff.

Det är väl ingen regel direkt men ganska ofta brukar man väl lägga sig till höger och blinka höger för att indikera att man sett den bakom så de kan köra om riskfritt.

Du kanske inte behöver göra det så ofta däremot :rolleyes:
 

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Ort
Södertälje
Hoj
Trajja TT600 -00
Fürstenhoff skrev:
2667030 Vid omkörningar gäller följande:

Den som kör om MÅSTE göra detta på vänster sida om det långsammare fordonet - inga undantag accepteras av banledningen!!

Den som blir omkörd skall blinka höger och om det går hellst även hålla till höger för att underlätta en ev omkörning!!

/Fürstenhoff.

Ps! Dom sista 3 åren har det INTE hänt mer än 2 gånger när jag kört mc att man fått släppa förbi en snabbare förare (bil/mc) på banan under turist körningarna - men det händer!! ;) Ds!

Vad har du kört för fordon på ringen?
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Fürstenhoff skrev:
Ps! Dom sista 3 åren har det INTE hänt mer än 2 gånger när jag kört mc att man fått släppa förbi en snabbare förare (bil/mc) på banan under turist körningarna - men det händer!! ;) Ds!
Ok, den ene var min polare på den vinröda R1 04:an som körde om dig i... september var det va :va

Vem var den andre?

Edit: lavaröd heter färgen nog.
 

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Anledningen till att de förbjudit filmning på turistvarven är att minska olyckorna. Om man filmar och gör ett misstag, istället för att kanske slå av lite på tempot och samla sig "måste" man stå på för att inte sabba filmen. Kurvan efter smäller det. :död

Appropå olika fordon på ringen, jag tog denna bilden i höstas. Inte snabbast, men fick flest applåder genom brünnchen. :)
 

Bifogat

  • Resize of IMG_7709.JPG
    Resize of IMG_7709.JPG
    77.2 KB · Visningar: 65

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Fürstenhoff skrev:
2667360 Röd R1:va :va :va :va :va :va :va :va :va :va

Om någon med en röd R1 kört om mig på ett uppvärmningsvarv, helt OK, men annars inte en chans - sorry!! :pannkyss

/Fürstenhoff.
Ja, jag vet då rakt inte. Jag bara återger vad han berättade för mig. Han sa att du körde om och att han hakade på. Sen på slutet så körde han om igen. Han visade en bild på er båda när ni sitter utanför den där hemska restaurangen som ligger vid utsläppet.

Jag vet inte riktigt vad jag ska tro här. Det känns lite som att en av er narras med mig :confused:
 

Bollox

Hell 'n gore
Gick med
5 May 2003
Ort
På landet
Hoj
Scott
Smurfer skrev:
2651736 Ja d e väl snabbare än Carrera GT i så fall, rätt imponerande.
Du råkar inte veta om Herr Barth har dokumenterat något på film?
Det finns en film där han gasar runt en helt standard BMW K1200S på 7.58, med produktionsdäck och allt. Han sa till mig att det kändes lite jobbigt när centralstödet skrapade i överallt... :rolleyes: Minns inte var man laddar ner den, men nånstans som har med Metzeler o göra iaf.

Jo han har kört ett varv på runt 7.30 med sin GSX-R 1000, men det räknas ju inte som rekord ju. Ska fråga vad den exakta tiden var nästa gång jag pratar med honom.

God jul på er tomtar:)
 

Mr RR

speedaholic
Gick med
21 Mar 2003
Ort
Lund
Hoj
S 1000 RR
Fürstenhoff skrev:
2667360 Röd R1:va :va :va :va :va :va :va :va :va :va

Om någon med en röd R1 kört om mig på ett uppvärmningsvarv, helt OK, men annars inte en chans - sorry!! :pannkyss

/Fürstenhoff.

Jo visst stämmer Bingos version... Han har ju fått höra den av mig:)

Det var en helg i mitten av juli i år, när öppettiderna var väldigt bra för allmänheten.

Du kom ikapp och körde om mig någonstans mellan Brünnchen och Planzgarten. Du swishade inte förbi som blixten direkt, men lagom snabbt och på ett sjyst sätt.

Då hakade jag på så gott det gick och jag hade dig några mc längder framför...

Sedan körde du om några bilar och avståndet blev större. Dock kom jag också om dem ganska snabbt och till min förvåning tog jag in lite på dig.

I Schwalbenschwanz var jag ikapp och i mitten av Galgenkopf körde jag om dig med knäet i backen...

Så nog körde jag om dig allt:)

Att du slog av "lite" efter Schwalbenschwanz gick dock inte att ta miste på...

När jag sedan frågade vad som hände på slutet av ditt varv så sa du: Jag brukar inte gasa på slutet ändå..." Vilket jag tyckte lät ganska lustigt:)

Då får jag använda mig av ditt uttryck på svaret vad man ska göra vid styrslag: DET ÄR BARA ATT MUTTRA!!!!!:)

Jag är dock helt och fullt medveten om att när du kör FULL-GÁZZZ så är det INTE många som hänger med i ditt tempo på Nordschleife... (Mig inklusive... än så länge i vart fall).

Hur står du mot den där engelsmannen som såklart också kör R1 04-06 och har något motell i trakterna?(du vet nog vem jag menar)

Vad jag kunde se var han och en NL registrerad "Streckenkontroll" CBR 600 RR bland de snabbaste då i alla fall.


Vad gäller snabba bilar, glöm inte att nämna den gröna 996an med mellanöstern skyltar... Den verkade röra på sig! Den hade väl runt 600 hästar eller nåt?
 

Mr RR

speedaholic
Gick med
21 Mar 2003
Ort
Lund
Hoj
S 1000 RR
Tackar for infon!!:tummenupp

Da verkar det stamma att jag blitt i fran kord av en Svensk!!:tungan

Dom du namner i ditt inlagg ar übersnabba (speciellt han pa R1'an:tummenupp ) och tillhor absolut topp 10!!!!!

Helt ratt annars att man (las-jag) slar av i slutet av varvet da man bara ar ute och "leker" da man faktiskt kanner av varvets langd som till trotts ar 20.8km langt - men visst var/ar du snabb runt "Ringen" & jag kommer i hag dig nu nar du namner den "billiga" Porschen som var forbannat haftig att kora runt Nürburg ring!!

Pa aterseende dar nere nasta ar eller!!??:tummenupp

Mvh,
Fürstenhoff.



Du blev omkörd av en ungrare i svensk förklädnad...:))

Jag ser verkligen fram emot att komma ner till Ringen igen!!!

Som planerna är i dagsläget , så ska jag och ett några till ner i samband med kristihimmelsfärds helgen.

Såklart beroende på väder och öppettider.

Givetvis hoppas jag på fler turer under säsongen...

Nästa gång du ser mig i spegeln, slå inte av. Jag kommer "MUTTRA" allt vad tygen håller:)

På återseende vid Grüne Hölle!

/Mr R1
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top