snuten hittade min hoj :)

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
Farbrorn skrev:
"En stackars alkoholist"
"En jävla knarkare"

Kan inte mer än att hålla med... Det är ganska
beklagligt att folk inte lyckas inse hur pass
farlig alkohol egentligen är.

Och paralellen mellan droger och alkohol är ju
ganska så befängd ja, kunde inte skriva det
bättre.

Givetvis finns det sämre droger som bryter ner
ännu mer än alkohol, men att inte se skillnad
på tung och lätt narkotika är ganska absurd.

Att allt handlar om missbruk när det kommer till
narkotika, bara för att det i grund och botten
är olagligt är jävligt befängt också.

Dom narkomaner man ser är just såna här individer
som är totalt utanför samhället, utstötta och
nergångna... Undrar varför man aldrig ser bild
på en droganvändare som har det bra här i livet?
Jo för att då skulle denne med stor säkerhet
också förlora största delen av sitt sociala skydds-
nät som jobb, famlilj osv...

Men att vara bakis är hur OK som helst, du kan
tom berätta om gårdagens spyfontän osv...

Hehe... Ville bara säga att jag fattar hur du menar...

- Harebra kidz.

Ukiwaza

Nemo me impune lacessit
Gick med
2 Jul 2005
Hoj
GSXR 1000 K7
Kent W skrev:
Vi har alla gjort olika val här i livet..........
- Börja röka......
- Börja dricka för mycket alkohol.....
- Börja använda olika former av droger......
- Börja åka mc.........

ETT har vi dock gemensamt...........Vi alla vilka risker de olika valen innebär.

Jag har också haft det jävligt svårt i livet många gånger....men för mig så har
ALLTID valet att börja med droger och kriminalitet, och leva på samhället ALLTID
varit ett sämre val än ALLA andra alternativ.

- Jag har bla. en numera hojåkande bekant som i sitt "tidigare" liv provat de
flesta av de droger som finns.......hans kommentar till att börja med droger är
ganska talande....

- "Man borde ha fått huvudet undersökt...ordentligt."

En sak håller jag med dig till 100%.....att pundarna är en produkt av samhället,
eller rättare sagt...DALTANDET i samhället, vilket började på -70talet när
"flumsocionomerna" började med "Fri från uppfostran" som en metod att
göra barnen lyckligare.

HUR svårt tycker du att man ska ha det för att motivera att finansiera sin
drogvanor med kriminalitet...??

KentW

:Bugar :Bugar :Bugar

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Kent W skrev:
ETT har vi dock gemensamt...........Vi alla vilka risker de olika valen innebär.

Du menar förmodligen "Vi alla vet vilka risker de olika valen innebär". En alkoholist eller en narkoman behöver lika mycket vård och omsorg som en cancersjuk eller diabetiker. Det finns iofs ett fåtal missbrukare som man kanske kan tycka "får skylla sig själva" men absolut alla vill innerst inne få ett ordnat och tryggt liv. Att lägga skulden och bördan enkom på den enskilde sjuka individen är en väldigt enkel och ignorant tanke. Försök utveckla tanken lite.

Angående exemplen cancersjuk och diabetiker, det finns hur många som helst livstilsparametrar som inverkar negativt för t.ex. dessa sjukdomars utveckling - DET vet väl alla?

Jag tänkte berätta lite om två väldigt närstående LVU'are men det får bero till nån annan gång, om det behövs förklaras lite mer ingående över hur man kan bli en missbrukare.

/vilopuls 43

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Suzuki och en dax-kopia
rookie skrev:
Den som tror folk VÄLJER att bli drog eller alkoholmissbrukare har nog en del att lära om livet...

Alla som missbrukar droger har ju en gång VALT att prova. Väljer man att prova så är man också beredd att ta risken att fastna. Väljer man att inte prova så lär man ju inte bli missbrukare.

Sen kan man iofs inte hjälpa om man har en så svag självkänsla att man bara inte kan låta bli att prova för att kompisarna gör det.

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
plimpe skrev:
fick reda på av bärgaren att hojen var trashad och motorkåpan in till kopplingen skiten så att de var hål på... fan den va i mintkondission innan och de lär den fan inte vara nu :(

just nu står den på örbymc för koll tänkte ja ska åka dit å gråta en skvätt!!!

Tråkigt om det är så illa... Jocke?

//@

rookie

www.mixpix.se
Gick med
10 Nov 2003
Hoj
Honda VTR1000F
ola_sandin skrev:
Alla som missbrukar droger har ju en gång VALT att prova. Väljer man att prova så är man också beredd att ta risken att fastna. Väljer man att inte prova så lär man ju inte bli missbrukare.

Sen kan man iofs inte hjälpa om man har en så svag självkänsla att man bara inte kan låta bli att prova för att kompisarna gör det.

När man e ung är det kanske självkänsla som styr men så är nog inte alltid fallet. Att tro att alla trillar dit när de är unga o ska testa e nog aningen enkelspårigt. Där var en doku om missbrukare i sthlm för ett tag sen, kan bara säga att dem hade INTE den bakgrunden du beskriver...

