Snart vår!!!

Itacha75

V.I.F. min älskade vän Norton
Gick med
23 Nov 2003
Hoj
R1 '16, SV 650 S '03
Fika på Rosen lördag eller söndag! Med nytt bakdäck tror jag inte det kommer vara det minsta svinhalt! :banana

Hellwood

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2013
Hoj
Yamaha FZ1 -10
Fick nya hojen levererad till svärgubbens garage igår, så nu är det bara å invänta bättre väder så man kan ta tåget ner till Nyköping och köra hem den! Smält snöhelvete smält :D

and

Ny medlem
Gick med
2 Nov 2011
Hoj
2017, Yamaha MT-09
Snart är det vår ja med hojsuget i högsta grad.. Hojlös och jag vet inte vad som ska inskaffas. Årets budget är inte så stor tyvärr men man kanske kan ha skoj för det. Jag kommer att kunna lägga ut runt 30 kkr men jag har ingen aning om vad jag ska ha då det är en djungel. Hade tidigare en ER6-n 07 som jag var riktigt nöjd med. Nu när jag har smakat på en sporthoj så är det närmast i tankebanorna men men.. Någon som har tips? Vill helst ha en hoj som inte kräver mycket jobb men då jag misstänker att årsmodellen blir mycket äldre i den här prisklassen så får man väl leva med det. :3freak

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
Snart är det vår ja med hojsuget i högsta grad.. Hojlös och jag vet inte vad som ska inskaffas. Årets budget är inte så stor tyvärr men man kanske kan ha skoj för det. Jag kommer att kunna lägga ut runt 30 kkr men jag har ingen aning om vad jag ska ha då det är en djungel. Hade tidigare en ER6-n 07 som jag var riktigt nöjd med. Nu när jag har smakat på en sporthoj så är det närmast i tankebanorna men men.. Någon som har tips? Vill helst ha en hoj som inte kräver mycket jobb men då jag misstänker att årsmodellen blir mycket äldre i den här prisklassen så får man väl leva med det. :3freak

är det 30k inköp eller total kostnad med försäkring?

om du kan köpa hoj för 30k så kan du ju få en typ Yamaha FZ6-N. honda hornet 600/900. Suzuki gsr 600 osv. där får du ännu mer sporthoj än du hade innan =) Troligen kanske du kan hitta en okej hoj i den prisklassen om du vill fortsätta köra nakenhoj =)

and

Ny medlem
Gick med
2 Nov 2011
Hoj
2017, Yamaha MT-09
är det 30k inköp eller total kostnad med försäkring?

om du kan köpa hoj för 30k så kan du ju få en typ Yamaha FZ6-N. honda hornet 600/900. Suzuki gsr 600 osv. där får du ännu mer sporthoj än du hade innan =) Troligen kanske du kan hitta en okej hoj i den prisklassen om du vill fortsätta köra nakenhoj =)

tja! 30k inköp, försäkringen är exkluderad. mjo, vill dock inte ha någon nakenhoj tror jag.. någon sport/tourer eller liknande. har kikat lite på cbr 600 f men kanske finns några motsvarande modeller.

2mhk

Vågar välja växel!
Gick med
11 May 2008
Hoj
CBR 929rr Fireblade, GSX-R 1000 k6 banhoj
Nu börjar det verkligen närma sig! Såg tre modiga som gett sig ut på vägarna idag, kan verkligen inte klandra dom då det var strålande sol och tempen stundvis hoppade upp till 10. Man börjar vädra åka-säsong! :tummenupp

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Hoj
DR BIG 97 - Såld, Bulldog 03 - Såld, Triumph Sprint 04 - Såld, FZ1N 07 - Såld, Bulldog 04 - Kvar
Idag togs även premiären här uppe i Gävle! 11 kilometer på hyfsat torra vägar. Tog bara en snabbis efter jobbet, ville bara prova så att allt lirade. :) Ljudet var makalöst, även med db-killern i, och den gick som ett spjut.

Körde den ju bara från butiken till garaget i höstas, så man fick ju inte känna på så mycket då. :)

Vintern har varit lång, och säkerligen kommer ett par bakslag, men nu har jag fått abstinensen lite stillad i alla fall. :)

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
Idag togs även premiären här uppe i Gävle! 11 kilometer på hyfsat torra vägar. Tog bara en snabbis efter jobbet, ville bara prova så att allt lirade. :) Ljudet var makalöst, även med db-killern i, och den gick som ett spjut.

Körde den ju bara från butiken till garaget i höstas, så man fick ju inte känna på så mycket då. :)

Vintern har varit lång, och säkerligen kommer ett par bakslag, men nu har jag fått abstinensen lite stillad i alla fall. :)

Oja! var ute för 2 veckor sedan en ca 30-35mins sväng. den abstinens stillningen behövdes! =)

2Wheeldrive

Nu kör vi!
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
BMW 850 GSA Triumph T100 Bonneville
Såg minst 15 hojar igår :yoparty
Bland annat en tjej på en röd Touno på väg mot Brommaplan :kär
Hör av dig!:hihi

Bass

Ny medlem
Gick med
9 May 2012
Hoj
Honda CBR1000RR 2017
Haha tack! =P
Va så jäkla roligt förra säsongen och på S1KRR =)
I år blir det bättre koll på slangen och armbågsskrap på banan som mål. Eventuellt ge mig på drifting också haha

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC