Snart ställer vi fram klockan! Men hur?!

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Småland
Hoj
Tillfälligt utan!
Gokväll!

Jag har en liten fundering... har hört att man ställer fram klockan mellan kl 2 och 3 på natten mellan lördagen och söndagen. Nu undrar jag hur kollektivtrafik fungerar vid en sådan omställning?

Säg att man ska åka natt-buss kl 2.20 enligt tidtabellen... när går då bussen? 3.20 (efter omställd klocka eller??)

Säg att utestället stänger kl 2.30 när stänger då utestället? 3.30 (efter omställd klocka??)

Säg att man beställer taxi till kl 3. Kommer den då kl 4 (eftersom man ställer fram klockan till kl 3 när klockan är 2)?

Måste reda ut detta medan man är nykter känns det som. :D

//KaliZ
 

Dominator-Rocks

Guest
Gokväll!

Jag har en liten fundering... har hört att man ställer fram klockan mellan kl 2 och 3 på natten mellan lördagen och söndagen. Nu undrar jag hur kollektivtrafik fungerar vid en sådan omställning?

Säg att man ska åka natt-buss kl 2.20 enligt tidtabellen... när går då bussen? 3.20 (efter omställd klocka eller??)

Säg att utestället stänger kl 2.30 när stänger då utestället? 3.30 (efter omställd klocka??)

Säg att man beställer taxi till kl 3. Kommer den då kl 4 (eftersom man ställer fram klockan till kl 3 när klockan är 2)?

Måste reda ut detta medan man är nykter känns det som. :D

//KaliZ

Hur du än gör så kommer du missa bussen/taxin............... För du kommer vara så jäddra full! :D
 

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
Det bästa med det är att jag jobbar då, och jag slipper en timmas jobb :tuttar
 

ZX-9R

Varför Knäskrapa?
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Finspång
Hoj
Kawasaki ZX-9R Ninja -96
Du ställer alltid klockan åt det håll som du har sommaren.
Är sommaren framför dig så ställer du altså fram klockan...
Timmen mellan 2 och 3 bara *poff*
Got it?
 

Dalan

Sotare
Gick med
5 Feb 2006
Ort
Timrå
Hoj
Hojlös pga skada
Hörde ett smart sätt att hålla koll på om man ska ställa klockan framåt eller bakåt. När det är dags för vinter, ställer man tillbaka utemöblerna, och när det är dags för sommar ställer man fram utemöblerna.
 

burner

Ny medlem
Gick med
29 Feb 2004
Ort
Örebro
Hoj
Letar GSXR 1000/750
Hörde ett smart sätt att hålla koll på om man ska ställa klockan framåt eller bakåt. När det är dags för vinter, ställer man tillbaka utemöblerna, och när det är dags för sommar ställer man fram utemöblerna.

Eller att till våren tar man fram hojarna, till hösten ställer man tillbaka dom.
 

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Småland
Hoj
Tillfälligt utan!
va fasen.. nu har tråden spårat ur... Frågan var hur kollektivtrafiken hanterar tidsomställningen.

Ingen som vet? Jag får anta att bussen går som vanligt.. :gnissla

//KaliZ
 

Gabor

Guest
va fasen.. nu har tråden spårat ur... Frågan var hur kollektivtrafiken hanterar tidsomställningen.

Ingen som vet? Jag får anta att bussen går som vanligt.. :gnissla

//KaliZ

Går helt enligt tidtabell, se till att ha koll på vad klockan är...:tummenupp
 

Makz

-
Gick med
1 Sep 2003
Ort
Malmö
Hoj
Aprilia RSV1000R, Yamaha R1
Nog bäst att kolla hur det bussbolaget som du ska åka med brukar göra.
Skånetrafiken (bussarna iaf) kör på vintertid fram till 04:00.
 

svantestorm

Die Hard MC
Gick med
1 Mar 2006
Ort
Halmstad
Hoj
Yamaha R6 -01
Du ställer alltid klockan åt det håll som du har sommaren.
Är sommaren framför dig så ställer du altså fram klockan...
Timmen mellan 2 och 3 bara *poff*
Got it?

funkar ju inte. När sommaren är slut ser man FRAM emot nästa sommar...ställa fram tiden = ) å nu ska man ställe fram klockan igen..alltså går det inte att ställa klockan efter sommaren. då hade klockan varit långt borta i framtiden nu:va
 

invisible

Yes baby...
Gick med
4 Mar 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki ZX-6R'06
Gokväll!

Jag har en liten fundering... har hört att man ställer fram klockan mellan kl 2 och 3 på natten mellan lördagen och söndagen. Nu undrar jag hur kollektivtrafik fungerar vid en sådan omställning?

Säg att man ska åka natt-buss kl 2.20 enligt tidtabellen... när går då bussen? 3.20 (efter omställd klocka eller??)

Säg att utestället stänger kl 2.30 när stänger då utestället? 3.30 (efter omställd klocka??)

Säg att man beställer taxi till kl 3. Kommer den då kl 4 (eftersom man ställer fram klockan till kl 3 när klockan är 2)?

Måste reda ut detta medan man är nykter känns det som. :D

//KaliZ


Man har special-turlistor. Det innebär i regel ingen ändring i trafiken, så var inte orolig :tummenupp
 

tigrro

O rly?
Gick med
8 Oct 2005
Ort
Hemma
Hoj
Supermotarrrrd
Jag ställde inte fram klockan inatt. Kan jag liksom göra det nu då? Eller blir det typ fel?:va::confused:
 

Gabor

Guest
Jag ställde inte fram klockan inatt. Kan jag liksom göra det nu då? Eller blir det typ fel?:va::confused:

Försent, du kommer alltid att ligga en timme efter i år, rätt åt dig. Du skulle varit med inatt å ställt klockan...vilket.:yoparty
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Och tjejen ringde och väckte mig klockan 9 (egentligen 10) och sa att hon hade glömt ställa fram klockan så hon var visst en timme sen till jobbet. Det slår aldrig fel, och jag känner mig som en riktigt dålig människa då jag gick upp när klockan stod på 10!
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top