Jämför med alkohol, de flesta har nog nån gång druckit...men blir alla missbrukare för det? Ofta är det ju dessutom så det börjar...och när inte alkoholen hjälper längre så går man vidare...

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Suzuki och en dax-kopia
rookie skrev:
När man e ung är det kanske självkänsla som styr men så är nog inte alltid fallet. Att tro att alla trillar dit när de är unga o ska testa e nog aningen enkelspårigt. Där var en doku om missbrukare i sthlm för ett tag sen, kan bara säga att dem hade INTE den bakgrunden du beskriver...

Ok, har inte sett dokumentären men som vuxen borde man ju inse att droger inte är något bra.

!ante

Ny medlem
Gick med
23 May 2005
Hoj
Honda Nsr -98
rookie skrev:
Den som tror folk VÄLJER att bli drog eller alkoholmissbrukare har nog en del att lära om livet...

Du det finns en del exempel som jag tycker att samhället inte skulle lägga ut pengar på :3freak Min kompis träffade av en slump en knarkare på ett tåg, Den här persponen berättade att han hade varit på avgiftning (För andra eller tredje gången eller något sådant...) sen berättade han att han hade gömt nått knark i sitt cigarett paket. Sånt här gjör i alla fall mig upprörd att samhället lägger ner pengar på folk som inte ens försöker sluta :död Det hade varit bättre om det hade varit en person som verkligen ville sluta hade fått hans plats och blivit avgiftad.

Var lite väl ot Men jag tycker att i det här fallet var det hans som valde att forsätta tuvär.

Last edited:

rookie

www.mixpix.se
Gick med
10 Nov 2003
Hoj
Honda VTR1000F
ola_sandin skrev:
Ok, har inte sett dokumentären men som vuxen borde man ju inse att droger inte är något bra.

Ja...men alla e kanske inte så kloka, har så bra självkänsla, har familj o vänner osv osv osv...

Jag säger inte att det rättfärdigar brott!!! Jag skulle bli förbannad jag med om de snodde min hoj!!! Men tänk lite på vad ni säger...

Ukiwaza

Nemo me impune lacessit
Gick med
2 Jul 2005
Hoj
GSXR 1000 K7
andersbrink skrev:
Du menar förmodligen "Vi alla vet vilka risker de olika valen innebär". En alkoholist eller en narkoman behöver lika mycket vård och omsorg som en cancersjuk eller diabetiker. Det finns iofs ett fåtal missbrukare som man kanske kan tycka "får skylla sig själva" men absolut alla vill innerst inne få ett ordnat och tryggt liv. Att lägga skulden och bördan enkom på den enskilde sjuka individen är en väldigt enkel och ignorant tanke. Försök utveckla tanken lite.

Angående exemplen cancersjuk och diabetiker, det finns hur många som helst livstilsparametrar som inverkar negativt för t.ex. dessa sjukdomars utveckling - DET vet väl alla?

Jag tänkte berätta lite om två väldigt närstående LVU'are men det får bero till nån annan gång, om det behövs förklaras lite mer ingående över hur man kan bli en missbrukare.

/vilopuls 43

Blaha blaha

Super och knarka gör du frivilligt,cancer har du inte frivilligt!!!!!!!!

Ukiwaza

Nemo me impune lacessit
Gick med
2 Jul 2005
Hoj
GSXR 1000 K7
rookie skrev:
När man stuntar, trillar o slår sig fördärvad...då har man oxå gjort det frivilligt...så den vården borde vi oxå dra in då...eller vad tycker du?

Skillnaden är att dom som stuntar stjäl inte hojar som knarkare eller kör
ihjäl folk som alkisar!

Fredrick

2-t ÄR livet!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia AF-1 125 Sintenesi Replica -89, Yamaha YZ 125 -01
Hur många utav dom tror du inte har haft föräldrar som har knarkat/varit alkisar/pundare/utslängda på gatan osv osv.. alla har nog inte haft det så lätt, och många har nog börjat med dumma saker redan när dom varit väldigt unga, typ 12-15år.. tycker man inte riktigt kan skylla på dom då. Tror nästan att dom flesta har haft nåt problem utav dom sen dom varit unga.. Finns ju även sånna som varit "normala" tills något svårt hänt, förlorat barnen eller nåt och sen börjat supa när man inte fått hjälpen man behöver.. o så har det bara gått utför. Mycket kan ju hända..

ola_sandin skrev:

EisernPferd

Ny medlem
Gick med
18 Oct 2005
Hoj
2006 blir det höjj helvete
intressant tråd. håller med en del häri, alkohol är oftast den drog som leder till andra tunga grejer pga att folk förlorar omdömet, jag har aldrig hört nån som ens skulle komma på tanken o ta andra grejer bara för att dom tex rökt g... kommer aldrig hända.. finns nog ingen drog som orsakat mer problem i världen eller kostat samhället mer än spriten. såna "knarkare" som stjäl grejer hade nog stulit precis lika mycket utan droger eller om dom varit alkisar, det är väl bara det att alkohol inte riktigt va deras grej. men men jag dömer ingen, bara man känner till riskerna med sitt bruk. tycker det ska va upp till var o en att bestämma

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0