Snuten tog Hojen?!

Status
Ej öppen för fler svar.

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
R1 2007

Skrev jag nått om att poliser inte borde finnas? fan va folk ska misstolka saker man skriver... eller typ tolka det på sitt egna lilla vis. Man borde försig inte uttala sig om nånting för alla ba flyger på en som om man vore nå jäkla mördare...

Ba vet ifan men han ba lickom ba snuten ba snodde hojen fan får man inte dra mc-snutar licksom va fan e det för fel ba!? jag skriver som enfjortis men det e för att jag har dysleksi som alla andra som skyller på det för att de inte kan skariva licksom eller inte har gått ut grundskolan ba ska det vara punKt här? licksom snutar får fan inte göra som dOm vill dOm ska fan inte ha fler rätigheter än vanliga människor ba punKt här?!?!?!1111

Newsflash: Om man väljer att dra ifrån snuten så ska man vara beredd på att ta konsekvenserna! Jag säger inte att det är rätt eller fel att dra ifrån dem, bara att man ska vara medveten om vilka konsekvenser ens beslut får. Helt rätt av dem att ta hojen!

ba lickson azzo snuten ba :rolleyes:

The_Other

Köra Bana..
Gick med
22 Sep 2006
Hoj
Yamaha R1
Jag hade en kompis som hade ett stöldförsök på hans bil. Tjuvarna kom iväg ca 50 m med bilen sen kom dom inte längre.
Polisen fick senare syn på bilen där den stod och konstaterade inbrott samt stöldförsök. Bilen bogserades till polisstationen 14 km därifrån.

Kompisen muttrade lite över att dom inte kört tillbaka den till p-platsen som var 50 m från stället där den hittades. Nu kunde ju iofs inte polisen veta vart ifrån bilen hade stulits.
Men å andra sidan var ju bilen i tryggt förvar tills polisen fick tag i polaren på morgonen.
Kommer inte ihåg vem som betalade bogseringen.

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
Jag tror nog han mena alla som är polis egon som borde sitta ett par år till i skolan och lära sig lite av respekt och mänskligt värde och som inte beter sig
som dörrvakter.

Nu ska du få en första lektion i livets hårda skola; Respekt. Smaka lite på det ordet. Du kan ALDRIG kräva respekt. Du kan VISA andra mäniskor respekt. Du kan FÖRTJÄNA respekt. Du kommer dock aldrig att FÅ respekt förrän du förtjänar det.

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Nu ska du få en första lektion i livets hårda skola; Respekt. Smaka lite på det ordet. Du kan ALDRIG kräva respekt. Du kan VISA andra mäniskor respekt. Du kan FÖRTJÄNA respekt. Du kommer dock aldrig att FÅ respekt förrän du förtjänar det.

:tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp

Förstå så många trevliga poliser det finns som är ödmjuka, tacka f-n för de ibland att det kan låta otrevliga el jobbiga med tanke på hur de behandlas av vissa människor som skriker o gormar på dem, slår, hotar, använder vapen och en det ena en det andra. Tålamodet kan svikta för dem med när de väl har med "lugnare" människor att göra ,poliser ÄR MÄNNISKOR!!

Respekt kräver ofta "nötter" som begär det av andra när de i nästa sekund kallar tjejer för "jävla hora". Den enda respekten de skulle ha då är ett blåöga..

Last edited:

riverrafter

En afrikansk pungråtta
Gick med
6 Feb 2005
Hoj
äldre Yamaha
??

Många här bär på så mycket ilska och frustration...

ta en morgontur med hojen och drick lite termoskaffe vid en sjö och softa lite istället...:)

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Exempel på respekt är att spöa ditt team 3 av 4:a race :D

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Hoj
Suzuki SV650S -03
Många här bär på så mycket ilska och frustration...

ta en morgontur med hojen och drick lite termoskaffe vid en sjö och softa lite istället...:)

Testosteronhoj.com :7peta

här snackas det "vaffö ska man ha en spotthoj om man ska kör algglit??"

Eniac

Hojåkare i exil
Gick med
13 Sep 2006
Hoj
ja det vore najs... :(
Välkommen till Lunarhoj.com

Seriöst, varför inte bara banna alla som spammar och slöar ner SH för oss som försöker använda denna sida till att träffa andra hojåkare och hjälpa varandra?

Vad det gäller den beslagtagna hojen så tror och hoppas jag polisen hade bra anledningar för att ta den, och till den som körde utan lapp och smet från polisen säger jag : Ta körkort... Lär dig svenska... Skaffa ett liv...

enhjuling

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
R1200GS
Ett bra sätt att få hojen beslagtagen är väl att ställa ifrån sig den efter att man busat utan nummerskylt. Då kan de väl ta in den för identifiering.

ChristianSTHLM

Trafikpolisen finns för Din skull!
Gick med
12 Aug 2006
Hoj
Gul Hornet 600
Från andra tråden står det ju att det inte var första gången.. och nedan paragraf förklarar att fordonet då kan anses som förverkat om det behövs för att förebyggande ytterligare lagbrott.

Dock tycker man ju att det krävs att föraren är identifierad först, men vi har nog inte hela historien.

7§ ur SFS-nummer 1951:649

Ett fordon som har använts vid brott enligt denna lag får förklaras förverkat, om det behövs för att förebygga fortsatt sådan brottslighet och förverkande inte är oskäligt. Detsamma gäller annan egendom som har använts som hjälpmedel vid brott enligt denna lag.

Första stycket gäller även i fråga om egendom som varit avsedd att användas som hjälpmedel vid brott enligt denna lag, om brottet har fullbordats.

Bestämmelser om tillfälligt omhändertagande av egendom i syfte att förhindra rattfylleribrott finns i 24 a-–24 d §§ polislagen (1984:387). Lag (2005:285).

snajdarn

Snajdigast
Gick med
1 Aug 2005
Hoj
-08 CBR1000RR
ingen ghettosvenska på sh.

fler poliser som tar fler som er.

/en som haft inbrott i bilen inatt av folk som inte accepterar lag och ordning. low lives fattiglappar som kränger trasiga stereos utan frontpanelen för 100 kr. seriöst... jag skänker 500 spänn till tjuvjäveln för att han ska skita i att röra min och andras bilar.

Du bor ju i södertälje.. Skyll dej själv:D

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...