Snodd och återfunnen...

Mingves

Old Fart
Gick med
2 Mar 2005
Ort
Nån annan stans
Hoj
Husqvarna 701E x2, KTM 890 Adv R, Husqvarna 701SM Tenere 700 -20 KTM EXC300 -12, -04 KTM 660 SMC, -03 Triumph speed four, -00 Husaberg FE400e
bebbe skrev:
Det där är nog lite olika. När jag vurpade min TL;s så stog den på firman som tog hand om den i lite över ett år innan de fixade till den. Men de fixade ju å andra sidan hojen och sålde den efter det. Denna var ju inte ens fixad :va

En hoj som har varit stulen skulle åtminstonde inte jag vilja ha efteråt. Om den inte är jäkligt billig då förstås!
Jag skulle inte gett mer än max 30kkr för den, men det hade de nog inte sålt den för. De knorrade lite när jag sa 40, och det var ju innnan jag visste allt...
 

Mingves

Old Fart
Gick med
2 Mar 2005
Ort
Nån annan stans
Hoj
Husqvarna 701E x2, KTM 890 Adv R, Husqvarna 701SM Tenere 700 -20 KTM EXC300 -12, -04 KTM 660 SMC, -03 Triumph speed four, -00 Husaberg FE400e
Skorpan skrev:
DU är det STÖRSTA felet!!!
veligare person får man leta efter med en lykta i handen... :3freak
Det finns en enkel lösning på problemet, blocka ut mig då!! Då slipper du läsa mina inlägg som stör dig så :tummenupp
 

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Ort
MAERSTA
Hoj
Honda CB450 '86
Varför ska alla tvunget vara så jävliga mot mingves? Låt han vela om han vill, finns väl viktigare saker att bry sig om. Oavsett vad han skriver så ska varenda jävel dra upp skiten igen, snacka om att sabba trådar. Idioter.
 

Eureka

Red Devil
Gick med
25 Jan 2005
Ort
Skogen
Hoj
Vuxen = Bil
eisbaer skrev:
Varför ska alla tvunget vara så jävliga mot mingves? Låt han vela om han vill, finns väl viktigare saker att bry sig om. Oavsett vad han skriver så ska varenda jävel dra upp skiten igen, snacka om att sabba trådar. Idioter.

Jag är också velig person.. läste trådan från början och tycker flertalet människor här på SH beter sig riktigt illa !

Sluta upp med det så blir det roligare läsning för oss andra!
 

<micke>

#647, Supermoto S1.
Gick med
20 Aug 2004
Ort
Blåsta
Hoj
Cb 985 Café-racer bygge, SXS 300 -07 Motocross, Kxf 450 -09 Supermoto, Minimoto 49 cc
Mingves skrev:
Tjuven har säkert använt kopplingen vid varje växling. Och han har nog aldrig övervarvat den. Sedan så har han säkert kollat så den har olja och vatten....

Vad ska man med koppling till? När mina lameller tar slut brukar jag ta tig:en och svetsa fast tryckplattan mot yttre korgen.

hoho =)
 

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Västerös
Hoj
Näe
eisbaer skrev:
Varför ska alla tvunget vara så jävliga mot mingves? Låt han vela om han vill, finns väl viktigare saker att bry sig om. Oavsett vad han skriver så ska varenda jävel dra upp skiten igen, snacka om att sabba trådar. Idioter.

Problemet är väl att folk kanske uppfattar det som att folk som velar ställer frågor här utan att egentligen bry sig om svaren, eftersom dom trots kvalitativa svar fortsätter att peta navel-ludd utan att komma till skott. Det känns liksom onödigt att vara hygglig att svara då...
 

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
Du har ju garanti från handlaren.Är det nåt som felar märker du det ganska omgående
 

Mingves

Old Fart
Gick med
2 Mar 2005
Ort
Nån annan stans
Hoj
Husqvarna 701E x2, KTM 890 Adv R, Husqvarna 701SM Tenere 700 -20 KTM EXC300 -12, -04 KTM 660 SMC, -03 Triumph speed four, -00 Husaberg FE400e
Det jag ville säga med denna tråd var inte att jag e velig som fan när det gäller MC-köp (för det vet nog alla redan att jag e).
Det jag ville säga var att lita inte på en handlare, trots att det är märkeshandlare. Kolla upp hojen noga, hade inte jag gjort det kanske jag suttit här idag med en TLR som kunde ha haft en massa problem.
Det är så lätt att tänka att jag orkar inte, de skulle ju inte sälja skit mm.
Det är ju inte helt säkert att denna hoj inte var helt ok, men jag vet att jag aldrig skulle köpa en hoj som varit stulen.


///M
 

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Ort
Höga kusten
Hoj
Z1 Yoshimura ed
Du menar att du skulle få en 00:as TLR för 40k ?
Dumt att köpa då, tjuven lär ju inte varit ute och kört hojen skivan och gaffelkronan kanske pajade vid stölden.
Skulle kunna tänka mig att den stått i nåt förråd nånstanns, titta vad dom står i.
 

Mingves

Old Fart
Gick med
2 Mar 2005
Ort
Nån annan stans
Hoj
Husqvarna 701E x2, KTM 890 Adv R, Husqvarna 701SM Tenere 700 -20 KTM EXC300 -12, -04 KTM 660 SMC, -03 Triumph speed four, -00 Husaberg FE400e
Twosaint skrev:
Du menar att du skulle få en 00:as TLR för 40k ?
Dumt att köpa då, tjuven lär ju inte varit ute och kört hojen skivan och gaffelkronan kanske pajade vid stölden.
Skulle kunna tänka mig att den stått i nåt förråd nånstanns, titta vad dom står i.
En 00a står i 60 hos handlare. Jag försökte få tag på den killen hade hojen när den stals. Dock så hade han hemligt nummer så det var kört, så det var omöjligt att få reda på om någon har kört den eller ej.
Jag vill ha en hoj men den vill jag inte ha.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top