Snart färdig......

Drutten

Uppsala RoadRunners
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Super Tom 50cc,Honda XR 80cc,ATV 150cc,Arctic Cat H1 06:a Monster,Yamaha R1 04:a med extra allt såld..:-((, KTM SXF 250 06:a..
Nu så..., finns det inte mycket mer att göra på hojen inför den efterlängtade våren.. :D

Fick hem min undertail från hotbodiesracing i dag, har sneglat länge på den kan ni tro.. :D
Blir väl en del pul förmodar jag för att få dit den..... :gnissla
Har vi några tailbygges-experter på URR tro..., kanske några goda råd.. :va hur man inte skall göra...

Har fått dit Öhlins-styrdämpare (med hjälp av Starke Petter då muttern till styrkronan satt grymt) kraschpuckar,tonat bubbelglas,tonat lampskydd,Acra, samt en uppsättning Rennsport till Gälleråsen... :rofl

Vet att jag kommer att snegla på M:ets Hel-system med powercommander i sommar, men jag kanske skall provköra hojen innan något sådant bekostas.. :D
Lägger med ett par bilder på tailen (var F**sätter man reg-plåten?)

Bifogat

• DSC00292.JPE
    DSC00292.JPE
    15.3 KB · Visningar: 72
  • DSC00290.JPE
    DSC00290.JPE
    14.8 KB · Visningar: 66
  • Undertail954RR.jpg
    Undertail954RR.jpg
    19.7 KB · Visningar: 72

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2x Honda CRF 450
Hehe, jag lovar att komma och brumma lite då och då utanför fiket!!!
Förresten måste jag snart ta mig i kragen och komma förbi och kika på underverket, snart gått hela vintern...

Undertailen kommer se riktigt bra ut, in med plåten i hjulhuset så slipper du se den och du slipper framförallt förstöra den nya fina häcken!

Drutten

Uppsala RoadRunners
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Super Tom 50cc,Honda XR 80cc,ATV 150cc,Arctic Cat H1 06:a Monster,Yamaha R1 04:a med extra allt såld..:-((, KTM SXF 250 06:a..
M:et skrev:
Hehe, jag lovar att komma och brumma lite då och då utanför fiket!!!
Förresten måste jag snart ta mig i kragen och komma förbi och kika på underverket, snart gått hela vintern...

Undertailen kommer se riktigt bra ut, in med plåten i hjulhuset så slipper du se den och du slipper framförallt förstöra den nya fina häcken!

Brumma utanför fiket... :confused: nä nä.....du tror väl inte att jag skall jobba i sommar när ni är ute och brummar.... :rofl :D

Btv..du är välkommen, men ring först så att jag är där... :tummenupp

Deadmetal

NU i ett rött hus på landet :)
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
Nu 4 hjul och ett styre..
Hmmm :va styrdämpare på en blade ???
Trodde bara det var R1:eek:r & Gixxers som behövde sånt :D Bladen är väl ultimat från början :Bugar

Ser bra ut med undertrayen annars.

Nalken

Gick med
10 Mar 2003
Hoj
CRF 450
Deadmetal skrev:
Trodde bara det var R1:eek:r & Gixxers som behövde sånt :D Bladen är väl ultimat från början :Bugar

En styrdämpare är aldrig fel .. inte ens på en blade!
Speciellt när det är bakhjulsåka som ligger en varmt om hjärtat, och jag tror nog Drutten är en av många blivande wheeliekungar till sommaren :tummenupp

förresten så blir det där nog snyggt som tusan..

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2x Honda CRF 450
Drutten skrev:
Brumma utanför fiket... :confused: nä nä.....du tror väl inte att jag skall jobba i sommar när ni är ute och brummar.... :rofl :D

Btv..du är välkommen, men ring först så att jag är där... :tummenupp

My misstake, klart du inte ska jobba i sommar!
Du ska ju med oss och träna på att slanga dagarna i ända :banana

Drutten

Uppsala RoadRunners
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Deadmetal skrev:

