SuTen
Old dirtbag on two wheels!
Faaaan det finns ju ingen bra adblocker till Android
Webläsaren Firefox med insticket Adblock Plus (ABP) som finns att ladda ner i webläsaren.
Tapatalk är helt reklamfri så jag ser inte problemet?
Mer än att man tappar vissa funktioner, typ gilla och se vilka som citerat.
Jag kan se vilka som har citerat mig under fliken notifieringar/notifications eller vilket språk man nu kan tänkas ha det på.
Där ser man även nya inlägg i prenumererade trådar.
Jaha, det var ju uppmuntrande ifall man skulle få för sig att sluta
Snyggt jobbat Baptisten
Jaha, det var ju uppmuntrande ifall man skulle få för sig att sluta
Snyggt jobbat Baptisten
Fel swedie sporthoj har blivit väldigt grå anonym och gnällig o all denna reklam. I ren protest mot all reklam köper jag ännu mera utomlands bara för att inte sponsra reklammakare.
Det som stör mig mest med den här sortens reklam är att den så uppenbart går ut på att skapa statistik, och inte generera ökad försäljning. Den enorma klickbara annonsen med en avsiktligt svårupptäckt, liten länk för att komma till huvudinnehållet är ingenting annat än en "klickfälla" för den som är oförsiktig med finger eller mus. Än värre blir det ju mindre skärm enheten man surfar på har.
Eftersom betalningsmodellen för reklamen är relaterad till antalet klick den genererar är det lätt att tro att reklamformen är effektiv och värdeskapande för kunden. I själva verket vill jag hävda att det är delvis kontraproduktivt. Det extra momentet att klicka bort reklamen är irriterande, men vad som är värre är att även om jag skulle vara intresserad av annonsinnehållet så blir jag närmast hatiskt inställd efter ett felklick.
Så, låt finanserna genereras av relevant innehåll som skapar mervärde hos kunder och användare.
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|