Snubben som nästan blev kylarprynad..

BabyBlade

-Oxygenium-
Gick med
3 Jul 2005
Ort
Göteborg
Hoj
CBR 600RR 2003 (köper man rätt fr början behöver man inte byta !)
tur i oturen..

Han kan ju vara glad att bilarna inte försökte "hjälpa till" genom att flytta sig längre ut åt höger till vägrenen...
 

Palmas

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
Ingen
Det gick inte speciellt fort heller. 100 MPH ( ca 160 km/h, rätta mig om huvudräkningen är fel) som mest en bra bit före kurvan. Han var nere i ca 80 MPH tyckte jag att det stod när det började svänga.

Speciellt tvär var inte den kurvan heller tycker jag. Som andra har skrivit, ovan förare som inte har lärt sig (på bana) att det går att lägga ner grymt mycket och fixering på mötande bil.

Skulle gissa att många singelolyckor går till på liknande sätt pga samma orsak, tyvärr går det inte alltid lika bra. :(
 

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
Palmas skrev:
2677439 Det gick inte speciellt fort heller. 100 MPH ( ca 160 km/h, rätta mig om huvudräkningen är fel) som mest en bra bit före kurvan. Han var nere i ca 80 MPH tyckte jag att det stod när det började svänga.

Speciellt tvär var inte den kurvan heller tycker jag. Som andra har skrivit, ovan förare som inte har lärt sig (på bana) att det går att lägga ner grymt mycket och fixering på mötande bil.

Skulle gissa att många singelolyckor går till på liknande sätt pga samma orsak, tyvärr går det inte alltid lika bra. :(
Tyvär så vågar man oftast inte lägga ner tillräckligt, det gäller alla erfarna som oerfarna. Asfalten såg riktigt kasst ut men det är nog ingen ursäkt. Tur hade han i varje fall! Något så sjukt!
 

Sporthojarn

Oasexuell
Gick med
8 Dec 2006
Ort
Skåne
Hoj
600 Diversion -96 (jeTTetriMad)
Ligger han förövrigt inte totalt fel inför den där högerkurvan? Nästan så långt in till höger man kan komma, och sedan utan nämnvärt nedlägg, inte konstigt att det nästan gick åt helvete.
 

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Ort
Lund
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950
I 95 fall av 100 så slår man sig mindre om man provocerar fram en lowsider, så det är bara att lägga ner ... som bonus så klarar de flesta hojar/däck betydligt mer nedlägg än vad chauffören tror ...
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Säsongens första repa :D

Je, som tidigare skrev, hojen kan gå längre ner än många ägare VÅGAR tro..

Finns bara ett botemedel, öva öva öva så man får förtroende, förtroende förtroende. Jösses vad jag ska öva till våren :gnissla
 

Küngen1

8 Superbike
Gick med
7 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
BMW S1000RR
Vargklippa skrev:
2677260 Inte undra på att vissa sporthojsförare blivit religiösa. Men vissa borde inte ha lappen när de inte kan lägga ner hojen i svängarna.
Tur att dom lär en sånt på körskolorna idag! :rolleyes:
 

The blade

Lill_E
Gick med
19 Aug 2005
Ort
örebro
Hoj
cbr1000RR - 06
enchanter skrev:
2677165 Killen fick säkert byta kallingarna efter den här upplevelsen ..

http://www.youtube.com/watch?v=dzbfkWV4gs0&eurl

:skrämd

Jävlar.....
Han verkar ju blihelt spännd när han märker att det börjar gå åt helvete. Rätt vanligt fenomen verkar det som. Han kunde ju lagt ner hojen mer för att kunna ta kurvan men det ser ut som han spänner sig.
Jävligt obehagligt i alla fall
 

Maffan

WILD CHIPS
Gick med
22 Oct 2004
Ort
****
Hoj
****
Fy fan,, man hade dragit så hårt efter andan att hojen åkt upp i röven...
 

Maxout

Mr
Gick med
27 Apr 2004
Ort
Norrköping
Hoj
YZF Yamaha R6
Hahahaha! Fyfan, han kan skatta sig lycklig att han lever, skaplig kick han måste fått!

Nu ska han bara lära sig köra hoj och veta hur hojen beteér sig så ska det nog gå bättre nästa gång.

Kul att det kan gå bra för vissa iaf.
 

Hedgehog

Talanglös...... :(
Gick med
17 May 2006
Ort
På landet i Ramlak
Hoj
En långsam VFR, en lika långsam RD350 samt en liten motard
Vad alla gnäller på hans körning, själv tycker jag han var en cool kille som körde fort o var macho......
 

620 Sport

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2006
Ort
Halmstad
Hoj
Ducati 620Sport Ducati 900SS
Tillhör dem som behöver öva, precis som ni säger så tror jag inte hojen/däcken klarar mer när jag i era ögon inte lägger ner mycket alls. Får bli övning till våren och hoppas man slipper möta någon på det sättet.
 

RandomDude

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Street Triple R -13
Visst är det ovana, bättre spårval och liknande och det hade aldrig hänt, men jag tycker dock jag ser en "wobblings" tendens strax innan han glider över på fel körbana... typ som att bakhjulet eller nått precis ligger på gränsen till att släppa.... :va
 

Superlight

SDK #2003 & BoTT #41
Gick med
29 Apr 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Ducati 1050® by Hypertrick
Han/hon ska ha plus för undanmanövern. Det är ju lätt hänt att man hamnar där man tittar...

/Ssss
 

CeltaniC

They Drive, We Ride!
Gick med
21 Jun 2005
Ort
Skane
Hoj
SV650S K3 "SE"
Det var den värsta "closest call" jag sett!

Den borde fler få se och lära sig av!


//Cel
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top