Fatta vad han tjänar försäkringspengar nu när Rettan är reggad som en kawa 500!!!! Det torde vara än bättre än att regga hojen på mormor i Haparanda.....
jo men hojen vart ju så pass ramsne att den inte kunde klassas som en Yamha längre... så de fick regga den som en kawa....
o halva motorn försvann så då vart det bara 499cc. kvar...
Rettan jag hade var ju en "Racing-prototyp" som hade följande "racing-parts".
1. "slirkoppling" , fast den fungerade ju lite annolunda mot dagens "slirkopplingar" då den bara slirade på 3-4-5-6:an detta var ju
en trafiksäkerhetsdetalj från Yamaha som gjorde att man inte kunde slå runt etc.
2."motorbroms" vilket jag monterade in på ett lite drastiskt vis genom att "fronta" in fälg/bromsskivor+bromsok genom grenröret i i motorn.
"Specialverktyget" som användes för "motorbromsmonteringen" var en skåpbil som fick agera "mothåll" xxx antal KM/H. x xxx antal kg skåpbil var formeln som stog i manualen för monteringen.
samma me kraschade Audi o VW... de som blir utdömda reggas som Skoda...
Rettan var ju billig i försäkring... 21-22k/året halvförs.
mvh.T