Jag tänker inte lägga mig i huruvida det var en rimlig jakt eller inte, men om inte bilen som tog smällen varit där ser det inte ut som att sheriffen hade fixat vänstersvängen och dundrat rakt in i betongen, eller underskattar jag manöverförmågan hos bilen?
Jag tänkte samma. Bilen som snutungen körde in i stannade på busshållplatsen. Skyddsräcket är för att styra cyklisterna kvar på cykelbanan.
Det brukar stå folk och vänta på bussen där.
Det är rena cykelmotorvägen där. De kommer upp från gamla stan med mjölksyra i benen. Nu hade de väl rött 60 meter längre ner.
Nu skedde väl detta mitt på förmiddagen, färre människor på gång- och cykelbana.
Snuten hade nog kört in i skyddsräcket om inte bilen kört där. En idiot.
Annars har jag inget emot poliser, tvärt om.
Polismyndigheten brukar säga att poliskåren är en spegling av samhället. Det är illa.
Sno kaffe på jobbet, köra full, misshandla sambo. Även den listan kan göras lång och värre.
Det händer då och då att bilar från tunneln försöker hinna på gult men jag har fått grönt och får slå av, kanske bromsa. Dessa bilar har dock inga problem alls att ta vänstersvängen, svängen som snuten hade misslyckats med oavsett.