twinner666 skrev:TANKVÄSKA= TOURING
sorry,har sån jävla tandvärk
benkar skrev:
Skulle tro att man med hyfsat "highspeedtouring-tempo" klarar av det på max 6-7 timmar inklusive lunchstopp, men hänger lite på hur lång tid man ätar och får vänta på färja.
/B
PutteLiten skrev:6-7 timmar!!! ?
Har du ränkat in att TLRen måste tanka var tionde mil...
(eller, 18 mil kanske man kan toura sig till, det är mitt rekord i alla fall...)
Hur långt är det mellan stholm och Kalmar/Öland??
Själv borde jag fixa det på en 3-3.5 timmar (till Kalmar).
Vilar/fikar vid varje tankning...
Se you there
DaGaz skrev:
Färja?
DaGaz skrev:I-C,
För de som då mot förmodan inte vill köra bron från Kalmar kan jag tipsa om att det går en färja från Mönsterås direkt till Borgholm
Blir é iallafall.. Bara jag lyckas skruva ihop hojjen till helgen.
Basti skrev:Kalmar - Glömminge - Runsten - Gärdslösa - Sörby - Köpingsvik - Lundegård
Mycket hojvänlig...
benkar skrev:Tack för det!
Tipset noterat och avstämt mot kartan, så får det nog bli, trött på den där vanliga vägen (136:an) som brukar vara tjåkad med bilar, inte kul hålla på med en massa omkörningar om man är uppåt 12 hojar som klumpkör, och det här kan inte vara mycket längre? Några lokala tips om var farbror blå brukar stå?
/B
J-Bone skrev:Vi har nu spikat att vi kommer att ha Twin/Muller-träffen på Öland i samband med Svinträffen!
Det finns ju mycket att göra på Svineriet men det vore ju roligt om vi fixade lite egna mini-tävlingar, ge förslag!
Om ni har kännedom om Kalmar och Öland så tipsa gärna oss ovetande om bra campingplatser eller stugor.
Nu är alla med va !?
benkar skrev:Tack för det!
Tipset noterat och avstämt mot kartan, så får det nog bli, trött på den där vanliga vägen (136:an) som brukar vara tjåkad med bilar, inte kul hålla på med en massa omkörningar om man är uppåt 12 hojar som klumpkör, och det här kan inte vara mycket längre? Några lokala tips om var farbror blå brukar stå?
/B
benkar skrev:Mullrar iväg söderut om 12 timmar (onsdag morgon) Är det någon tidpunkt/plats spikad för någon Twin-muller-aktivitet? Vid Svin-inskrivningen finns det en anslagstavla/infoskylt, tar och kollar där efter någon info-lapp när jag släntrar förbi!
/B
J-Bone skrev:Det har varit så mycket snack och liten verkstad (dålig uppslutning) så man har ju inte orkat greja med nåra aktiviteter...
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj
Kinesiska motorcykeltillver... |
|