Richo
Ny medlem
- Gick med
- 29 Jun 2004
- Hoj
- GSX-750R 96 RIP, 2004, 2005. Fz750 1988 RIP. Cbr600 1989. Aprilia 1L 99/06
Jag tänkte starta en grodfarm.
Är det någon som har tips och idéer?
Byt vattnet ofta. Luktar lätt apa :O
Jag tänkte starta en grodfarm.
Är det någon som har tips och idéer?
Byt vattnet ofta. Luktar lätt apa :O
Jaså, det behövs vatten också? Kan man lämna dem ensamma hemma?
Det beror väl på om du har fler djur och vad det är för sort och hur många grodor du vill skall överleva och hur länge du tänkt lämna dem.
Testa att gå in på grodorfordummies.com
Annars kan du ju prova att borra?
Jahapp då var man hemma igen då. Har varit fram o tillbaka Malmö med släp.
Det hela började igår, såg en schysst hoj på nätet. Fick tag i säljaren och han återkom med bilder idag. 390mil!!!! Nästan ny!!! Hojen var använd så lite repor här och var.
Gör upp pris osv idag på morgonen. Kopplar för släpet och drar ner. Tar sin lilla tid.. men kryssar på mellan bilarna i mc-tempo.
Väl framme så kikar jag lite snabbt på hojen.. ser ut enligt bilderna...
MEN vänta nu, vad är detta.. en cykeldator på styret.
Skit samma, går den bra så tar jag den tänkte jag. Glider iväg och tänker "shit vad sliten den är i reglagen". Klickar igenom lådan några gånger upp och ner, den funkar. För varje växel stör jag mig allt mera på kopplingshandtaget som sladdar flera centimeter samt det faktum att gasvajern kärvar och tomgångsvarvet är nu tok-högt om man släpper gasen. Får trycka tillbaka handtaget för att på så sätt trycka tillbaka vajern för att få en normal tomgång.
Börjar störa mig måttligt på att precis allt sitter löst. Varenda kåpa känns sladdrig och sladdar hänger lite här och var. Trycker till frambromsen... "SHIT den tar ju knappt"... ger den några tvärnitar... Nope frambroms = skitdålig.
Stannar hojen.. synar den noga igen. Hittar allt fler grejer som inte rimmar med 390mil! Konstaterar att 1500-2000mil är nog närmare sanningen. Tackar för mig och bränner hem igen.. UTAN hoj.
Är ändå rätt nöjd med dagen. Lite drygt 46 mil på 5h med släp... och körkortet kvar...är ju rätt okaj trots allt.
//KaliZ
Jahapp då var man hemma igen då. Har varit fram o tillbaka Malmö med släp.
Det hela började igår, såg en schysst hoj på nätet. Fick tag i säljaren och han återkom med bilder idag. 390mil!!!! Nästan ny!!! Hojen var använd så lite repor här och var.
Gör upp pris osv idag på morgonen. Kopplar för släpet och drar ner. Tar sin lilla tid.. men kryssar på mellan bilarna i mc-tempo.
Väl framme så kikar jag lite snabbt på hojen.. ser ut enligt bilderna...
MEN vänta nu, vad är detta.. en cykeldator på styret.
Skit samma, går den bra så tar jag den tänkte jag. Glider iväg och tänker "shit vad sliten den är i reglagen". Klickar igenom lådan några gånger upp och ner, den funkar. För varje växel stör jag mig allt mera på kopplingshandtaget som sladdar flera centimeter samt det faktum att gasvajern kärvar och tomgångsvarvet är nu tok-högt om man släpper gasen. Får trycka tillbaka handtaget för att på så sätt trycka tillbaka vajern för att få en normal tomgång.
Börjar störa mig måttligt på att precis allt sitter löst. Varenda kåpa känns sladdrig och sladdar hänger lite här och var. Trycker till frambromsen... "SHIT den tar ju knappt"... ger den några tvärnitar... Nope frambroms = skitdålig.
Stannar hojen.. synar den noga igen. Hittar allt fler grejer som inte rimmar med 390mil! Konstaterar att 1500-2000mil är nog närmare sanningen. Tackar för mig och bränner hem igen.. UTAN hoj.
Är ändå rätt nöjd med dagen. Lite drygt 46 mil på 5h med släp... och körkortet kvar...är ju rätt okaj trots allt.
//KaliZ
Jahapp då var man hemma igen då. Har varit fram o tillbaka Malmö med släp.
Det hela började igår, såg en schysst hoj på nätet. Fick tag i säljaren och han återkom med bilder idag. 390mil!!!! Nästan ny!!! Hojen var använd så lite repor här och var.
Gör upp pris osv idag på morgonen. Kopplar för släpet och drar ner. Tar sin lilla tid.. men kryssar på mellan bilarna i mc-tempo.
Väl framme så kikar jag lite snabbt på hojen.. ser ut enligt bilderna...
MEN vänta nu, vad är detta.. en cykeldator på styret.
Skit samma, går den bra så tar jag den tänkte jag. Glider iväg och tänker "shit vad sliten den är i reglagen". Klickar igenom lådan några gånger upp och ner, den funkar. För varje växel stör jag mig allt mera på kopplingshandtaget som sladdar flera centimeter samt det faktum att gasvajern kärvar och tomgångsvarvet är nu tok-högt om man släpper gasen. Får trycka tillbaka handtaget för att på så sätt trycka tillbaka vajern för att få en normal tomgång.
Börjar störa mig måttligt på att precis allt sitter löst. Varenda kåpa känns sladdrig och sladdar hänger lite här och var. Trycker till frambromsen... "SHIT den tar ju knappt"... ger den några tvärnitar... Nope frambroms = skitdålig.
Stannar hojen.. synar den noga igen. Hittar allt fler grejer som inte rimmar med 390mil! Konstaterar att 1500-2000mil är nog närmare sanningen. Tackar för mig och bränner hem igen.. UTAN hoj.
Är ändå rätt nöjd med dagen. Lite drygt 46 mil på 5h med släp... och körkortet kvar...är ju rätt okaj trots allt.
//KaliZ
Haha, vilken jävla klant, säljaren alltså.
Ska man köra cykeldatortricket så bör man kanske montera bort den vid försäljning.
Lätt att ana ugglor i mossen annars.
Bra att du inte köpte skiten i alla fall.
En cykeldator på styret kan ju även bero på att man vill ha en klocka.. bara..
OMG sikken dålig hoj.....
En cykeldator på styret kan ju även bero på att man vill ha en klocka.. bara..
OMG sikken dålig hoj.....
Jahapp då var man hemma igen då. Har varit fram o tillbaka Malmö med släp.
Det hela började igår, såg en schysst hoj på nätet. Fick tag i säljaren och han återkom med bilder idag. 390mil!!!! Nästan ny!!! Hojen var använd så lite repor här och var.
Gör upp pris osv idag på morgonen. Kopplar för släpet och drar ner. Tar sin lilla tid.. men kryssar på mellan bilarna i mc-tempo.
Väl framme så kikar jag lite snabbt på hojen.. ser ut enligt bilderna...
MEN vänta nu, vad är detta.. en cykeldator på styret.
Skit samma, går den bra så tar jag den tänkte jag. Glider iväg och tänker "shit vad sliten den är i reglagen". Klickar igenom lådan några gånger upp och ner, den funkar. För varje växel stör jag mig allt mera på kopplingshandtaget som sladdar flera centimeter samt det faktum att gasvajern kärvar och tomgångsvarvet är nu tok-högt om man släpper gasen. Får trycka tillbaka handtaget för att på så sätt trycka tillbaka vajern för att få en normal tomgång.
Börjar störa mig måttligt på att precis allt sitter löst. Varenda kåpa känns sladdrig och sladdar hänger lite här och var. Trycker till frambromsen... "SHIT den tar ju knappt"... ger den några tvärnitar... Nope frambroms = skitdålig.
Stannar hojen.. synar den noga igen. Hittar allt fler grejer som inte rimmar med 390mil! Konstaterar att 1500-2000mil är nog närmare sanningen. Tackar för mig och bränner hem igen.. UTAN hoj.
Är ändå rätt nöjd med dagen. Lite drygt 46 mil på 5h med släp... och körkortet kvar...är ju rätt okaj trots allt.
//KaliZ
Jo så kan det ju va
Klocka finns i alla fall på mitt originalinstrument, kanske bara är på japshojjar.
Kanske är dyrt tillval på andra
Teeext
//KaliZ
Kunde du inte prutat lite och fixat problemen själv?
Du menar fixa problemet genom att blunda för bortkopplad mätare
men du, vad konstigt.... jag har haft tre japs-hojar och inte en enda har haft klocka... men det kanske bara var på dem de glömde fixa en..
Ok jag fattar, avsaknad av klocka på dina hojjar löser du med en cykeldator då.
Du har säkert rätt, killen/tjejen ville bara veta tiden.
I min värld betyder cykeldator på en hoj nåt helt annat, speciellt om hojjen ifråga uppvisar den ene defekten efter den andra.
Ok jag fattar, avsaknad av klocka på dina hojjar löser du med en cykeldator då.
Du har säkert rätt, killen/tjejen ville bara veta tiden.
I min värld betyder cykeldator på en hoj nåt helt annat, speciellt om hojjen ifråga uppvisar den ene defekten efter den andra.
Kan vi prata om min grodfarm nu istället!?
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |