snart åker den ut!!!

herriherri

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
YZF 426
Har fan rivit hela jävla förgasaren men inte fått till det. Så fort jag gör en stoppie eller bara bromsar för hårt så flödar min båge över. En KTM 640 sm -03. Jag har prövat med nålen på alla möjliga olika sätt, jag har kontrollerat att det är fritt flöde i avriningskanalen, testat med olika höga tommgånger, allt möjligt. Är det nu någon som har en aning om vad man kan göra åt dette EXTREMT irriterande problem? Snart köper jag mig fan en husa. HJÄLP!!!!!
 

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Flyinge
Hoj
CBR929CBR600R6
Rätta mig om jag har fel men e de inte flotören du ska kolla närmare på??

Jag har haft problem me den och då flödade den när man stod stilla och sen flöda den inte alls o din flödar nog lite lite för mycket.. *(gissning)
 

420

Vaddå knäskrap?
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
HP2
Men hur mkt flödar den då?
Min Duke jag hade flödade oxo en skvätt vid riktigt hård inbromning och vid stoppie. Men det var inget fel på den.
Skall kanske vara så...
 

Ebbe

Fd motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skutskär
Hoj
Ingen just nu.
herriherri skrev:
det går inte att ställa in någonting där, den är så statisk den kan bli.

Det låter mysko. Det brukar vara en plåtläpp som påverkar flottörnålen, och den läppen justerar man med milt våld åt det håll man vill för att få nålen att stänga tidigare alt. senare. Kolla igen!
 

herriherri

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
YZF 426
ahh, bocka läppen litegranna alltså, känndes väldigt skör men ska försöka att klämma lite på den, tackar för tippset
 

glib

Wannabe member...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Husaberg 650 -04 *Såld*
Ebbe skrev:
Det låter mysko. Det brukar vara en plåtläpp som påverkar flottörnålen, och den läppen justerar man med milt våld åt det håll man vill för att få nålen att stänga tidigare alt. senare. Kolla igen!

Var ingen plåtläpp direkt, har försökt rita lite ;-)

verknaser.gif


Läppen där är plast som resten av flottören. Själva "nålen" som stänger soppatillförseln sitter löst runt plastläppen men en tunn tunn metalltråd. Vågar man försöka böja plasten eller?
 

Holger

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
VTR 1000 Firestorm
plast,va fan är det för smeck,d är nog bara att prova för d lär ju vara d där som är felet.men skyll inte på mig om den går av,är det inge garanti på cykeln? lämna tillbaks den eller lämna in den på service eller nåt för d ska gå o bromsa med motorcyklar också.
 

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
Sänk flottörventilen då! Jag antar att den är skruvad i huset. En eller ett par extra tätbrickor så sjunker ventilen och därmed nivån 1-2 mm. Svårare än så kan det väl inte gärna vara?
Eller behövs det massa sänkning?
 

glib

Wannabe member...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Husaberg 650 -04 *Såld*
Robban_C skrev:
Sänk flottörventilen då! Jag antar att den är skruvad i huset. En eller ett par extra tätbrickor så sjunker ventilen och därmed nivån 1-2 mm. Svårare än så kan det väl inte gärna vara?
Eller behövs det massa sänkning?

Den är bara löst upptryckt i huset och sitter bara fast med en o-ring, går inte att sänka, åker nog loss lätt då... :-( Den är alltså inte skruvad, man kan bara dra ut den utan kraft alls.
Fan på minner mer och mer om en gammal Ciao förgasare med alla billiga lösningar tycker jag ;-)
 
Last edited:

Slow-how XR600

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2003
Ort
norrköping
Hoj
Husaberg 450
Tack...

...för att någon mer tar upp den här tråden. Jag har en nyinköpt 640 som också dör vid inbromsning. Har gått att planera vid asfaltkörning men nu är det ju terräng som gäller ett tag framöver så jag blir nog tvungen att riva hojen. Jag ställde frågan på SH för några veckor sedan och enligt gamla ktm ägare är det flottören vi ska ge oss på. Men jag har inte gjort det ännu, kanske denna vecka. Den som blir först kan ju rapportera på den här tråden...
 

walste

Nu med Titan i kroppen
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Gävle
Hoj
Mmm....
Re: Re: snart åker den ut!!!

mr_rockster skrev:
Där har du felet...



Och där har du lösningen...

- Ännu ett onödigt inlägg av Johan...

Jag har en Husa 650 och den dör också vid mkt hård inbromsning eller vid försök till stoppies
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Re: Tack...

Slow-how XR600 skrev:
...för att någon mer tar upp den här tråden. Jag har en nyinköpt 640 som också dör vid inbromsning. Har gått att planera vid asfaltkörning men nu är det ju terräng som gäller ett tag framöver så jag blir nog tvungen att riva hojen. Jag ställde frågan på SH för några veckor sedan och enligt gamla ktm ägare är det flottören vi ska ge oss på. Men jag har inte gjort det ännu, kanske denna vecka. Den som blir först kan ju rapportera på den här tråden...
Och vi vet ju vem det INTE blir... :fakta :D
 

Abris

:-)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
KTM 250 EXC-F, 950 SM
herriherri:

Rätt mig om jag har fel....
Men, det sitter väl Mikuni CV på -03 oxå!!!
Samma som på -01 & -02 alltså!!!

Hojen dör inte men den flödar ur sig en lite skvätt???

Det är isåfall helt normalt.... Min -02 var likadan, likaså
Wazze´s -01´a!!

Pratade med Ragnar (Lelles) om dettta och han säger att det
är helt normalt, alltså inget att oroa sig över!!

Men om den flödar när du står still.... Då har du problem med flottörnivån!!

/

M
 

Mcbudet

Legend
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
XT600E -95 ,KTM 450smr , Africa twin
Re: Re: Re: Re: snart åker den ut!!!

Om alla husapojkarn höjer tomgången lite så får ni oxå leka på framhjulet :tummenupp kolla lugt och bränsle blandningen nu när det börjat bli kallt oxå!

jonas47 skrev:
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top