Snuten tog mig igen...

thundrace

#57 ROOKIE 1000 2005
Gick med
4 Dec 2003
Hoj
Honda CBR954RR-03
Konstigt att det alltid finns vissa som skall kasta glas i stenhus...alla blir så jävla präktiga helt plötsligt....finns det verkligen någon som inte någon gång kört obes/oskatt/oförsäkr??? Inte ens runt kvarteret bara för att höra hur jävla gött den låter mitt i vintern när man behöver en liten solstråle??? Ni kör säkert aldrig för fort heller.... :arsele
en som faktiskt har lyckats köra både för fort,obes,oskatt,oförs,vid något stackars tillfälle...

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
thundrace skrev:
Konstigt att det alltid finns vissa som skall kasta glas i stenhus...alla blir så jävla präktiga helt plötsligt....finns det verkligen någon som inte någon gång kört obes/oskatt/oförsäkr??? Inte ens runt kvarteret bara för att höra hur jävla gött den låter mitt i vintern när man behöver en liten solstråle??? Ni kör säkert aldrig för fort heller.... :arsele
en som faktiskt har lyckats köra både för fort,obes,oskatt,oförs,vid något stackars tillfälle...

Det finns en skara här på SH som bara är bäst dygnet runt. De dricker aldrig och röker heller inte. De är de grannarna som ringer på ens dörr för att man borrat 22:01 och sitter i köksfönstret och iaktar varenda rörelse på gatan.
Håller man inte med dem får de sura miner för allt de gör är ju "rätt"!

Freppa tillhör inte dessa dock :mattias

NO_FEAR

Skrapa skrapa lila lila
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1 fighter -05
KAn man inte ha LITE mer otur. Hur lyckas de? De står alltid där när man gör det man inte normalt aktar sig för att göra.

Men men, Lifes a bitch, FUCK IT!

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen
thundrace skrev:
Konstigt att det alltid finns vissa som skall kasta glas i stenhus...alla blir så jävla präktiga helt plötsligt....finns det verkligen någon som inte någon gång kört obes/oskatt/oförsäkr??? Inte ens runt kvarteret bara för att höra hur jävla gött den låter mitt i vintern när man behöver en liten solstråle??? Ni kör säkert aldrig för fort heller....

Nu måste jag tänka efter..... nope, aldrig kört obeskattad eller oförsäkrad, men jag missade sista besiktningsdagen en gång med två dagar och körde den till besiktningen istället för på släp. Men jag skyller på att jag inte vet vilka regler som gäller vid det tillfället.
Starta upp hojen mitt i vintern har jag också gjort. Lyssnat på ljudet. Mmmmm... .Gött...... Men kört iväg och handlat med den "bara en liten sträcka"? Nepp. Lika lite som jag "Bara kört med hjälm inne i stan, för det är en så kort sträcka, och vad kan hända för olycka i Stockholms innerstad? Jag skall ju bara någon kilometer........". Är du med på vad jag menar?

För fort har jag dock kört ofta.

Mavve skrev:
Det finns en skara här på SH som bara är bäst dygnet runt. De dricker aldrig och röker heller inte. De är de grannarna som ringer på ens dörr för att man borrat 22:01 och sitter i köksfönstret och iaktar varenda rörelse på gatan.
Håller man inte med dem får de sura miner för allt de gör är ju "rätt"!

Freppa tillhör inte dessa dock :mattias

Nej, jag skiter i vad andra gör mestandels av tiden. Du däremot har en tendens att skriva inlägg som ögonen dras till automatiskt. Och vid en majoritet av tillfällena blir man bara trött av att läsa dessa. I ena sekunden verkar du ju rätt normal med humor som faktiskt roar, för att i nästa vandra i ickelogikens stora berg-o-dalbana med tvärare kast än Mattias på Slingerbulten - och fort går det också. Säg mig nu ärligt, menade du verkligen den urbota dumma kommentaren angående att försäkringen bara var något dumt, för den hjälper ju aldrig dig?

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Sen undarar jag vad som menades med att grejorna var borta nu?
Tog polisen alla hojarna i beslag eller?

Jag har kört helt oförsäkrat o rubbet jag med, men det var länge sen och inget jag skriver trådar om direkt, dessutom var det med en annan typ av hojar som inte framfördes speciellt mycket i trafik.

Freppa: du får såklart köra hojen till besiktning om den är påställd och försäkrad, inga problem även om du har körförbud på den.

