Snordyr försäkring?

wimhed

Nybörjare?
Gick med
27 May 2008
Hoj
R6 -03, KTM 450 Exc motard -03
r6an 03 10500 hel/hel 25kw
Ktm 450 03 halv/hel 6000 12kw

Kollade på r6 06a 72 000 hel/hel
Kollade cbr 1000rr 05 22 000 hel/hel ..

Blir troligen honda iår haha ..

22år körkort 3år så klagar inte ;)

Äädit; Försbolag If

Marvor

Bender Bending Rodriguez
Gick med
11 Jun 2010
Hoj
-04, KTM 640
Lär ju bara få kommentera, att har du inte reggat som stryp så lär ju inte ett försäkringsbolag i värden ens väcka en tanke på att dra av nått i pris även om du har den strypt.

Dom drar ju fan inte av fast man har papper på det idag om man inte hittar nått kryphål

Har inte "vanlig" försäkring på än, jag har avställning, så har inte tecknat fanskapet ännu. Jag frågade om priset blir lägre NÄR man skrivit om den, jag frågade inte om nu.

EDIT: Det var faktiskt offroad jag kollade på, tror jag...
Någon som vet om folksam drar av för medlemskap i SMC, då kanske det är värt att gå med :D

Någon som vet hur det ligger till ifall jag skriver över den på morsan ;D
IFALL det blir en olycka och jag är den som kör, hur blir det då?

barbazoo

adrenaline mc
Gick med
21 Feb 2008
Hoj
Ducati 1098s, Yamaha Xvs1100, Yamaha xv950r Bolt
betalade 2700kr helf helår på mc bilsport ej avstbar

stefan_valen

bombrepa.se
Gick med
16 Feb 2009
Hoj
R1 årsm: 01
Betalar 1400 kr i månaden för halvförsäkring på min r1 som är reggad på 25 kw, har salusansvar som försäkringsbolag var det billigaste. Ringde också och kollade runt men inget försäkringsbolag som hade billigare försäkring trots 25 kw

bossbaver

..:.:..
Gick med
3 Sep 2008
Hoj
Yamaha R6, 2006
att fråga vad en försäkring kostar är som att fråga hur långt ett snöre är...

beror ju på 100 olika parametrar...

Goxx

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2008
Hoj
MT-09 2020
Hmmm jag fick lite billigare sa dom eftersom jag blev 30 samma år som jag tecknade min försäkring, så klart en massa villkor och shit men inget jag inte kan leva med.

1200 i månaden för helförsäkring eller var det halv (?), 3 lås garage full skyddsmundering o så.
Ska kolla upp det så fort jag är hemma om det är av intresse, folksam var bolaget.

Justja min var ej avställningsbar även fast dom sa att det skulle gå bra, så se till att som vanligt få allt på papper innan köp.

Annars måste ju någon i familjen få en ganska dyr julklapp helt plötsligt :)

Marvor

Bender Bending Rodriguez
Gick med
11 Jun 2010
Hoj
-04, KTM 640
att fråga vad en försäkring kostar är som att fråga hur långt ett snöre är...

beror ju på 100 olika parametrar...

Frågar inte hur mycket det kostar, undrar om någon tycker det låter vettigt med 2,5 laxar i månaden, eller om det finns billigare.

Goxx

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2008
Hoj
MT-09 2020
Frågar inte hur mycket det kostar, undrar om någon tycker det låter vettigt med 2,5 laxar i månaden, eller om det finns billigare.

Det finns säkert billigare nånstans, gå inte i fällan med 25000 i självrisk bara.
Det är absolut inte värt det sen när man står där och får tillbaka en halv hoj i ersättning.

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Måste tyvärr göra dig besviken genom att meddela att premien inte alls blir lägre i 30 års åldern. Försäkringsbolaget kommer att skylla på högre kostnader år efter år vilket kompenserar för eventuella åldersavdrag. Att man inte råkat ut för någon incident har heller ingen betydelse i premiesättningen enligt min erfarenhet.

Trodde att 30 var det gyllene året när premierna sänktes, men så var inte fallet. Nu får man väl vänta till 35 och se vad som händer då. Har ingen större förhoppning. Utsikterna ser dystra ut minst sagt.

När man hör någon född på 40 eller 50 talet berätta om sina premier undrar man om försäkringsbolaget ens har justerat för inflationen.

En dag kanske någon annan kan säga samma sak om ens egna premier. Frågan är bara när den dagen kommer.

Passeringen av 40 gjorde en rejäl skillnad iaf.

Solhagaracing4

Vifferist
Gick med
20 Apr 2009
Hoj
2001 Honda VFR800fi
Betalar 1400 kr i månaden för halvförsäkring på min r1 som är reggad på 25 kw, har salusansvar som försäkringsbolag var det billigaste. Ringde också och kollade runt men inget försäkringsbolag som hade billigare försäkring trots 25 kw

Strypningar hjälper inte försäkringsmässigt då bolagen ser till originaleffekten

Pebl

Flyter fram
Gick med
17 Oct 2003
Hoj
-06 BMW R1200S,-99 BMW K1200LT
MUHAhaha, jag ger 3300 per år helförsäkring helår.(gammal gubbe, gammal hoj, gubbmärkesförsäkring)

Nä, allvarligt talat: Din ålder ligger dig i fatet tyvärr, men man bör kollla runt bland olika bolag, det kan skilja ganska mycket faktiskt. Sedan har märke och modell betydelse liksom bostadsort. Det finns säkert alternativ som passar plånboken bättre.
Själv har jag faktiskt större problem med bilförsäkringen än med hojen faktiskt, tydligen är 10år gammal saab 9-5 aero med automat en större riskfaktor än en lika gammal bmw sporrtourer

Marvor

Bender Bending Rodriguez
Gick med
11 Jun 2010
Hoj
-04, KTM 640
Joo, det är väll la åldern...
Bor i göteborg också, så det gör ju inte försäkringen billigare...
Blir den billigare redan efter ett år tro? Inte mycket billigare, men jag får väll någon slags bonus (om jag inte kraschar med hojfanskapet)?

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Blir den billigare redan efter ett år tro? Inte mycket billigare, men jag får väll någon slags bonus (om jag inte kraschar med hojfanskapet)?

Jag lider med alla unga som kliver in i hojlivet med dessa priser på försäkringar.

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl

Med tanke på hur många Supermotarder som har stulits i Göteborg de senaste åren så ser dom nog just den typen av hoj som högrisk objekt?

Sen får man nog göra dig besviken då det troligen inte sker någon märkbar sänkning av din premie förrän du kliver över 24 år:gnissla

Marvor

Bender Bending Rodriguez
Gick med
11 Jun 2010
Hoj
-04, KTM 640
Ringde till IF och trygghansa

Trygghansas helförsäkring var billigare, 2160/månaden
Men dyrare halvförsäkring

IFs helförsäkring vart svindyr, 5010/månaden, så den blir det INTE.

Hann inte att ringa till bilsport & mc.

Nyheter
Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...