Snart är det vår!

Godiskungen

Marcus
Gick med
16 May 2008
Ort
Göteborg
Hoj
1:2008 Triumph Daytona 675
Premiärtur idag blev 6 mil.Blåste mkt men solen sken och var 7-8 grader..önskar bara att allt jkla grus blev bortsopat från gatorna och att temperaturen skall jobba sig upp ytterligare sen är det fest :)
 
Last edited:

Pawel

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 May 2007
Ort
Kävlinge
Hoj
Speed Triple 1050 -05
11 mil idag med en maxtemp på 15 grader. Framåt kvällen var det dock inte mer än runt 10.
 

tottelias

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jun 2009
Ort
Södermalm
Hoj
z800 ,CBR1000RR -08, R1 -06 såld, R1 -99 stulen
Jag har kört hela veckan, idag va det litw blpsigt bara men igår va livets dag.
Mycket hojar ute både igår och idag. Speciellt sport och motards.
 

dizzy

Var är min rotorhoj?
Gick med
30 May 2008
Ort
Tokholm
Hoj
Trajja TT600 -02
Så var årets första tur avklarad igårkväll.
Från polarens varmgarare och hem ... liten tur på 3mil
Så j* skönt!
Tyvärr verkar det nu bli för kallt i en vecka för att jag ska vilja köra.
Allt under 3-5C på vägbanan och det börjar bli lite för halt för min smak
 

eha

en svart till ska vägkittas, och betalas
Gick med
7 Jun 2010
Ort
Karlskoga
Hoj
fler än jag ids - färre än jag önskar
Äntligen tillbaka i sadeln. Tänkte - "ta det lilla lugna nu på gruset".. men ändå blev det ett gött släpp med bredställ genom grussträngen påväg ut på gatan.. :banana Som utlovat blev turen sedan skönt högvarvig efter varmkörning och tankning. Screamerljudet ur slip-onet var som musik i öronen. Här åker det annars bara enstaka HD-twinnar än så länge - raka motsatsen ljudmässigt. Hursomhaver, det ska höras att det är vår! :yoparty :rodnar (Suck, att man aldrig blir vuxen - som någon närstående skulle sagt om hon hade sett mig.)

En snabbrunda med ärenden till mataffär och flaskbank - helgen i antågande och det ska visst bjudas på middag enligt frun. Någon längre tur hanns inte med i dag. Är inte så inspirerande när det ligger grus i kurvor och vägkanter. Att köra stora landsvägen är inget som lockar.

Att vårturen fick vänta på sig - kunde åkt för två veckor sedan berodde på att hojen behagat kärva upp chokvajern så har det krävts lite mekanikergöra för att kunna starta den öht. Jag har ju bara haft typ hela vintern på mig.. :rolleyes: Men idag blev det fixat och uppsmort med vajersmörjare samt litiumfett efter konstens alla regler. Det är nog dags för nya vajrar överlag egentligen på hojen som passerat tio år och snart 6k mil.

Pass upp för gruset gott folk. ;)
 

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Ort
Sverige
Hoj
Enstånkor
Blir ofrivillig premiär på måndag då det är besiktning. Väderleksprognosen säger +3C, en bra bit under önskad komforttemperatur...
 

Eas94

Sporthojsnörd
Gick med
10 Nov 2009
Ort
Mölndal
Hoj
Honda Hornet 600 -04
Måste dela med mig lite av glädjen här borta :)

Konstigt nog säger trippmätaren mig att det är 2 km till skolan, men 13 km hem. Vad konstigt!

Stötte på hemvägen på en KTM SMC 690 som jag sett många gånger, föraren har KTM-stövlar och rubbet. Tursamt nog så tog han samma väg som jag, så ibland (underförstått: nästan alltid) brummade han till nästan så ögonen blinkade. Dessutom stegrade han lite på torget, riktigt spännande. Efter ytterligare några rödljus var det dags för en stor väg, och där gick det fort. Han accelererade lika snabbt på bakhjulet som jag gjorde på två :näsblod Slog dock av runt 110 och strax därpå gav han en litet konstig blick bakåt. Jag undrar vad han tänkte där, han kanske trodde att han blev förföljd av en supermoppe med en förare klädd i jeans och skolväska!

Riktigt trevligt var det i alla fall. Hoppas på att kunna vinka eller ge en tumme upp nästa gång vi ses. Längtar tills det kryllar av motorcyklar här!
 

Eas94

Sporthojsnörd
Gick med
10 Nov 2009
Ort
Mölndal
Hoj
Honda Hornet 600 -04
Jo, jag har oxå råkat ut för samma fenomen då man är på väg hem från jobbet.
Ibland behöver man tom tanka:fakta

Läskigt! Reservtanken tog för övrigt slut precis när jag skulle ge mig ut i första trafikerade korsningen. Fick skamset rulla iväg den till macken som jag var på väg till :huvet Var dock bara ett tiotals meter...
 

tottelias

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jun 2009
Ort
Södermalm
Hoj
z800 ,CBR1000RR -08, R1 -06 såld, R1 -99 stulen
Känner också igen det där, min väg till jobbet är ca 3mil men hemvägen är cirka 5timmar har kört till typ 22:00 varje dag i veckan.
Igår dök en bmw s1000rr upp bakom mig o vi smårejsa lite på motorvägen. Älskar när det dyker upp en annan sporthoj bakom. Uträttar sjukt mkt onödiga saker som att åka o bara säga hej till olika polare och dra till yamma center för att köpa en skruv. Brummat igenom södra länken tio ggr om dagen för att höra ljudet och bra väglag där inne haha såna onödiga grejer.
 
Last edited:

roke

På jobbet är det jag som bestämmer hemma
Gick med
20 Jun 2007
Ort
Roslagen
Hoj
ingen
Har kört till jobbet tre dar i rad nu:banana:)
25 mil tot.

Men nu ser jag på vädret att det blir bil igen i morgon.:tummenner
 

Mjölnaren75

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Sym 200 Yoyride
Hoppas verkligen på lite hyfsad värme på onsdag för dagen efter är det packboxbyte sen så är säsongen igång:)
 
Nyheter
Nyhet – Yamaha R9

Rykten om en ny mellanklass...

Ta med dig solen

Det är bara att inse. Oavse...

Vi är ute och plåtar hojbyggen

Under sensommaren och höste...

Transportstyrelsen vill stoppa körkortsturismen

Transportstyrelsen vill kun...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Top