Varför tror du att det finns elektronisk styrdämpare som standard på 04:eek:rna?? :confused: :rofl
Det borde även R1 & Gixxerna ha som standard...men HONDA ligger väl steget före dom andra... :rofl
Får du inte upp 03:ans blade på slangen då... :hihi ... :rofl
Om man kör lite mer extremt på både allmän väg & bana så blir det ju helt klart behagligare körning.... :tummenupp
Du får hemskt gärna prova den i sommar.....,om du lånar ut din... :gnissla

Deadmetal

Gick med
18 Sep 2003
Hoj
Drutten skrev:
Varför tror du att det finns elektronisk styrdämpare som standard på 04:eek:rna?? :confused: :rofl
Det borde även R1 & Gixxerna ha som standard...men HONDA ligger väl steget före dom andra... :rofl
Får du inte upp 03:ans blade på slangen då... :hihi ... :rofl
Om man kör lite mer extremt på både allmän väg & bana så blir det ju helt klart behagligare körning.... :tummenupp
Du får hemskt gärna prova den i sommar.....,om du lånar ut din... :gnissla

Ska jag vara ärlig så är det nog lite spel för galleriet, alla vill ju komma med något nytt och revolutionerande, men fungerar den som det är tänkt så är det ju kanon.

Nu kan man nog inte jämföra 02/03:ans blade med 04:an då den är ändrad på så många punkter i bl.a chassit, längre sving, brantare gaffelvinkel, längre hjulbas osv.

Jodå, den går upp på slangen :tummenupp det är bara det att jag är ingen hejare på att slanga så jag överlåter oftast det till dem som kan det bättre :D
Får väl träna lite i sommar :hihi

Nalken

Gick med
10 Mar 2003
Hoj
CRF 450
Deadmetal skrev:
Ska jag vara ärlig så är det nog lite spel för galleriet, alla vill ju komma med något nytt och revolutionerande, men fungerar den som det är tänkt så är det ju kanon.

Nu kan man nog inte jämföra 02/03:ans blade med 04:an då den är ändrad på så många punkter i bl.a chassit, längre sving, brantare gaffelvinkel, längre hjulbas osv.

Jodå, den går upp på slangen :tummenupp det är bara det att jag är ingen hejare på att slanga så jag överlåter oftast det till dem som kan det bättre :D

Klart du ska träna i sommar :tummenupp bara att haka på.

Kreuger

Team CaWalli Kawasaki Superbike
Gick med
6 Jul 2003
Hoj
Kawasaki ZX-10R 2010 svart
Deadmetal skrev:
Hmmm styrdämpare på en blade ???
Trodde bara det var R1:eek:r & Gixxers som behövde sånt Bladen är väl ultimat från början

Deadmetal skrev:

Ditt första påstående om att bladen inte skulle behöva styrdämpare är nästan lika vansinnigt som att Honda byggde den utan att montera dit en från början. :kocko Till skillnad från dig har de dock kommit på bättre tankar. Klart att om man kör lagligt så gör den väl inte så stor skillnad men då har man ju köpt fel hoj från början. :arsele Alla som kan köra en sporthoj som den ska köras vet att styrdämparen kan vara skillnad mellan liv å död. :död

Ha gärna en åsikt, men ha det om nåt du vet nåt om! (slippsknutar till exempel =) :7peta

Slutligen, träna på med bakhjulsåkningen du! :banana :D

beelsebub

Frutti Di Carne
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
Cagiva Raptor
Ha gärna en åsikt, men ha det om nåt du vet nåt om! (slippsknutar till exempel =) :7peta

Det där får du gärna utveckla!! Ska man BARA få ha åsikter om det man vet något om?????? Tänker osökt på politiker och på NÅGRA här på forumet som gärna ville tycka till om "FYLLKÖRNINGAR " och div. Så dom får INTE tycka till om fyllkörningar om dom själva INTE har kört i fyllan??

Tips: ta med dig isdubbar, isen kan vara tunn där du står ! :näsblod

Deadmetal

Gick med
18 Sep 2003
Hoj
Kreuger skrev:
Ditt första påstående om att bladen inte skulle behöva styrdämpare är nästan lika vansinnigt som att Honda byggde den utan att montera dit en från början. :kocko Till skillnad från dig har de dock kommit på bättre tankar. Klart att om man kör lagligt så gör den väl inte så stor skillnad men då har man ju köpt fel hoj från början. :arsele Alla som kan köra en sporthoj som den ska köras vet att styrdämparen kan vara skillnad mellan liv å död. :död

Slutligen, träna på med bakhjulsåkningen du! :banana :D

Vilken är den stora ironi smiley:en?? :D

Nej, skämt åtsido, vet vad du menar, men jag trodde att hojar av i dag var bättre än de jag åkte på för 20 år sen, och fram till i dag, som VERKLIGEN behövde en styrdämpare. :gnissla

Det var en upplevelse när man fick styrslag på en CBX 1000 i 90 km/h :tummenupp

Hmm, angående slipsknuten, så får jag nog dra åt den lite hårdare nästa gång :D

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Det är rent fantastiskt vilka "genomtänkta" kängor mr. Kreuger vräker ur sig ibland.

Har du inte boxats på länge? Gör det så du lugnar ner dig!

Kreuger

Team CaWalli Kawasaki Superbike
Gick med
6 Jul 2003
Hoj
Kawasaki ZX-10R 2010 svart
Deadmetal skrev:
Vilken är den stora ironi smiley:en?? :D

Nej, skämt åtsido, vet vad du menar, men jag trodde att hojar av i dag var bättre än de jag åkte på för 20 år sen, och fram till i dag, som VERKLIGEN behövde en styrdämpare. :gnissla

Det var en upplevelse när man fick styrslag på en CBX 1000 i 90 km/h :tummenupp

Hmm, angående slipsknuten, så får jag nog dra åt den lite hårdare nästa gång :D

Klart att en 03ans Blade är stabilare än en cbx1000 från början av 80 talet om man kör i 90 km/h, men grejen med nya hojarna är att de inte är gjorda för det och när de körs som de är gjorda för att köras så är behovet av styrdämpare lika stort som det var på cbx:en på sin tid.

Om man tex åker på lite halvtaskig beläggning med ojämnheter och bulor och har ordentligt gaspådrag runt 150 på trean så börjar framhjulet väldigt lätt studsa och vobbla, ligger man dessutom i en böj så kan det bli jävligt obehagligt utan styrdämpare. När man åker sittandes på bakhjulet och sätter ner framhjulet igen i kring 200 km/h är det inte heller så jävla kul när styret börjar slå och det blir en halvmeter i sidled mellan de svarta strecken man ritar på asfalten när framhjulet studsar vilt fram å tillbaka. Ett under att jag inte har kraschat vid nåt sånt tillfälle faktiskt. Hade jag hållt hårdare i styret och inte vart så följsam i armarna hade jag lätt kastats av. Om man tycker att de där studsen börjar bli för obehagliga och inte har styrdämpare är det en bra idé att lära sig stå upp när man kör på bakhjulet, när man sätter ner den igen då blir det aldrig styrslag.

Var ju skönt att deadmetal uppfattade ironin och skämten i mitt inlägg och inte tog det lika hårt som JoS och Beelsebub. Kan iof förstå att inte ni begrep det där med slipsen men ni borde ju fatta att det inte var så allvarligt menat.
Ni var iaf smarta nog att inte komma med några ytterligare ogrundade felaktiga påståenden om styrdämpare eftersom ni mig veterligen inte heller har speciellt mycket erfarenhet av vilken skillnaden blir vid avancerad körning.

Klart att mina kommentarer var lite giftiga men gör man som Deadmetal och skriver sådana där påståenden om något man inte vet speciellt mycket om så får man nog tåla det också. Dessutom verkar ju han förstå att det inte var elakt menat.

beelsebub

Frutti Di Carne
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
Cagiva Raptor
Jadu kruger............Jag förstår INTE skoj och ironi :näsblod
Men när du så nedlåtande skriver att jos och jag var "smarta nog att inte" komma med några "felaktiga" påståenden om styrdämpare då måste jag.........lite blygsamt säga att jag med mina 20års erfarenhet av "avancerad" hojåkning på snö, grus och asfalt.......både onykter som nykter och med div hojar inte är värdig att till dig, som ÄGER SANNINGEN, ens våga yppa det faktum att JAG hävdar att styrdämpare är ett symptom på en dålig chassikunstruktion/design. :)
Se bara på HD & custom ligan..............har dom styrdämpare kanske? :rofl

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...