Snutar inom SH

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
.......
No1 skrev:
Hhhmm...

Vill bara informera DIG att det både sitter POLISER, försäkringsbolags folk samt LARMTJÄNST folk dagligen och skummar igenom alla nya trådar både på Sporthoj.com samt Zatzy.com mfl...

Ni som tror annat är en aning naiva då dom faktiskt får mer info på dessa sidor än ni någonsin kan tro genom personers "berättelser", annonser mm...

Så om man nu vet med sig att man har några "skelett" gömda så bör man tänka efter INNAN man skriver, och då menar jag inte om man kör fort eller inte...

No1...

En sak är säker, ingen vet säkert hur det är.

Att försäkringbolagen och larmtjänst har folk som läser systematisk varje dag är jag helt övertygad om. Dom har resurser och vinstinstresse i det hela. Polisen däremot har nog en enormt begränsad möjlighet till detta. Visst är det en speciell utredning dom pysslar med så kan dom garanterat söka information kring detta både här och där.

Vet bara hur det ser ut på vissa stationer och hur begränsade resurser dom har.

Har du råkat ut för något?

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Score skrev:
Kör för fort och åk i fängelse.
Mmmm, visst serru grabben, livstids fängelse minst. :rolleyes:

OBS, ovanstående mening är ironisk. Man skall köra jäääävligt mycket för fort för att hamna i fängelse, men du kanske egentligen tänkte på Norge, där är det tydligen lättare att hamna i kurran för fortkörning.

ChaosX

Våga vägra väg!!!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Husqvarna 250 CR 03
Poliser läser det som skrivs här. Varför skulle dom INTE göra det? Att läsa om träffar, åkningar och annat som ev kan betraktas som olagligt kan ju kollas upp i brottsförebyggande syfte.
Att försäkringsbolag och andra kollar här är ju lika självklart... Här kan dom ju få fram den infon som inte skulle komma fram tidigare.

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Jag är här och jag läser och antecknar allt som skrivs... intressanta saker säljer jag vidare till högstbjudande... Mohaha! :D

Dino Velvet

Gick med
24 Aug 2003
Hoj
Ingen
Tips:

Tips till polisen i västra Blekinge: Det finns en liten risk att jag kommer att köra lite för fort någon gång i sommar. :D
Oj, jag glömde att det inte finns några trafikpoliser (som syns) där. :tummenupp
-Happy hunting boys and girls! :huvet

Pertan

ESTJ
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Aprilia Mille 2K
Ragga fortkörare på nätet måste vara en väldigt konstig form av spaning, bättre att stå utanför en skola eller ett dagis och dra in storkovan till staten.

Men det finns annat att fundera på!

Köra för fort är inget brott men ibland en dyr hobby.

Ågga

Ny medlem
Gick med
20 Oct 2003
Hoj
Er6
det No1 säger är säkert sant. det låter ju jävligt rimligt! polisen kanske har svårt för att använda infon som kommer fram men försäkringsbolag har väl en lägre bevisbörda på sig, om jag inte missminner mig....

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
No1 skrev:
Det finns i stort sätt ingen bevisning i det som skrivs på ett forum likt detta ur Polisens synvinkel så till vida den som skriver ger sådan information bara han känner till om en viss sak, resten kan avfärdas som rent skryt mm...

Däremot så arbetar försäkringsbolagen och dess spanare lite annorlunda då dom inte behöver (!!??) följa lagtexten på samma sätt då mycket i deras tycka är just tyckande!!!

Men vad som är rätt eller fel i det som skrivs här på forumet vad beträffar vurpor, försäkringar mm vet bara den som författat inlägget..........eller!!??

No1...
Försäkringsbolagen är en sak, men vilket intresse har polisen av att häcka här? För precis som du säger är ett inläggs bevisvärde ungefär lika med noll.

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Möjligen för att få info om var olagliga tävlingar o sånt ska köras.
Poliser har ju skyldighet att anmäla allt även i privata livet, så det är väl teoretiskt möjligt tat nån skulle kunna sitta här privat o vara nitisk.

Acrid

600
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kona CC 04
...Eller så kan det ju vara så att av 6 000 medlemmar så kan det finnas ngra grövre brottslingar, vilka det hålls koll på...

Information kanske sitter högre upp på listan än att sätta dit någon fortkörare..

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
suck

om jag var polis så skulle jag definitivt använda mig av internet för att få info om läget på byn.men sen är det ju en annan sak om man som vanlig"plattfot" skulle sitta o häcka här.men jag tror bestämmt att det finns vissa kriminalare o dylikt som har pröjs enbart för att jaga info om skedda eller planerade lagbrott,annars skulle det ju nästan va konstigt om dom inte gjorde det tycker jag.på just denna sida tror jag däremot att intresset är större för f-bolag än polisen.på en sida som heter gråzon.se så sitter det ju t.o.m yrkesbrottslingar o skryter för varandra om vad dom gjort,helsjukt.även om dom använder nick så kan man ju spåra dom via ip-adress ju.nåväl,själv är jag inte polis iaf,men jag känner ett par stycken som faktiskt tillhör den tillrättavisande varianten mer än den fällande.typ,låt gå för den här gången men då måste jag få prova att göra det du just gjorde för att se att det va säkert*he he he* mvh//jacke

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa GPZ900T
Silwer skrev:
Möjligen för att få info om var olagliga tävlingar o sånt ska köras.
Poliser har ju skyldighet att anmäla allt även i privata livet, så det är väl teoretiskt möjligt tat nån skulle kunna sitta här privat o vara nitisk.
Inga av de här på sporthoj annonserade streetracen jag besökte gångna sommarhalvår fick polisbesök..

