Snart kommer det ultimata mc-spelet! (PS2)

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Silwer skrev:
Det ser vi fram emot, visst förstår jag att riktigt realistiska mc-spel inte kan göras ännu men jag blir sur när prestanda inte stämmer, eller som du säger alla hojar låter likadant.
Berätta gärna hur du tyckte sen.
På den fronten är inte Gran Turismo så bra heller tycker jag. En 250-hästarsbil har problem att nå 200 km/h. Likaså är det svårt att hålla uppställen (drifting) i GT3. Stäng av alla ESP-grejor och ta en trimmad RWD-bil och sladda. Hoppas GT4 har drifting-läge som NFS underground
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
K-Man skrev:
På den fronten är inte Gran Turismo så bra heller tycker jag. En 250-hästarsbil har problem att nå 200 km/h. Likaså är det svårt att hålla uppställen (drifting) i GT3. Stäng av alla ESP-grejor och ta en trimmad RWD-bil och sladda. Hoppas GT4 har drifting-läge som NFS underground

Tja det är bättre iaf, men jag får ju upp bilarna i snabbare längs ovalbanan än de skall gå:lol

Jag kör utan antispinn o antisladd givetvis.

NFS underground är för mycket arkad för min smak så det testade jag bara demot på.

En riktig strip på nfs4 vore nåt med.
 

Vuken

boujakka
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Norrköping
Hoj
400 st
Sådär ja! Nu har man Riding spirits 2 hemma! :tummenupp

Tycker det är kul som fan även om man inte kan slanga o burna.

Testa själv o se :tummenupp
 

Vuken

boujakka
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Norrköping
Hoj
400 st
Beställde det genom Webhallen, helt ärligt orginal.

Fick det igår.

Ska lira det ikväll, vet inte om det är bra ännu.
 

oskjan

Stronger than ever!
Gick med
26 Dec 2003
Ort
Skogarna...
Hoj
Såld...
Villee skrev:
Suck, hatar moderna datorspel. Det blir typ som i F1 2002 där man får spendera flera veckor för fatta vilka knappar gör vad, sen en vecka till för att lära sig ta runt en bana hyggligt, det blir typ aldrig roligt heller.. inte innan man tröttnar iaf. Så kräver det superdatorer för att kunna liras. Varför gör man inga simpla roliga spel längre ? :\ Tror jag ska ladda ned Civilisation I och något bilspel från 90-talets början snart. :(

Testa: Viper Racing! Kul som fan, lite kass väghållning men annars mkt bra känsla. Det var gjort för Win 95, så gammalt är det, men grafiken är det faktiskt inget fel på! Och en fullinstallation tar HELA 70 Mb :yoparty

Och BTW... EA:s F1-spel har INTE bra känsla... man har ju oändligt grepp typ... eller jag menar... den understyr satan... man kan knappt få bredställ, sen så plötsligt händer det att bakan släpper och man snurrar :huvet
 
Last edited:

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
PollySmurf skrev:
Testa: Viper Racing! Kul som fan, lite kass väghållning men annars mkt bra känsla. Det var gjort för Win 95, så gammalt är det, men grafiken är det faktiskt inget fel på! Och en fullinstallation tar HELA 70 Mb :yoparty
Viper racing var skitkul, men det funkar inte med min rattjävel nu
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Köp MTX Mototrax till PS2

Kan nu verkligen rekommendera MTX Mototrax till PS2. Jäkligt schysst crosspel med de allra senste freestyle-stuntsen som 360', backflip och många, många fler. Dessutom innehåller det en jäkla massa filmsekvenser med DVD-kvalitet som man låser upp efter hand. Schysst spelkänsla där man inte vurpar alltför lätt, bra racing.... :tummenupp
 

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Ort
Gävle
Hoj
GSR 750 -12
K-Man skrev:
Kan nu verkligen rekommendera MTX Mototrax till PS2. Jäkligt schysst crosspel med de allra senste freestyle-stuntsen som 360', backflip och många, många fler. Dessutom innehåller det en jäkla massa filmsekvenser med DVD-kvalitet som man låser upp efter hand. Schysst spelkänsla där man inte vurpar alltför lätt, bra racing.... :tummenupp

Har suktar efter det spelet ett tag nu... Verkar som att det kommer att uppfylla en del förväntningar låter det som :)
Känner man igen en viss känsla från MCM 2 ?
 

