Snabbt svar ! Rs Olja.

Niick

Smirnoff <3
Gick med
8 May 2006
Hoj
Aprilia -06
Jag har en RS 125 06a har kört 98 mil me castrol TTS funkar hur bra som helst.. ska snart in på service o efter det ska ja fortsätta köra me castrol TTS...

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
2 grejer man inte ska köpa på biltema är Oljan och färgen... men om man inte bryr sig så köper man detta...

Castrol TTS är bland dem bästa oljorna sen finns det bättre oljor osv men kolla i manuallen vad det står för olja altså om den ska va mineral, delsyntetisk, syntetisk eller helsytetisk. Sen köper du den oljan som är nån av dem det är inte bra om du köper en av dem Vet att castrol TTS är en helsyntetisk... Sen så ska man inte blanda olja med andra Tex biltema och sen TTS och sen statiols osv

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
DjFlow skrev:
2540884 Vilken olja ska jag ha till min rs 06:a har gått 73 mil?
Samma som om den hade gått 74 mil...

Mxburn skrev:
2541283 profsen säger juh att nya biltemaoljan e bra juhe!!!
Bilbutrix - skämtartiklar för din bil A.K.A Feltema

Last edited:

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
Mxburn skrev:

Vet du varför den är bra för att den är billig... Men vi säger så hära skuller du villa åka som har en bra säkert het eller en med den bästa säkerthetn det är ungefär så...

KalleNorton

Avliden medlem
Gick med
2 Jan 2004
Hoj
Hayabusa turbo, 25kw
Det skulle vara kul om nån som bestämt hävdar att oljor som kostar 150+ spänn/litern kunde redovisa skillnaden mellan den och exempelvis biltemaolja.

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Hoj
SR172
Orka vara mainstream med TTS... Ni har ju hört DP, han rekomenderar alla som kör aprilia att köra på Motul, Agip eller IP. Varför krångla till med sämre olja som TTS (enligt många)?

Körde själv först alltid på TTS men kör sen en tid tillbaka alltid på Motul 600...

lasse kongo

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2005
Hoj
honda cbr600, suzuki dr350,denper 650, k140cc
KalleNorton skrev:
2541683 Det skulle vara kul om nån som bestämt hävdar att oljor som kostar 150+ spänn/litern kunde redovisa skillnaden mellan den och exempelvis biltemaolja.

jag har ingen aning fin hoj=fin olja skabbig=biltema så tänker jag

Fuzzman

superbög
Gick med
19 Sep 2005
Hoj
Aprilia RS 125 -03
hur ser era kolvar ut med olika oljor, någon som har testat?

har hört att med någon delsyntetisk pennzoil olja ser crosskolvarna ut som nya efter ett gäng repor iaf, som om man skulle fått en helt ny kolv i en kartong...

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
KalleNorton skrev:
2541683 Det skulle vara kul om nån som bestämt hävdar att oljor som kostar 150+ spänn/litern kunde redovisa skillnaden mellan den och exempelvis biltemaolja.

Boris JR påpekade i en annan tråd att Biltemas bättre olja inte alls var piss och skit utan fungerade ypperligt om man inte körde racing på hög nivå.

( Nej, inte ens med RSens höga effektutag så kör någon av er racing på hög nivå.)
:D

Saabmosare

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2005
Hoj
Snabb
DjFlow skrev:
2540946 Ska jag köpa den här ???

2-taktsolja, mineral
Självblandande, mineraloljebaserad 2-taktsolja för alla typer av landbaserade 2-taktsmotorer, t.ex. mopeder, gräsklippare, motorsågar och motorcyklar. Har bra slitageskyddande egenskaper som säkerställer drift vid krävande förhållanden. Håller motorn ren från sot och avlagringar. Är lågrykande vilket gör den speciellt lämplig för användning i handhållna småmaskiner. Uppfyller följande internationella kvalitetsfordringar: API TC, JASO FC.

Kolla gärna upp den på www.biltema.se sök på 2 takt olja så kmr den här fram.

Har du råd att köpa en 06 rs så hoppas jag att du inte snålar och köper biltema olja, då har du nog råd att köpa riktig olja, Motur 600 är de inge fel på, delade men ningar om castrol TTS. Jag kör TTS i min hoj iaf.

Jeppe^

Ny medlem
Gick med
8 May 2006
Hoj
såld, tyvärr
Tjena jag kör rs och jag använder alltid Castrol TTs tycker inte det är värt att ''snåla'' med oljan å dessutom luktar den ju så goetttt!

Mr.PB

pbracing.se
Gick med
19 Oct 2005
Hoj
RS125jr,Fiddy,Workz Midsize , Minimoto
jag skulle absolut inte köra på biltema oljan, men du gör som du vill.. Jag har kört på castrol tts i min aprilia:tummenupp
hur som helst så ska du iaf köra på helsyntetolja! och inte någon halvsyntet som du nämnde!

Mxburn skrev:
nej det gör dom inte!

Last edited:
Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...