Polisnoja är nog rätta ordet.. F-bolagens utredare däremot har nog mer surftid på jobbet. Inte gör det mig något, jag har rent mjöl i påsen. :)

hp

Stödmedlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
.
Kan aldrig tänka mig att polisen är intresserad av personer som kör på bakhjulet eller sporthojsåkare i allmänhet. När det däremot säljs stöldgods eller visas bilder från någon händelse som inte stämmer med försäkringsbolagens anmälan kan jag förstå att både polis och försäkringsbolag är intresserade.

Majk

Guest
Har väl aldrig sett ett inlägg om att "Fortkörning planeras tid datum plats" .
Alla på Sh vet väl att om det är nåt som bör skötas diskret så pm:ar man eller sms:ar varandra.
Förövrigt tycker jag fortkörning inte planeras i förtid utan händer så fort man gränslar hojen :D .
Polisen och dess strama budget (tyvär) går till att stävja våldsbrott ,synas i förebyggande , alko kontroll (körkort) , helgpatrullering mm.
En incident som är helt makaber som inträffade i Västerås förra året va när en person ringde 112 och talade om att en person höll på att drunkna, polisens svar var vi har inte TID (för lite personal , helg) den personen drunknade. Rip. Tidningarna var ju nedskrivna med denna händelse förra året.

Så polisen sysslar med annat på helgerna Gasa PÅ :tummenupp

Gandalf

# 51
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
R1 -07, 660 -04
No1 skrev:
Eftersom att jag nu arbetar med ett ungdoms projekt och då tillsammans med både POLIS och LARMTJÄNST så kan jag till ett hundra procent säga att det VARJE vecka finns mer än 1 POLIS inne på detta forum ur spanings syfte!!!

Dock tror jag dom skiter fullständigt i om en person skriver att han el hon skall ut och gasa skiten ur ngn väg i detta avlånga land, men det finns MYCKET annat här på detta forum som dom letar efter och ibland hittar pga att folk inte förstått hur det ser ut i denna IT värld...

No1...

Bara en undran.
vad gör Larmtjänst?

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
Gandalf skrev:
Bara en undran.
vad gör Larmtjänst?

Läs om Larmtjänst här: http://www.larmtjanst.se

Står bla att läsa:

Larmtjänst är ett av Svenska Sakförsäkringsbolag helägt bolag, i vilket Larmtjänsts utredningsenhet bildades 1971.

Larmtjänsts Utredningsenhet ska för försäkringsbolagens räkning:

Aktivt arbeta mot organiserad brottslighet som riktar sig mot försäkringsbranschens intressen samt särskilt med att återfinna stulet, försäkrat gods.
Stödja försäkringsbolagens egen skadereglerings- och utredningsverksamhet genom att samla in och bearbeta statistik, föra ut information, genomföra utbildningar samt utreda skadeärenden.

Länk till tex efterlysta MC: http://www.larmtjanst.se/Efterlyst/Mc.aspx

/B

MANGAN

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
YAMAHA YZF 450F -08 Performance by OvesMotor / Mangan-racing
Ducatiracer skrev:
Tips till polisen i västra Blekinge: Det finns en liten risk att jag kommer att köra lite för fort någon gång i sommar. :D
Oj, jag glömde att det inte finns några trafikpoliser (som syns) där. :tummenupp
-Happy hunting boys and girls! :huvet

:hördu Är du skvatt galen pojk!!!!! som tror att det inte finns några trfikpoliser som visar sej i våra trakter .....DET FORMLIGEN KRYLLAR JU AV DOM!!!!!!!!!!!!!!! :mad: :fakta :fakta

VaLLe

天皇
Gick med
3 Aug 2003
Hoj
Harley-Davidson FXDWG
Score skrev:
Det är fan det enda som är hårt i Sverige... Kör för fort och åk i fängelse. Men däremot kan du våldta någon och då tycker dom plötsligt synd om dig... Så jävla skadat....

//Score

Eller höra röster och döda en minister.....då behöver man vård :kocko

supernaut

Anonyma Adrenalinister
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Xtra Terrestrial 660
Hade jag varit polis så hade jag häckat här dagligen på arbetstid.
Det gör jag idag med, så fort patienten har lämnat rummet, så ramlar jag in här. :)

Ps
Snutnoja är en mental försvarsmekanism, som skyddar ditt körkort

Nyheter
Stora Motorcykelkatalogen 2025

Nu går vi in i slutfasen gä...

Aprilia Tuono 457

Efter framgångarna med spor...

Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo

År 1825 öppnades det välkur...

Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten