Snabbsvar ang. datorannons.

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
Är det här en 'bra' processor? Är det prisvärt eller...

Är Duron en bugetprocessor eller?

/Z

Datorn:

Processor: AMD Duron 1200mhz,
Moderkort med inbyggt ljudkort, Fläkt,
Minne: 256mb,
Grafikort: Geforce4 mx 64mb tv-out,
Nätverkskort: 10/100mbit,
5Gb hdd.

Allt komplett i ett chassi/låda 300w.

Pris: 1500kr

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Det är ingen "bra" processor, det kan jag inte påstå. Den har ju ett par år på nacken. Men den funkar. Ska du inte spela några alltför krävande spel funkar den där burken fint! Det är bra pris på den.

LiCrO

.....
Gick med
31 Aug 2003
Hoj
ER6n
Köp! om du inte gör det ge mig killens numer. skulle passa perfekt som server dator ju.

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
cRoC skrev:
Det är ingen "bra" processor, det kan jag inte påstå. Den har ju ett par år på nacken. Men den funkar. Ska du inte spela några alltför krävande spel funkar den där burken fint! Det är bra pris på den.

Alltså för mig är min P3 1Ghz "bra"... edit: Hur är den om man jämför? Lika snabb?! :confused: :va

Den ska vara som filmtittar/skolarbete/mp3/surfa/photoshoppa maskin... Det duger den väl till? Tänkte bara höra först med er eftersom den verkar ganska billig.... Så man inte blir blåst... :)

Tack för svaren!

Therudeboy

Guest
Zana skrev:
Alltså för mig är min P3 1Ghz "bra"... edit: Hur är den om man jämför? Lika snabb?! :confused: :va

Den ska vara som filmtittar/skolarbete/mp3/surfa/photoshoppa maskin... Det duger den väl till? Tänkte bara höra först med er eftersom den verkar ganska billig.... Så man inte blir blåst... :)

Tack för svaren!

Den duger till det du vill ha den till, men en lite större hdd hade ju inte skadat.

sp33dy

Svärmorsdrömmen.
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
WR450, DB7
Zana skrev:
Är det här en 'bra' processor? Är det prisvärt eller...

Är Duron en bugetprocessor eller?

/Z

Datorn:

Processor: AMD Duron 1200mhz,
Moderkort med inbyggt ljudkort, Fläkt,
Minne: 256mb,
Grafikort: Geforce4 mx 64mb tv-out,
Nätverkskort: 10/100mbit,
5Gb hdd.

Allt komplett i ett chassi/låda 300w.

Pris: 1500kr

Duron är AMD's budgetprocessor, går att jämföra med Intel's celeron. Priset är hursomhelst väldigt vackert för lådan, om det nu inte är nån annans prylar killen kränger. Slå till säger jag! :tummenupp

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
Therudeboy skrev:
Den duger till det du vill ha den till, men en lite större hdd hade ju inte skadat.

Jo, det är sant. Men min budget ligger på 2000:- så en lite större hårddisk kan man nog slänga i... (Jag handlar julklapp åt lillebrorsan)

Speedy> Jo, det är ju alltid en risk. Men han verkar ganska seriös...

Tackar för svaren, imorgon köper jag den...

/Zana

Det är inte nån i sthlm som har en hdd liggandes för 500:-? Vore underbart... <<Typ 40Gb+...>>

Therudeboy

Guest
Zana skrev:
Jo, det är sant. Men min budget ligger på 2000:- så en lite större hårddisk kan man nog slänga i... (Jag handlar julklapp åt lillebrorsan)

Speedy> Jo, det är ju alltid en risk. Men han verkar ganska seriös...

Tackar för svaren, imorgon köper jag den...

/Zana

Det är inte nån i sthlm som har en hdd liggandes för 500:-? Vore underbart... <<Typ 40Gb+...>>

Kolla på www.netonnet.se

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
Fan killen hade sålt datan igår utan att meddela det till mig... Fan va snopet. Hade ju bestämt plats/tid...

Hatar att handla begagnat, man blir alltid snuvad på någonting känns det som... :(

HanneZ

Guest
duron är ju amds' billighets cpu men spör celeron med hästtlängder o e möe billigare. Så va de förr iaf. Vad den sackar på är just photoshop arbete etc.

så billigt va de inte ändå, gå in på en internetbutik o plocka ihop dom prylarna så ser du att du inte hamnar mkt över!

/ Hannes

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Zana skrev:

Tack för svaren!

Den duger fint till det! Den är nog till och med snabbare. Jag sitter själv på en AMD 1000ghz och gf4mx, cs/gp500 m.m flyter bra.

Lawner

#35 SST600 - 2010
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ktm Exc 300 - 11 Enduro
finns ju mängder med liknande datorer på blocket mm !
kolla även www.tradera.com auktioner där kan man göra klipp både som köpare och säljare!

Nyheter
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...