snabbaste svenska RR föraren?

snabbaste svenska RR föraren?

• Antal röstningar
    0

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
finns ju många sett att se på detta.
vad det gäller snabbast, vad man "tycker" eller som nypanik, kolla varvtiderna..
Miinin e troligen en av de snabbare i landet idag ja, t.ex, han tog Hållinders gamla "ointagliga varvrekord på Sviesta förra året,, (men men hade Hållinder fortfarande kört (vilket han hade gjort om Luff hade haft avåkningszoner värde namnet då) så hade Miinin inte haft en suck)
Dock så tror jag (personligt tycke asså, bästa att påpeka det tydligen) att Miinin skulle få spö av Cralle, Lindström och Fredde Jansson.
Visst Kent A har vart världsmästare, men någon va först i landet med att köra RR också... :lol det går inte att ta med gamla förare och tider i detta..
Anders Andersson kom femma i superbike VM i eget svenskt team, Cralles glansdagar i supersport vm innan knät fick stryk va kanske det snabbaste en svensk kört,,
ny poll med 10-15 förare? från tidernas begynnelse?

moto-gg

motograndgunnar
Gick med
24 Jun 2003
Hoj
pasini å Yamaha tz 125 98
Nyteknik skrev:

Man Blir inte smartare av vetskapen av att Cralle kör snabbare på Brno med sin sbk än vad Stiggy kör med sin 250 och inte heller att Stiggy kör Snabbare på Sachsenring med sin 250 än vad Cralle kör med sin sbk.

Relapse

I'm on a lonely road
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
moto-gg skrev:
Man Blir inte smartare av vetskapen av att Cralle kör snabbare på Brno med sin sbk än vad Stiggy kör med sin 250 och inte heller att Stiggy kör Snabbare på Sachsenring med sin 250 än vad Cralle kör med sin sbk.
Jag håller helt och fullt med föregående talare. Äpplen och päron som det heter. Ganska meningslöst då det inte säger något om hur snabb förarna är gentemot varandra.

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
moto-gg skrev:
Kanske inte. Men det vore kul att se. Detta är ju trots allt inte blodigt allvar.

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Hoj
Polisbil
Inte för att han körde 2004 - Men Peter Lindén är ju inte direkt någon nolla heller....

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Tänk om alla körde 250SP så lätt det hade varit då! :D

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
Äh, jag säger väl Cralle, trots att jag måhända är partisk. Om man skulle ge förarna samma material skulle Cralle snabbt hitta rätt inställningar och strategi. Särskilt om de skulle köra bäst av fem, t.ex.

LOTTAK

LEV LIVET, BÖRJA IDAG
Gick med
5 May 2004
Hoj
-
Macho Woman skrev:
Äh, jag säger väl Cralle, trots att jag måhända är partisk. Om man skulle ge förarna samma material skulle Cralle snabbt hitta rätt inställningar och strategi. Särskilt om de skulle köra bäst av fem, t.ex.
Måste nog hålla med Jenny om att Cralle är den snabbaste av svenskar!!

Bj.O.rn

Idolstatus!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati 916SPS '98. Inte orginal...
R2 skrev:
ny poll med 10-15 förare? från tidernas begynnelse?

Japp!

Gunnar Kalén
Ragge Sundqwist
Olle Nygren förståss, hade han specialicerat sig på något hade han varit klart störst, maken till mångsidig förare har vi nog aldrig haft, kommer inte få heller..

/B

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...