Snart är man en stadgad man

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
mb skrev:
Det hade jag aldrig trott. Du gifter dig borgligt alltså! Det måste väl betyda att du är en borgare :va :hihi

Är man inte troende så ska man då fan inte gifta sig i kyrkan heller.

Tycker bara det känns så jävla falskt dom ggr. man varit på kyrkbröllop o när prästen pratar om hur välkomna brudparet är...att Gud ska ha sin hand över dom o bla...bla... dom skiter oftast fullständigt i det. :rolleyes:

Och nää...jag är inte troende... och nää... jag tänker inte gifta mig i kyrkan. Om jag inte blir troende förstås...eller överhuvudtaget säger ja. :3freak :brinnerup

Tjing.

Och såklart STORT GRATTIS till dig Gladh o din blivande fru..!! :tummenupp :kär

ITZHAK

Musikalernas Robin Hood
Gick med
9 Jun 2004
Hoj
Kulturraket
Madhonda skrev:

Tycker bara det känns så jävla falskt dom ggr. man varit på kyrkbröllop o när prästen pratar om hur välkomna brudparet är...att Gud ska ha sin hand över dom o bla...bla... dom skiter oftast fullständigt i det. :rolleyes:

Och nää...jag är inte troende... och nää... jag tänker inte gifta mig i kyrkan. Om jag inte blir troende förstås...eller överhuvudtaget säger ja. :3freak :brinnerup

Tjing.

Och såklart STORT GRATTIS till dig Gladh o din blivande fru..!! :tummenupp :kär

Hatten av till det! :fyllisar

"Skåda krucifixet; döende inkompetens hängandes på ett träd"

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Madhonda skrev:
Äh, hednabröllop räknas inte riktigt :7peta :lol

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Madhonda skrev:
Men vaffan...vi är väl vikingar...!! :tungan
Det är på den efterföljande festen man skall vara viking :mattias :lol

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Madhonda skrev:

Håller med fullständigt. Av samma anledning är jag inte medlem i svenska kyrkan eller ens konfirmerad :tummenupp

Det här är nog enda situationen där man kan säga att borgligt rockar :yoparty

exiteme

Dirty bike, dirty mind...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Bakpååkare. :)
Man ska göra bröllopet till sin dag. Skit i vad alla tycker. Det är ER dag... :)

Min morsa grät och hotade med att utebli, när hon fick reda på att vi skulle gifta oss på hojarna. Men vi ville ha vårt bröllop på vårt sätt! Sedan grät hon ändå för hon tyckte att vi var så fina när vi kom på hojarna... :rolleyes:

Maranello

Bandagoman
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph T120R & 765RS + GSXR750 + Vitpilen 701
Grattis!
Jag var i dina skor för ganska exakt ett år sedan så jag vet hur stirrigt det kan bli veckan innan. Det var den värsta och bästa dagen på en och samma gång :)
(Du kommer väl till Gelleråsen den 17/7? Det var ju två år sedan vi körde där tillsammans :tungan )

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*såld*
exiteme: gissa om det blir vår dag, dessutom blir den lite "specielt" speciel. Om detta kommer rapport senare.

Maranello: härligt att se dig på forumet. Det var inte igår. Tyvärr blir det inget G-åsen den 17:e, då ska jag på en barndomsväns bröllop.

Alla ni andra thanx again, det börjart dra ihop sig. mindre än 48 timmar kvar. :3freak

gladh

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Grattis!
Sedan är det bara mini-Gladh kvar och det är en känsla som knäcker det mesta!

MrGooFy

Tebax
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Is no more
Stort grattis till sporthojs meste tungvrickare (eller blir det fingervrickare?)! :tomten

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Se där, borgerlig vigsel, det är lite öfverklass. Härligt, man måste distansera sig från arbetarpacket.

Önskar dig och din blivande make lycka till.

:hihi

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*såld*
Valmers: Jag är för att äktenskapsbalken ska bli genusneutral så samkönat gifte kan få laga kraft (registrerat partnerskap är inte samma tygnd). Men eftersom så inte är fallet så tackar jag och min blivande maka för gratulationen.

Abstruse: det må så vara att hon har dragit en nit, men jäklar vilken vinstlott jag drog :yoparty

Ankan: efter semestern när jobbet börjar igen så har jag lika mycket dötid framför datorn som vanligt :tungan

Goofy: Som man säger efter giftemål "Då gäller det att hålla tungan i rätt mun"

Nåväl, detta blir sista rapporten som ogift, nu närmar det sig. Idag gäller det. Igår höll jag på att få panikångest av stressen, men idag känner jag mig lugn. Det kommer dock att gå över flera gånger om.

*Djupt andetag*

Vi synes om ett tag. Lite anorlunda, men ändå samme gladh.

Over ´n out

gladh

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar