snikprova ställ???

Jowisp

Ny medlem
Gick med
1 Aug 2005
Hoj
ingen
Dags att köpa ställ för mig nu, men är så osäker på storleken... tycker ni det är ok att glida runt i butikerna och prova då jag tänkt shoppa loss på nätet istället???

är 181 lång och väger 66 kilo..rätt smal alltså, och det känns för vanskligt att gå på en storlekstabell...

:confused: :confused: :confused:

Klingan

För kännedom!
Gick med
28 Jul 2004
Hoj
KTM 625 SXC
Tycker jag är helt okej iaf. Jag gjorde så när jag köpte ett par mindlekängor, provade på friluftskompaniet och beställde sedan på nätet.

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Hoj
KTM 950 SM -06
Jävla snyltare, hålla på och testa och svetta ner grejer utan att köpa dom :kocko

Skoja ba, åk o testa för fullt och beställ sen från tyskland, FC-moto har bra sortiment och priser.

Nienna

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2005
Hoj
Kawasaki gpx 600R , en gammal sate ;)
Jag åkte och snikprovade.... Sa till i butiken att jag bara var där för att kolla storlekar osv.. det var inga probs! Hmmm..iofs slutade det med att jag lämnade butiken med komplett utrustning :rolleyes: ..bra försäljare kanske... :tungan

Doable

FacePlant[NkpG]
Gick med
5 Jul 2005
Hoj
Wanda & Lill-Babs
Det är väl så man gör med allting nu för tiden, om inte butikerna vill dra av på priset :slicka

morlock

1080p till folket!
Gick med
7 Oct 2004
Hoj
Hojlös =/
Ett jävla sätt! :ajjabajja

Tänker du göra så ge butiken en ärlig chans att matcha en ev. nätbutik. Va ärlig med det.

Jowisp

Ny medlem
Gick med
1 Aug 2005
Hoj
ingen
Doable skrev:
Det är väl så man gör med allting nu för tiden, om inte butikerna vill dra av på priset :slicka

Tack för den! Det är precis vad jag vill höra!!! :fyllisar

Vet ni förresten vilket märke jag borde satsa på, vilka passar en relativt lång och smal grabb???

Ågga

Ny medlem
Gick med
20 Oct 2003
Hoj
Er6
så gör man väl med allt som är dyrt? man testar, känner, klämmer, diskuterar pris och sen bestämmer man sig för av vem och vad man vill köpa?

- tänk på att ställ precis dom andra kläder skiljer sig i storlek...
- köp inget lowquality ställ som du får ångra efter en marksyning.

/Ågga

smacker

Skiter mest i de...
Gick med
24 May 2005
Hoj
Svart Emmaljunga CityCross -07
Försök pruta i butiken. Ja fick 20% på ställ & stövlar som han beställde hem till mig. & dessutom har man kanske nytta av deras service om man skulle få problem med nånting.

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Fazer75 skrev:
Tycker jag är helt okej iaf. Jag gjorde så när jag köpte ett par mindlekängor, provade på friluftskompaniet och beställde sedan på nätet.
Tre fel av tre möjliga. 1) Du borde ha köpt dom i butik, 2) Du skulle köpt svenskt, Lundhags eller Jörnkängan 3) Meindl stavas inte Mindle.

:tungan ;)

Joe Schmoe

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2004
Hoj
?
Jowisp skrev:
Vet ni förresten vilket märke jag borde satsa på, vilka passar en relativt lång och smal grabb???

Jag kör Alpinestars TZ-1, är 189 cm låg och pendlar mellan 76-80 kg. Alla andra jag testade var för korta i ärmarna.

Klingan

För kännedom!
Gick med
28 Jul 2004
Hoj
KTM 625 SXC
sgtpepper skrev:
Tre fel av tre möjliga. 1) Du borde ha köpt dom i butik, 2) Du skulle köpt svenskt, Lundhags eller Jörnkängan 3) Meindl stavas inte Mindle.

:tungan ;)

Messerbesser!!! :4skrika :4skrika :4skrika

Jag sparade 1000:- på att handla på internet så risken är liten att det var fel att inte köpa dem i butik. :7peta

De kängorna är bannemig de skönaste jag har gått i. Direkt ur kartong och gick 1,5 mil utan att ens vara i närheten av skavsår, tänker aldrig köpa något annat. :tummenupp

Dessutom förstod du vad jag menade så jag tänker fortsätta stava som ett moppefucko. :fatta!

:hihi :hihi :hihi

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Fazer75 skrev:
Messerbesser!!! :4skrika :4skrika :4skrika
That's me :)

[offtopic]

Du skulle köpt Lundhagskängor, dom är the shit. Svensk kvalitet och pallar för allt! Inte små österrikiska spatsera-på-promenadvägar-i-alperna-skor-som-i-sound-of-music utan rejäla klafsa-runt-på-svenska-myrar-och-bestiga-kebnekaise-kängor ;) :).

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...