Mrlind

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2003
Hoj
KX250F, KTM RC8R, Knäortros :)
e

JAg lider med dig mavve!!!!

men livet går väl vidare vare sig man vill eller inte!

:banana :tummenupp :D :tomten :yoparty

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
Mavve.. hmmm??

jag är inte helt säker men i sommras skrev jag nån tråd om vad man får för straff om man åker med oförsäkrade hojar och med körförbud och sånt. jag har för mig att du var på mig som en igel då och kallade mig för idiot och allt möjligt.

vad har hänt nu? har du vänt helt om eller är det jag som blandat ihop alla kommentarer?

jag tvekar hur som helst inte en sekund på att ta en sväng med en avställd hoj som har körförbud. har jag gjort många gånger i år och det lär bli några svängar till. man har allt för bra odds för att det ska kännas direkt fel. men man bör väl undvika att hålla fullt vid dessa tillfällen.

Last edited:

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
bmwjohan skrev:
Mavve.. hmmm??

jag är inte helt säker men i sommras skrev jag nån tråd om vad man får för straff om man åker med oförsäkrade hojar och med körförbud och sånt. jag har för mig att du var på mig som en igel då och kallade mig för idiot och allt möjligt.

vad har hänt nu? har du vänt helt om eller är det jag som blandat ihop alla kommentarer?

jag tvekar hur som helst inte en sekund på att ta en sväng med en avställd hoj som har körförbud. har jag gjort många gånger i år och det lär bli några svängar till. man har allt för bra odds för att det ska kännas direkt fel. men man bör väl undvika att hålla fullt vid dessa tillfällen.

Nej, det var inte därför jag kallade dig idiot, det var för att du sprätte grus överallt helt i onödan.

Med alla saker menar jag de som blivit stulna vid inbrott o sådant som hemförsäkringen skall ta. Men det gjorde den aldrig oavsett hur många gånger man ringde.

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Freppa skrev:
För fort har jag dock kört ofta.

Ääähhh, jag var lite sur för att jag fick gå hem o sen e d hur lätt som helst att bråka på SH. Här e så många perfekta människor och skriver man att man kört förbi en skola i 50 så blir det bråk.

Hähä. Jag får väl byta Fbolag lr nåt :hej

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
inte för att bråka med mavve nu men jag mins den där tråden bmwjohan skrev, då snackades det om vilket straff man fick.
Nu har vi fått höra det "1100 spänn", låter nästan värt det, borde det inte vara värre på en sån grej som kan kosta så mycket i slutändan?

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Silwer skrev:
inte för att bråka med mavve nu men jag mins den där tråden bmwjohan skrev, då snackades det om vilket straff man fick.
Nu har vi fått höra det "1100 spänn", låter nästan värt det, borde det inte vara värre på en sån grej som kan kosta så mycket i slutändan?

Hur ofta kostar det "så mycket"?

Hmnar jag i rullstol täcker min personförsäkring det.
Kör jag på nån annan är det för att den personen stod mitt på körbanan och inte jag som körde på trottoaren.

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
jag kan nästan lova att jag inte blev haffad ens en gång om året om jag åkte helt oförsäkrat och avställt.
Det är bara ens egna moral och tankeförmåga som avgör det.

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Silwer skrev:
Det är bara ens egna moral och tankeförmåga som avgör det.

Min moral e ju inte låg :lol
Det är premierna och bolagets illvilja att betala ut som är omotiverade för mig.

Det som brukar kosta är kåpor, och varför be om original och höja sin premie och förlora bonus om man kan köpa helt nya kolfiberset för 9000kr klarlackerade?
Bara jag som anser det billigt?
Häftigare än original med.

Vad brukar med hända? Att man tappar hojen och en fotpinne knäcks.
Då finns det hundrefemtio olika fabrikat på fotpinnar i alla möjliga varianter som är tusen gånger häftigare än original OCH dessutom ibland även ställbara.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
bmwjohan skrev:
...kallade mig för idiot och allt möjligt.
Ja, det påståendet är det ingen som invänder mot.

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
jag håller med din fullständigt i alla dina resonemang mavve, men jag är fan säker på att jag fick svidande kritik av dig i sommras och jag syftar inte på gräsroffartråden.
hur som helst skit samma. blev lite fundersam bara. smällar man sönder alla kåpor är det bara att köra streetfighter osv. jag trafikar mina prylar och mer kommer det aldrig att bli.

Last edited:
Nyheter
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...