Snart är det dax...

c.dotter

Gad som en speleman :)
Gick med
30 Jun 2010
Hoj
Yamaha FZ6
...uppkörningen! Om tre veckor så hoppas jag att jag kan få ta min första mc-tur själv! Utan västen med "Övningskör" på ryggen. Då har jag nått mitt mål som jag sett framemot sen första lektionen. :)

Jag är en 38 årig tjej som haft en dröm och längtan sedan länge att ta dedär kortet och får köra själv. Det har sett så härligt ut att få sätta sig upp och bara köra iväg! Men annat har kommit emellan och jag har väl lyssnat på för många "det är farligt", "det händer så många olyckor" "åh nej, ska du verkligen göra det".
Men nu har jag slutat lyssna på andra och gjort vad jag länge velat! Och jag är så stolt över mig själv eftersom jag inte ens kört moppe och första lektionen kunde jag inte ens i min fantasi tro att målet kunde vara så nära!

Eftersom jag är helt ny på både denna sidan och inom mc-livet så hoppas jag få träffa många trevliga och roliga människor på mina turer. Och är därför öppen för förslag på ställen där man kan träffa dessa människor!! :tummenupp

Beachmulle

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2010
Hoj
Ingen för tillfället
Dessa kommentarer kommer du få leva med... De flesta som inte kör motorcykel ser bara farorna i det och inser inte vilken frihet och underbar livsstil det är att köra motorcykel. Härligt att du tagit saken i egna händer och gör det du vill:D

Stort lycka till !:)

Anndreeaas

otursfågeln
Gick med
3 Mar 2010
Hoj
Cagiva mito f 00
vi skåningar e ju rent underbar från försat stund så du har redan hamnat i bra umgänge! :tummenupp

Välkommen och lycka till!

J.N

Ny medlem
Gick med
15 Dec 2007
Hoj
Triumph Street Triple R
Lycka till. Och man får höra lite sånt i början, Fick själv höra att jag skulle köra ihjäl mig direkt men jag lever visst än :).

Och bra val av mc.

Ducati Girl

We are All Aliens... BOTT#6, REC#127
Gick med
28 Dec 2004
Hoj
Ducati 848-08, Ducati 748S, Ducati 750SS
Lycka till tjejen, det kommer gå jättebra! :tummenupp

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Välkommen till sporthoj.com och till hojlivet! :tummenupp Finns rätt mycket hojfolk i skåne så det är bara välja o vraka. Finns RoH i helsingborg, RadicalRiders i staffanstorp och The Pink Ladies i Malmö/Sverige.

Alla har egna forum där du kan se när det är träffar och körningar. :)

Lycka till!

c.dotter

Gad som en speleman :)
Gick med
30 Jun 2010
Hoj
Yamaha FZ6
Tack för alla välkomnande och lyckönskningar :)
Jag hoppas verkligen att jag lyckas på uppkörningen. Nedräkningen har börjat!

Jag får nog ta mig turer själv först så jag känner mig lite varm i kläderna innan jag hänger på nåt gäng :)

// Cecilia

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Tjenare och välkommen hit, klart du fixar kortet i en handvändning. Sen är de bara ut och åka. Aldrig för sent att börja köra hoj, you go for it... :tummenupp

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...