Snygga bågar med helkåpa

SSgt Liberia

Ny medlem
Gick med
29 Sep 2006
Hoj
Letar
Jag gillar snygga bågar med helkåpa som tex Kawazaki ZX, Yamaha R1, Honda CBR m.m.

Dock så tycker jag att dessa är väldigt dyra att försäkra. Det är inte så stor skillnad även om man går ner till 600 kubikarna.

Jag vill gärna höra lite förslag på andra snygga motorcyklar med helkåpa som inte är lika dyra att försäkra? Ni får gärna brainstorma öppet i den här tråden, så jag får lite inspiration.

Linusp3

Ride me like you stole me!
Gick med
22 Aug 2005
Hoj
Honda XRV 750
SSgt Liberia skrev:
2561056 Jag vill gärna höra lite förslag på andra snygga motorcyklar med helkåpa som inte är lika dyra att försäkra? Ni får gärna brainstorma öppet i den här tråden, så jag får lite inspiration.

Köp något som är 20 år gammalt eller äldre. Det är nästan gratis att försäkra!

Lodet

Today it´s win or hospital !
Gick med
6 Feb 2006
Hoj
ST3R
Kanske den där nya Kawasakin Er6f eller vad den heter ...... ska visst inte vara så blodig att försäkra den är ju helt ny med :)

BridgeMill

SSEMSE #10592
Gick med
26 Nov 2005
Hoj
Aprilia RSV MILLE R -00 Race
SSgt Liberia skrev:
2561056 Jag gillar snygga bågar med helkåpa som tex Kawazaki ZX, Yamaha R1, Honda CBR m.m.

Dock så tycker jag att dessa är väldigt dyra att försäkra. Det är inte så stor skillnad även om man går ner till 600 kubikarna.

Jag vill gärna höra lite förslag på andra snygga motorcyklar med helkåpa som inte är lika dyra att försäkra? Ni får gärna brainstorma öppet i den här tråden, så jag får lite inspiration.

Smakar det så kostar det för mycket, det konstaterade jag när jag själv jagade en plasträser...

Kraschpucken

Stånka.. De e najs!
Gick med
22 Aug 2004
Hoj
KTM SMC-R
ZX7R är väl lite billigare att försäkra? Försäkringsklass 5 om jag inte minns fel. min Kostade mindre på ett år än vad min FZR600 gjorde jag hade säsongen innan.

StyxXx

Lagom Outlaw
Gick med
6 May 2006
Hoj
Hojlös =(
Har du funderat på en mindre twin?? Tex Sv650?? billig i försäkring och ändå fruktansvärt rolig:tummenupp
Edit: bifogade en bild på en 99-02

Bifogat

• SV650MET.jpg
    SV650MET.jpg
    59.9 KB · Visningar: 70
Last edited:

Conza

Ny medlem
Gick med
26 Aug 2006
Hoj
1000RR -08
Vfr:en är en snygg kåphoj, VTR:en med halvkåpa är också jäkligt grann, det finnns att köpa till så att även den blir helkåpa...
Båda är billiga att försäkra....

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
många av sportisarna finns ju i 400 kubikare oså..
ska väl pinna på rätt bra. :)

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Honda Pan European
SSgt Liberia skrev:
2561056 Jag gillar snygga bågar med helkåpa som tex Kawazaki ZX, Yamaha R1, Honda CBR m.m.

Viktiga faktorer när det gäller fösäkring är din ålder och var du bor.
Är du +40 så kan du i stort sett köpa vad som helst och ändå få en rimlig försäkringspremie :)

Är du yngre så får du vänta :D

Zalfus

Medlem
Gick med
27 Feb 2006
Hoj
S1000RR -12 racehoj
Min hoj är sjukt billig att försäkra (strypt=2200kr hel/hel) och den har ju helkåpa! Dock så har den ju inte kubiken och kraften du kanske söker men den är riktigt kul på kurviga vägar ändå! :)

Nu kom jag också på att det kanske inte finns så många sånna till salu.. :gnissla

Samme

Skrotsamlare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K2, Yamaha FZR 1000 -89, Suzuki GSX 1100 -82 och en Ktm Superduke Gt -17
Suzuki rf 600 är både snygg och rätt billig i försäkring om jag förstått rätt.

-dB

Gick med
27 Aug 2003
Hoj
r6 -06
Samme skrev:
2561275 Suzuki rf 600 är både snygg och rätt billig i försäkring om jag förstått rätt.

jag slår väl ett slag för suzuki sv650 jag med, snygg hoj med ok effekt o bra försäkring.

Bifogat

• P4270012.jpg
    P4270012.jpg
    133.1 KB · Visningar: 128

kiwimaddog

Är huvvet dumt får kroppen lida....
Gick med
22 Apr 2005
Hoj
R6´99 R7ed.
En klassiker är väl Ducati 748-996 upp till 97års modeller.. inte så dyra i inköp, ruskigt snygga o felreggade av importör så man tom har råd hel/hel... Kolla med Amullo här på forumet om du vill ha mer info

zappen

Hepp
Gick med
8 Jun 2004
Hoj
2*Yamaha
El Garto skrev:
2561262 Viktiga faktorer när det gäller fösäkring är din ålder och var du bor.
Är du +40 så kan du i stort sett köpa vad som helst och ändå få en rimlig försäkringspremie :)

Är du yngre så får du vänta :D

Så egentligen kan man säga att plasträcer-hojar är gubbhojar.:rolleyes:

IronMike

Guest
hade en mille förr.. den va billig som tusan att försäkra. Den kostade lika mkt helförsäkrad om min R1a i trafik.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln