Snart vinter, vad hittar vi på då?

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
hade skoter men det uppväger inte kul per krona som en offroad.....

ha juh fö f*n inge snö i sundsvall. man får åka till fjällen varje helg = billigt!!!! :huvet

Daniel-San

rajraj
Gick med
27 Apr 2004
Hoj
KTM 450 EXC -07 / CR 250 -01
ozeo skrev:
hade skoter men det uppväger inte kul per krona som en offroad.....

ha juh fö f*n inge snö i sundsvall. man får åka till fjällen varje helg = billigt!!!! :huvet

Hehehe. Jepp de är som eljest... fattig på sommarn fattig på vintern... Det borde finnas ett par extra årstider extra som man kunnat spara lite pengar på..

ozeo

Gick med
12 Sep 2004
Hoj
Daniel-San skrev:
Hehehe. Jepp de är som eljest... fattig på sommarn fattig på vintern... Det borde finnas ett par extra årstider extra som man kunnat spara lite pengar på..

ett par extra årstoder!! njaaa..då kommer man bara på nå annat kul så de skulle bli ännu dyrare :4skrika :3freak

164 på rullen

Fast kanske ändå inte ?? ;-)
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
Gixxer 03 / Trimmad snöslunga
p.grip skrev:
"Read my Li..." eller jag menar, om du tittar i min profiltext lite till vänster så ser du. Eller håller farbror på att bli så gammal att förstoringsglas behövs?? :arsele

Hmmm fan va ni hugger på en gammal man !
Jag har ju för faen sorg ,jag väntar fortfarande på den soliga dagen +10 ca för att ta ut hojen på en sista sväng för i år!
Idag va det nära men sket sig !
:mad:

Hur går det nere i Stockholm då ??? får du några brudar i säng ???
Annars får du köpa mer kubik ,det funkar alltid !!!!!! :tungan
Alla som har över 750 kubik håller med !

Alla andra som inte kan stava till bottenvrid ,som typ Antiloop,
så gråt inte på tangentbordet det kan sluta illa då :hihi

Abloy

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki KE 125 -81
Nu är det vinter :banana

Blev varm i hjärtat igår när jag såg att det lyste i backen på södra, måste vara ett tecken på att de tillverkar snö. Har haft skidorna i vardagsrummet nu i en månad så det är på hög tid att snön lägger sig och skidsäsongen drar igång. Vore kul om vi kunde dra ihop ett gäng här ifrån och åka lite skidor i vinter.

Sen är det ju en höjdare att susa ner för backen med MTB också, rekomenderas för den som vill uppleva lite fart och fläkt på två hjul även under vintern.

ozeo

Gick med
12 Sep 2004
Hoj
Abloy skrev:

Blev varm i hjärtat igår när jag såg att det lyste i backen på södra, måste vara ett tecken på att de tillverkar snö. Har haft skidorna i vardagsrummet nu i en månad så det är på hög tid att snön lägger sig och skidsäsongen drar igång. Vore kul om vi kunde dra ihop ett gäng här ifrån och åka lite skidor i vinter.

Sen är det ju en höjdare att susa ner för backen med MTB också, rekomenderas för den som vill uppleva lite fart och fläkt på två hjul även under vintern.

jag hänger på med brädan :tummenupp

Tomasol

Tjohooo
Gick med
10 May 2004
Hoj
Sxv 550 -07
Abloy skrev:

Jag är med på skidåkning,man har ju skaffat lite nya grejer för året som ska hård testas :yoparty ska försöka hålla mig ifrån big jumpen i år då man höll på att slå ihjäl sig i fjol. Fast......det kan ju vara bra att träna på krasher/fallteknik på vintern :D

Abloy

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki KE 125 -81
Trevligt, ser ut som att vi kanske kan bli ett litet sporthojsgäng. Själv var jag och åkte i Nolby igår :yoparty

Tomasol

Tjohooo
Gick med
10 May 2004
Hoj
Sxv 550 -07
Nice....var det nåt att åka på ? Jag är upp vuxen i nolby backen fast det några år sen man åkte där nu.

Du kan ju hojta till om du vill ha sällskap vid nån åkning.

Abloy

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki KE 125 -81
Tomasol skrev:
Nice....var det nåt att åka på ? Jag är upp vuxen i nolby backen fast det några år sen man åkte där nu.

Du kan ju hojta till om du vill ha sällskap vid nån åkning.

Tycker att Nolby backen är riktigt bra, är till och med godkännd för World Cup tävlingar.

Fanns gott om snö i backen men den var inte öppen ända upp till toppen, men de är ju bra på att göra snö, så snart är nog alla backar öppna. Sen har de ju en ganska ny terrängpark i vilken det går att leka lite i för de som törs.

Klart att vi ska åka lite i Nolby, sen efter åkning tar vi och våldgästar någon SH-medlem :yoparty

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
BMW s1000r 2014 & Kawasaki ZZ50-10
Hej alla!! Jag vill bara meddela att jag flyttar till Uppsala den 1 jan-05. Så, ska ni neröver på nåt där...hör av Er.

Ha det bra, vi ses /// Ullis

164 på rullen

Gick med
29 Apr 2004
Hoj
Ullis skrev:
Hej alla!! Jag vill bara meddela att jag flyttar till Uppsala den 1 jan-05. Så, ska ni neröver på nåt där...hör av Er.

Va fan är det vi hör ( :tummenner )
Vaffö då ?
Duger inte våran hojkörning åt dig längre ?
Ja ja du får ha det såå bra, å tänka på oss Norrlandstroll som sitter fast här uppe :dricka
Hälsa Pgrip han är ju där nånstans å :6surkart

:yoparty

Abloy

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki KE 125 -81
Ullis skrev:

Vad an detta :skrämd Vem ska nu agera hare på våra Onsdagskörningar :va

Hur som helst får du skriva och berätta när du cyklat ner i fyrisån för första gången, för ner i det diket ska man innan man får kalla sig för riktig Uppsala bo.

Du får ha det så bra men du kommer att sakna oss, bara så att du vet :hihi

Legenden

Zai Jien!
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
Det som går att stunta på!
Ullis skrev:

VA?!?! *Förvånad* :confused:
Hör av dej till oss här uppe på höjden innan du försvinner då iaf!! :martialar

p.grip

Stockholm
Gick med
20 Oct 2003
Hoj
ZX-6R -99, HD FXDB -07, Aprilia Falco -02, HD Sportster -10
Ullis skrev:

Vad är det jag hör, ska jag få ny granne alltså ( Jo, norrlandsavståndsbedömningen sitter kvar ), mycket trevligt :tummenupp
Vi får väl ta lite åkning framåt sommarn då kanske!

164 på rullen

Gick med
29 Apr 2004
Hoj
p.grip skrev:
Vad är det jag hör, ska jag få ny granne alltså ( Jo, norrlandsavståndsbedömningen sitter kvar ), mycket trevligt :tummenupp
Vi får väl ta lite åkning framåt sommarn då kanske!

Hörrödu Pgrip , nu när Ullis flyttar så får du flytta tillbaks .
Till å med regeringen kräver ju könskvotering ,så jag tänkte att med din flickcykel kommer vi ju ganska nära :hihi

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
164 på rullen skrev:
Va fan är det vi hör ( :tummenner )
Vaffö då ?
Duger inte våran hojkörning åt dig längre ?
Ja ja du får ha det såå bra, å tänka på oss Norrlandstroll som sitter fast här uppe :dricka
Hälsa Pgrip han är ju där nånstans å :6surkart

:yoparty

Givet så duger Ni bagarn, men det e dags för lite nytt i livet. Jag tittar upp igen & drar en onsdagskörning när jag tycker att det e dags att "värma" din armbåge igen :rofl

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
Abloy skrev:
Vad an detta :skrämd Vem ska nu agera hare på våra Onsdagskörningar :va

Hur som helst får du skriva och berätta när du cyklat ner i fyrisån för första gången, för ner i det diket ska man innan man får kalla sig för riktig Uppsala bo.

Du får ha det så bra men du kommer att sakna oss, bara så att du vet :hihi

*S* tror du inte de finns någon som vill ta den platsen då??? Den borde ju vara väldigt åtråvärd, för vem vill inte bli jagad av ett harem av snygga bikers :tummenupp

Jag vet att jag kommer att sakna Er, så därför vill jag att ni ringer mej när ni ska till Uppsala. Ni är alltid välkomna till mej.....grillfest på uteplatsen är obligatorisk.

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0