Julgran

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Eslöv
Hoj
Kawasaki ZXR 400
Har någin hunnit testat Riding Spirits 2 än? På pappret verkar det riktigt med massor av hojar och allt sånt men när jag såg på bilder på hemsidan så såg grafiken på cyklarna ut att vara lite sådär. Kantiga fälgar och lite allmänt sådär grafik. Banorna ser bra ut och bakgrunderna men hur är det i jämförelse med t.ex. Moto GP 2? Och framförallt, hur är spelkänslan? det är ju det viktigaste i spelet.

Edit: Jag upptäckte att man även kan ladda ner de videos som man kan strömma ner. Bara högerklicka på filmen, tryck egenskaper, kopiera länken längst ner i fönstret som kom upp och klistra in den länken i t.ex. Getright. Mycket smidigare om man inte har en supersnabb uppkoppling.
 
Last edited:

Nova

Back from California
Gick med
7 Apr 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Kawasaki ZX9R-00 med Gianelli
Julgran skrev:
Har någin hunnit testat Riding Spirits 2 än? På pappret verkar det riktigt med massor av hojar och allt sånt men när jag såg på bilder på hemsidan så såg grafiken på cyklarna ut att vara lite sådär. Kantiga fälgar och lite allmänt sådär grafik. Banorna ser bra ut och bakgrunderna men hur är det i jämförelse med t.ex. Moto GP 2? Och framförallt, hur är spelkänslan? det är ju det viktigaste i spelet.

Edit: Jag upptäckte att man även kan ladda ner de videos som man kan strömma ner. Bara högerklicka på filmen, tryck egenskaper, kopiera länken längst ner i fönstret som kom upp och klistra in den länken i t.ex. Getright. Mycket smidigare om man inte har en supersnabb uppkoppling.


Ja jag har haft det i 4 dagar. Tycker det är skitkul! Halva nöjet är ju att köpa hojar o montera miniblinkers,slipon och undertail! :tummenupp
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Har fått tag i en Promo-version och motorljudet i hojarna är skitkass!! En liten tvåtaktare låter som en korsning mellan en traktor och ett bombplan och en Gixxer1000 med Yoshipipa låter som en hårtork samt att man inte kan ställa om från Mph till Km/h. Är det så i fullversionen också? Detta är knappt bättre än ettan alls. Bra motorljud är ju halva upplevelsen
 

sven666

~Live fast - Die~ its ADHD and i like it
Gick med
14 Oct 2003
Ort
jötteborriijjj
Hoj
ITALIA
äh bästa MC spelet är fortfarande GTA vice city.. på andra plats skulle jag säga headhunter.. inget av dom egentligen några MC spel dock :p
 

Josafan

Vill ha sex(cylindrar) på två hjul!
Gick med
24 Feb 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
85 - FZ 750
Julgran skrev:
Har någin hunnit testat Riding Spirits 2 än? På pappret verkar det riktigt med massor av hojar och allt sånt men när jag såg på bilder på hemsidan så såg grafiken på cyklarna ut att vara lite sådär. Kantiga fälgar och lite allmänt sådär grafik. Banorna ser bra ut och bakgrunderna men hur är det i jämförelse med t.ex. Moto GP 2? Och framförallt, hur är spelkänslan? det är ju det viktigaste i spelet.

Edit: Jag upptäckte att man även kan ladda ner de videos som man kan strömma ner. Bara högerklicka på filmen, tryck egenskaper, kopiera länken längst ner i fönstret som kom upp och klistra in den länken i t.ex. Getright. Mycket smidigare om man inte har en supersnabb uppkoppling.

Hehe, ojojoj, jag kommer ihåg getright tiden.....det var grejor det. Det var då man surfade på www för att hitta mp3:eek:r....ja det är nästan så man får en tår i ögat... Nu sitter man dock på 10mbit...gutta :lol
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
K-Man skrev:
Har fått tag i en Promo-version och motorljudet i hojarna är skitkass!! En liten tvåtaktare låter som en korsning mellan en traktor och ett bombplan och en Gixxer1000 med Yoshipipa låter som en hårtork samt att man inte kan ställa om från Mph till Km/h. Är det så i fullversionen också? Detta är knappt bättre än ettan alls. Bra motorljud är ju halva upplevelsen
Nån som kan svara på detta?
 

Ringo

-
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Hemlös
Hoj
-
K-Man: Nej, man kan fortfarande inte ändra från mph till kmh. Ljudet från motorcyklarna är ett skämt, grafiken likaså. Men det går att spela ändå.. om man är snäll.
 

Therudeboy

Guest
Köpte spelet idag, så otroligt besviken. Blir att lämna tillbaka imorgon.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top