Snacka om HusaRAS... Så här kan det gå... =(

HenRRik

Eurodragster.com
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlshamn
Hoj
CBR 945RR POS SilverTejpSpecial -92 Och en XR600R från japan -91
Stör mig lite det här med service snacket. Om han så hade bytt olja varje timme hade den rasat. Ojämn kvalite på materialet och bristande precition vid ihopsättningen är hela husabergs problem. Sen att det är värt risken att köpa en är något helt annat!
 

yates

Rackabajk Mc
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Olofström
Hoj
CBR1000RR CBR929RR Fighter
Stör mig lite det här med service snacket. Om han så hade bytt olja varje timme hade den rasat. Ojämn kvalite på materialet och bristande precition vid ihopsättningen är hela husabergs problem. Sen att det är värt risken att köpa en är något helt annat!

Klart de e värt risken Braun! Sälj XR:en o joina Husasekten igen:tummenupp
 

nilzz

Det är kul i leran!
Gick med
28 Sep 2005
Ort
Uppsala
Hoj
Ktm 690Enduro 08 och en röd skogs maskin.
Stör mig lite det här med service snacket. Om han så hade bytt olja varje timme hade den rasat. Ojämn kvalite på materialet och bristande precition vid ihopsättningen är hela husabergs problem. Sen att det är värt risken att köpa en är något helt annat!

Den som tror att det räcker med att byta olja och filter ska inte ha en Husa!
 

Mr_M5

Ny medlem
Gick med
25 Jan 2005
Ort
Hemma...
Hoj
Yamaha R1 -09 Black Edition...
Skönt att det inte var jag som sa dom orden om att bara byta olja och filter.

K.
 

Mr_M5

Ny medlem
Gick med
25 Jan 2005
Ort
Hemma...
Hoj
Yamaha R1 -09 Black Edition...
Tänkte bara slänga in ett par ord... Husan ska/är på totalrenovering, blir alltså så gott som ny motor i hojen. Sedan ska den säljas. Tack för era bud, ni som bjudit(Med skuren motor), men i o m renoveringen så kommer ju priset bli ett helt annat. Hojen är i ett kanonskick för övrigt, så den blir som ny. Alltså en 650 -04:a med FP Helsystem. Låter riktigt gött...

Om intresse finns, så PM:A eller maila mig... mr_dobermann@telia.com

Mvh Kimmen.
 

akathebarf

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Hägersten
Hoj
KTM 250cc exc
stackare, jag råkade ut för liknande med min KTM 250cc 97a som jag han köra ca 3 ggr innan totalras.
dock hade jag mer tur än dig(antar jag), körde runt med brorsan och en polare då kompen plötsligt bara försvann och den dog, fick gå hela vägen hem, lagom kul.
sen så öpnade vi och såg att hela kolven och och kolvringar såg fördjälvig ut dock hade cylindern klarat sig hyfsat, toppen var lagom åtgången. då hade ett ramlager gått + att vevstaks lagret rykt, pinnarna från vevstakslagret hade flygit upp i cylindern och haft lite skoj där till min stora olycka.
nu har jag köpt reservdelar och slaktat motorn, dock måste vevstaks"klumpen" lämnas in för lager byte och balasering samt ett annat lager som jag måste ha specialverktyg för, hoppas det inte kostar för mkt!
funderar på nya ktm butiken på sveavägen, någon som vet adressen dit? och kanske vad dom tar? jag har alla reservdelar och allt det är bara arbetet som jag vill få gjort!
 

Mr_M5

Ny medlem
Gick med
25 Jan 2005
Ort
Hemma...
Hoj
Yamaha R1 -09 Black Edition...
Kan förresten säga att även blocket kommer bli nytt i Husan(förutom alla inre motordelar), så det blir en ny motor i den kan man säga... Så om nån är sugen på en Husa med ny maskin, och för övrigt i Superfint skick så kommer den säljas om ett par veckor!

Mvh Kimmen.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top