real
Rika Barn Leka Bäst
Silwer skrev:du måste ju ha dumpventil med)
Oumbärligt
Silwer skrev:du måste ju ha dumpventil med)
real skrev:Jag är inte helt hundra på detta med dumpar, men har för mig att den skall sitta på röret som går från IC´n till insprutet. Det mekaniska insprutet på den bilen fixar inte en öppen dump har jag för mig, då funkar inte tomgångsreglering etc och den kan dö lite hur som helst.
Nitrous skrev:En fjäder från en sån där gammal skrivbordslampa med böjbar arm och fyra fjädrar vid "börjen" är idealisk.
Hitta en sån lampa och sno en fjäder och fjädra på wastegaten, det funkar klockrent på dom där maskinerna.
Har själv sniiktrimmat flera 240's på just det sättet.
För 10 år sen så hade varenda lampa i familjen och kompisarnas närhet avsaknad på fjädrar för att dom satt under huven på en 240
Det är inte snyggt men det funkar, du frågade ju efter sniik-trim !
/Nitrous
Silwer skrev:jo den ska sitta på röret mellan ic:n och insuget, men har du en återcirkulerande så hörs den inte lika mycket, tyvärr
ambulans skrev:Ha ha ha ha.... känner jag dig rätt så har du kört skiten ur den där på 14 dagar....
Näh det går inte att köra en VULVA man åker bara med...real skrev:Man kör inte skiten ur en 240T, det går inte. Det är ingen SAAB vi snackar om...
Rigge skrev:Bilen går RIKTIGT bra nu Jag har ställbart laddtryck inifrån kupén, ska fixa bild på den ofantligt snygga installationen sen. Jag laddar strax över rött nu, nån som vet hur mycket det är? Det känns lite farligt faktiskt Tyvärr så råkade jag sumpa en packning från oljereturen så provturen vart inte så lång, men imorrn ska det fixas, sen gaaasas!! Provade att klocka med mobiltelefon med, med askass start gjorde den 0-100 på 7,3 sekunder, helt OK! Spinner loss på bara gas på 2:an. TUFFT!
Dåliga däck? Kul att den går bra! Ska vi ta ett rejs??Rigge skrev:Bilen går RIKTIGT bra nu Jag har ställbart laddtryck inifrån kupén, ska fixa bild på den ofantligt snygga installationen sen. Jag laddar strax över rött nu, nån som vet hur mycket det är? Det känns lite farligt faktiskt Tyvärr så råkade jag sumpa en packning från oljereturen så provturen vart inte så lång, men imorrn ska det fixas, sen gaaasas!! Provade att klocka med mobiltelefon med, med askass start gjorde den 0-100 på 7,3 sekunder, helt OK! Spinner loss på bara gas på 2:an. TUFFT!
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|