Mjölnaren75
Gudomlig sporthojare
Jaaaa idag är det dags, batteriet laddat och Bettan startade upp fint. Fan vad soft det ska bli
Tillbaka! Överlevde gjorde man också
.
Var du ute åtta timmar bara på premiärturen, det var lite klent
Jag var ut en 10-milasväng med min 125cc 16/17 mars när vi hade vindstilla och 15 grader på termometern. Idag startade jag igång min Virago 535cc och eftersom vi även hade vindstilla och 14 grader på termometern även idag så blev det en knapp 10-mila tur. UNDERBART
Hahaha... jag har faktiskt inte ens haft igång snöskotern i år. Ja, jag äger faktiskt en snöskoter. Det måste man ha om man bor på landet på Öland och drabbas av ölandsfåk.Virago 535 !?.I Skåne kan vi i varje fall inte köra snöskoter längre pga den inkomna våren.
Hahaha... jag har faktiskt inte ens haft igång snöskotern i år. Ja, jag äger faktiskt en snöskoter. Det måste man ha om man bor på landet på Öland och drabbas av ölandsfåk.
Ölandsfåk enl Wikipedia...
Ölandsfåk är en form av snöoväder i kombination med extremt hårda vindar som förekommer på Öland.
Ölandsfåken, som oftast slår till under december-februari, tvingar ölänningarna att stanna inomhus, ibland även efter ovädrets slut då dörrar och fönster kan ha snöat för.
Fåkens kraft ska inte underskattas, då den ofta slår till väldigt fort och ändrar ett vanligt snöfall till en typ av snöstorm som kan vara livsfarlig att vistas i. Vindbyarna tillsammans med det rika snöfallet gör förutom att sikten blir obetydlig också att luften blir svår att andas. Risken att gå vilse är väsentlig.
Rådet vid en förvarnad förmodad "fåk" är att stanna inomhus och ha (batteri)radio och stearinljus till hands för ett eventuellt långvarigt strömavbrott.
Bara ett bevis på att Sverige är ett "långt" land med extremt olika väderförhållande. Det är väl lika långt fågelvägen från sydligaste Sverige upp till nordligaste Sverige som det är från sydligaste Sverige ner till Afrika.Ja, jo... häruppe har vi ett annat ord för det där; kallas för "vinter" och varar ungefär mitten av oktober till mitten av april.
Ja, och apropå det så besiktade jag två av hojarna idag.
Det ska komma 30cm snö till i morgon kväll. Eller ännu värre så kommer det som regn
Bara ett bevis på att Sverige är ett "långt" land med extremt olika väderförhållande. Det är väl lika långt fågelvägen från sydligaste Sverige upp till nordligaste Sverige som det är från sydligaste Sverige ner till Afrika.
Har kört ner till sydligaste Spanien ett antal gånger så jag vet att det är några mil.
Skoter ja!.
Optimist
Nej, men ner till medelhavet stämmer rätt bra.
Det är merkatorprojektionen som gör att det ser ut som om det räcker hela vägen ner till Afrika på platta kartor.
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|