Snart mullrar det på Öland !

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
Vägbeskrivning på Öland saxad från Lundegårds hemsida...

/B

Bifogat

• lundegard.jpg
    lundegard.jpg
    46.7 KB · Visningar: 156

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
twinner666 skrev:
TANKVÄSKA= TOURING :fakta :fakta :fakta

sorry,har sån jävla tandvärk :mad:

Jamenvadå... ska man ta sig utanför Sthlms Län och övernatta på ökänd ort, så är det ju.... touring! :D

IOFS kan man ju ibland ha följebil, och på årets Svinresa är det för mig ett faktum, kör med skjuts, så det blir bara småsaker i tankväskan och en liten ryggsäck på "spättan", tält mm går ner i bil, men annars är det finfint med tankväska och så tält mm i en packrulle där bak, fungerar finfint för lite "HighSpeedTouring" :p Så, touring behöver inte vara tråkigt så länge den mentala inställningen och vägarna är dom rätta!

/B

Bild: HighSpeedTouring-kittad VTR

Bifogat

• 02.jpg
    02.jpg
    97.7 KB · Visningar: 143

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Och...

...i tankväskor kan man ju transportera livsviktiga saker.... :p :öl som bilden på polarns VTR senaste rundan klart visar... :p

/B

Bifogat

• 01.jpg
    01.jpg
    93 KB · Visningar: 135

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
benkar skrev:

Skulle tro att man med hyfsat "highspeedtouring-tempo" klarar av det på max 6-7 timmar inklusive lunchstopp, men hänger lite på hur lång tid man ätar och får vänta på färja.

/B

6-7 timmar!!! ?
Har du ränkat in att TLRen måste tanka var tionde mil... :mad:
(eller, 18 mil kanske man kan toura sig till, det är mitt rekord i alla fall...)

Hur långt är det mellan stholm och Kalmar/Öland??

Själv borde jag fixa det på en 3-3.5 timmar (till Kalmar).
Vilar/fikar vid varje tankning... :)

Se you there :)

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
PutteLiten skrev:
6-7 timmar!!! ?
Har du ränkat in att TLRen måste tanka var tionde mil... :mad:
(eller, 18 mil kanske man kan toura sig till, det är mitt rekord i alla fall...)

Hur långt är det mellan stholm och Kalmar/Öland??

Själv borde jag fixa det på en 3-3.5 timmar (till Kalmar).
Vilar/fikar vid varje tankning... :)

Se you there :)

Om man kör "raka spåret" mellan Stockholm city och Lundgård Camping så är det 449 km.

Om jag inte minns helt fel så är "min rutt" cirka 500 km, och så räknar vi bort 1 timme för lunch, och 30 minuter för färjetransport/väntan, så återstår det, låt oss säga 5 timmar för effektiv körning, och ett snitt på 100 km/h inklusive passage genom byar, städer och andra Polisfarliga områden, är ju inte helt illa, när man är ute på "touring" med tankväska och passagerare med ryggsäck... ;)

Tankstopp, VTRn rullar runt 16 mil mellan tankstoppen, ett elände... :(

Jäpp, vi syns!

/B

DaGaz

Snygg
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
Hade en TLR..
Halloj,

Va kul då ses vi på Öland :tummenupp

Färja? Ett tips är att köra hela vägen ner till Kalmar ta sedan bron över och vidare över på Ölands östra sida och upp mot Borgholm. Inga poliser, ingen trafik (sånär som på en och annan traktor) och riktiga höjdarvägar. :rock

Se upp vid mönsterås och E22 efter rockneby = ofta snutdagis där..

Har bott i Kalmar merparten av mitt liv. Hoppas vi ses..

/Daniel, TL1000R

DaGaz

Snygg
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
Hade en TLR..
I-C,

För de som då mot förmodan inte vill köra bron från Kalmar kan jag tipsa om att det går en färja från Mönsterås direkt till Borgholm :fakta

:öl :öl :öl :öl Blir é iallafall.. Bara jag lyckas skruva ihop hojjen till helgen.

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
DaGaz skrev:
I-C,

För de som då mot förmodan inte vill köra bron från Kalmar kan jag tipsa om att det går en färja från Mönsterås direkt till Borgholm :fakta

:öl :öl :öl :öl Blir é iallafall.. Bara jag lyckas skruva ihop hojjen till helgen.

Färjan, 200 kr enkel för hoj+förare, och restid ca 1 timma och 50 minuter :eek: :fakta ;) Tror jag håller mig till bron ändå, men att köra upp på östra sidan av Öland var ett bra tips/idé som jag ska grunna lite på :) Träligt mycket trafik upp på "136:an".. :(

/B

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Nån som ska dit som behöver en sovplats? Jag, Kaz och PutteLiten har en plats över i stuga. Gärna nån som åker twin för att hålla ihop konceptet men inget krav. PM:a om nån är intresserad

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Basti skrev:
Kalmar - Glömminge - Runsten - Gärdslösa - Sörby - Köpingsvik - Lundegård
Mycket hojvänlig...

Tack för det! :tummenupp

Tipset noterat och avstämt mot kartan, så får det nog bli, trött på den där vanliga vägen (136:an) som brukar vara tjåkad med bilar, inte kul hålla på med en massa omkörningar om man är uppåt 12 hojar som klumpkör, och det här kan inte vara mycket längre? Några lokala tips om var farbror blå brukar stå?

/B

Basti

100% ÄGG
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda cbr1000rr
benkar skrev:

Tipset noterat och avstämt mot kartan, så får det nog bli, trött på den där vanliga vägen (136:an) som brukar vara tjåkad med bilar, inte kul hålla på med en massa omkörningar om man är uppåt 12 hojar som klumpkör, och det här kan inte vara mycket längre? Några lokala tips om var farbror blå brukar stå?

/B

Hmm dem kan stå innan B-holm och så kan dem stå strax norr om Köpingsvik. Men jag har inte sett en enda kontroll på hela sommaren.

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
J-Bone skrev:
Vi har nu spikat att vi kommer att ha Twin/Muller-träffen på Öland i samband med Svinträffen!

Det finns ju mycket att göra på Svineriet men det vore ju roligt om vi fixade lite egna mini-tävlingar, ge förslag!

Om ni har kännedom om Kalmar och Öland så tipsa gärna oss ovetande om bra campingplatser eller stugor. :tummenupp

Nu är alla med va !? :rock :öl

Mullrar iväg söderut om 12 timmar (onsdag morgon) Är det någon tidpunkt/plats spikad för någon Twin-muller-aktivitet? Vid Svin-inskrivningen finns det en anslagstavla/infoskylt, tar och kollar där efter någon info-lapp när jag släntrar förbi!

/B

DaGaz

Snygg
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
Hade en TLR..
benkar skrev:

/B

Se upp på bron, de kan ha vertikalfläkten igång. Östra sidan är polisfri :squid

Borgholm och vid byarna längs 136'an kan vara riskabla men inget överdrivet som tidigare nämts. De har dock en viss förkärlek för blås kontroll under festligheter. Antar att ingen här tar några risker med sådant.

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Re: Re: Snart mullrar det på Öland !

benkar skrev:
Mullrar iväg söderut om 12 timmar (onsdag morgon) Är det någon tidpunkt/plats spikad för någon Twin-muller-aktivitet? Vid Svin-inskrivningen finns det en anslagstavla/infoskylt, tar och kollar där efter någon info-lapp när jag släntrar förbi!

/B

Det har varit så mycket snack och liten verkstad (dålig uppslutning) så man har ju inte orkat greja med nåra aktiviteter... :(

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Re: Re: Re: Snart mullrar det på Öland !

J-Bone skrev:
Det har varit så mycket snack och liten verkstad (dålig uppslutning) så man har ju inte orkat greja med nåra aktiviteter... :(

Men... Årets Svinträff var riktigt OK trots att det inte blev någon egentlig Sporthoj.Com-Twin-Mulleraktivitet (Annat än "vanligt" varvande... antar jag.. :D ) Landade på Öland redan på torsdagen och hade en solig/festlig torsdag/fredag, och på lördag e.m sprang jag på ett gäng trevliga Twin-Mullrare, bla J-Bone och PutteLiten, blev en hel del babbel! Ska nog kunna leta upp lite fler bilder, men efter en låååång hemfärd och ågren för första jobbdag efter semester imorgon så får det komma senare... måste leta runt bland 400 bilder... :rolleyes:

Hursomhelst, kul att ses!

/B

Bifogat

• sh01.jpg
    sh01.jpg
    89.1 KB · Visningar: 176
Nyheter
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!