Snart vår!!!

maister

Ny medlem
Gick med
20 Sep 2012
Hoj
Aprilia tuono v4 1100 -16
Var ute och åkte igår=D Underbart, nu kan man hålla sig någon vecka eller 2 tills det blir lite varmare!:rolleyes:

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Gav mig ut och tvättade hojen på garageuppfarten idag. Dels för att hojen var skitig, och dels för att lite vatten skulle smälta bort snön/isen som låg där och var envis med att inte ge sig.
Imorgon eller söndag blir det en liten hojtur... Eller senare idag innan solen går ner.

Coolz1000

Snart är det vår igen!
Gick med
9 Jul 2007
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -99
Kan meddela att jag observerade ett säkert vårtecken imorse vid 05:00 i centrala Stockholm. Sopbilen! Och då menar jag inte dom små som sopar gångvägar utan den STORA som var i full färd med att sopa gatorna :D

Edit: Nu ÄR det fanimig nära!, kan komma så mycket snö ni vill men NU ÄR DET NÄRA och INGET kan få mig annat tänka något annat :D:D:arsele *tar på sig tvångströjan igen* :3freak

Åfan! Den jäveln brukar inte komma först i Maj, räkna dock med snö in i April. Det snöar ALLTID i April...

Det ser ut som att jag kommer att pendla med hojen till jobb hela veckan ^^

tiodygnsprognosfrmalmva.jpg

Fan ni i Danmark har det bra på ett vis :D

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Såg den älskade sopbilen när jag åkte in till stan nyss. Weehaa! :banana

Spiido

Medlem
Gick med
19 Jun 2012
Hoj
En jättesnabb
Midsommar, varma vindar, sol och SEMESTER, ge mig, snälla, JAG BRYTER SNART IHOP :huvet:gråta

Nån sa det finns billiga villor i Spanien, ska vi inte gå ihop å köpa en SH-SPAIN-RESORT å gasa satan heeela året?! :rock

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Ja... inte va det varmt... men fan så gött med årets första tur på glaidarn :D

yada

Medlem
Gick med
8 Aug 2012
Hoj
MT-09 Tracer
Utanför Östersund och strax söder om Hemavan är det officiellt vår!

http://www.smhi.se/vadret/vadret-i-sverige/arstidskarta

Intressant karta, enligt den blir det vår hos mig normalt mellan 1-5/3, sicken tur då att det blev en liten runda på 10 mil idag. Man vill ju inte slösa bort nån dag när våren startat hehe :banana

Lite fartblind har man nog blivit av att köra bil i vinter.. tur man inte åkte förbi Farbror Blå idag alltså.

waldorf

Singel och sökande
Gick med
2 Jun 2012
Hoj
Honda CB500 1998
Midsommar, varma vindar, sol och SEMESTER, ge mig, snälla, JAG BRYTER SNART IHOP :huvet:gråta

Nån sa det finns billiga villor i Spanien, ska vi inte gå ihop å köpa en SH-SPAIN-RESORT å gasa satan heeela året?! :rock

Fan ja! spendera julen med att åka hoj i spanien istället för att sitta insnöad med familjen i kalla sverige :yoparty

Finnicken

Ny medlem
Gick med
26 Oct 2012
Hoj
Ingen just nu
Trodde det var vår på G här i den lilla kommunen Hudiksvall med. 10+ i solen och 5-8 i skuggan och fåglarna kvittrade och min hoj står upp pallad i garaget utan gaffel, drev, kedja och lite annat. Så fick panik och beställde dom sista grejerna som fattades. Så satt ivrigt och väntade på paket :gnissla Sen kom det drygt 1dm snö igår i den lilla by jag bor i :huvet

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Som sann blocket-fetischist har jag nu märkt ett av de tydligare vårtecknen.

Jag kollar hojannonserna på blocket i princip varje dag, det är viktigt för mitt välmående. Och jag kollar alla annonser, inte bara sporthojar. Däremot har jag tagit bort företagsannonserna, de känns inte som "på riktigt".

Sedan november ungefär har det varit ca en sida per dygn, och ibland inte ens det. I slutet på februari har det rullat på med kanske 1,5 sida, en antydan till förbättring alltså.
Men i söndags formligen exploderade annonsfloden till att fylla nästan FEM sidor! Herregud, det tog mig nästan förtio minuter att klara av allt.
Underbart, nu menar våren allvar! :banana

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Hoppas du har rätt, klippte äppleträdet idag! Köpte grensåg och ska vge mig på en hängpil. Hoppas ochså efter mc-mässorna att det blir vårhojpemiär! Blir nog nakenhojen CB Sevenfifty som förstaval. ska sedan till bilprovningen och sätta Ducatin 916SP2 1995 i trafik! Det ska bli spännande köra dena kulthoj! Sedan kommer 2003 RSV1000 i trafik 1a maj! NS400R och RD500 är ochså i trafik för att inte glömma Cb1100R en 1982. Jag kommer få att göra..... härligt va arbetsbefriad och själv hitta på goa stunder när vädret är hojfint. Hej på er och god vår önskas, mvh Toyman :tummenupp:tummenupp

Bifogat

• IMG_2415 (1024x768).jpg
    IMG_2415 (1024x768).jpg
    125.9 KB · Visningar: 106
  • IMG_2422 (1024x768).jpg
    IMG_2422 (1024x768).jpg
    146 KB · Visningar: 114

djulle

Medlem
Gick med
1 May 2012
Hoj
KTM Superduke R
Sopar sopbilen i Lund idag. Körde själv säkert en 3 timmar och blev aningen varm av solen som låg på och värmde ryggen på mig :). Var mellan 8-9 grader varmt idag, GÖTT!!

Visserligen så sticker jag till Australien imorgon också men när jag kommer hem så är det vår på riktigt :)

djulle

Medlem
Gick med
1 May 2012
Hoj
KTM Superduke R
Hehe, jag menar att jag såg sopar-sopbilen i Lund idag :). Vad kallas sopbilen som hämtar sopor, det är väl bara sopbil?

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024