Snygga bågar med helkåpa

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
BMW är ruskigt billiga försäkringsmässigt utsendet är dock inte riktigt som andra hojar.

I ordning: F800ST försäkring MAX 3320kr/år, R1200S MAX 4640kr/år, K1200R Sport max 7435kr/år. K1200R Sport har dock 30års åldersgräns för att få märkesförsäkringen.
 

Bifogat

  • f800s.jpg
    f800s.jpg
    43.3 KB · Visningar: 51
  • R1200S.jpg
    R1200S.jpg
    47.3 KB · Visningar: 338
  • BMW_K1200R_Sport.jpg
    BMW_K1200R_Sport.jpg
    31.5 KB · Visningar: 68

Mögel

Hillbilly
Gick med
11 Jun 2005
Ort
I skogen
Hoj
1x Yamaha, 3x Honda, och en Kina
Josef skrev:
2561407 BMW är ruskigt billiga försäkringsmässigt utsendet är dock inte riktigt som andra hojar.

I ordning: F800ST försäkring MAX 3320kr/år, R1200S MAX 4640kr/år, K1200R Sport max 7435kr/år. K1200R Sport har dock 30års åldersgräns för att få märkesförsäkringen.


Men vem vill ha en bmw.. :va
 

don_tomazo

Går bra, en ägare.
Gick med
28 Oct 2005
Ort
Ja
Hoj
Honda
SV 650 har jag aldrig provkört men jag vet att den kan låta rätt tufft med en eftermarknardsburk och det finns ju snyggare kåpor en den där påhängsmagkåpan att köpa oxå. Tror jänkarna har nån helkåpa man kan sätta dit. Blir hyffsat snyggt.
 

Lodet

Today it´s win or hospital !
Gick med
6 Feb 2006
Ort
Lomma
Hoj
ST3R
Mögel skrev:
2561421 Men vem vill ha en bmw.. :va



Jag skulle kunna tänka mig en sån här
attachment.php


kanske Bmw tuffaste hoj :)
 

Danne S

Sporthojsnörd
Gick med
26 Mar 2005
Ort
Norrköping
Hoj
Nada
-dB skrev:
2561300 jag slår väl ett slag för suzuki sv650 jag med, snygg hoj med ok effekt o bra försäkring.

Instämmer! Jag är riktigt nöjd med min, billig att äga på alla sätt o är riktigt underhållande.
 

Ismannen

Vila i frid min vän
Gick med
25 Aug 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
Ktm 400 exc
Thundercat eller Thunderace är hyggliga hojar till humana priser.
Inte så dyr försökring heller.
 

Linusp3

Ride me like you stole me!
Gick med
22 Aug 2005
Ort
Mölndal
Hoj
Honda XRV 750
If har väl bra försäkringar för Honda och BMW. Och så blir det ännu billigare om man går SMC:s broms & kurvtagningskurs?!
 

IronMike

Guest
imaster skrev:
2561398 :fakta

Grymt bra hoj också, inget att klaga på...
Skulle vara vissa smådetaljer isf.. Känslan att man sitter för mkt ovanpå hojen, den känns ngt för smal och hög :va och lite för mkt vibrationer..
 

frikie

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2006
Ort
Uppsala
Hoj
Buell 1125R, tidigare Suzuki sv 650s, Suzuki RG 125 - 87
Suzuki SV 650S
Suzuki SV 1000S
Aprilia Falco

Är 3 hojjar jag rekommenderar med rätt humana premier, Aprilia Mille´n är riktigt grym men kostar lite mer,

Jag äger själv en SV 650s, och med annan ljuddämpare och öhlinsfjädrar i gaffeln är den kalaskul när det svänger. 0-150km/h är bra oxå.

//Daniel
 

Anderzzon

No Pain, No Game
Gick med
6 Mar 2005
Ort
LBG tha place 2 B
Hoj
Honda CRF 250R -09, Biltema Cruiser, Arctic Cat Sno Pro 440 -05
Linusp3 skrev:
2562112 If har väl bra försäkringar för Honda och BMW. Och så blir det ännu billigare om man går SMC:s broms & kurvtagningskurs?!

Det är väl ändå Folksam som polar med SMC
 

JT

I feel the need, the need for speed!
Gick med
6 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki ZX-12R Ninja och Yamaha R6
SSgt Liberia skrev:
2561056 Jag gillar snygga bågar med helkåpa som tex Kawazaki ZX, Yamaha R1, Honda CBR m.m.

Dock så tycker jag att dessa är väldigt dyra att försäkra. Det är inte så stor skillnad även om man går ner till 600 kubikarna.

Jag vill gärna höra lite förslag på andra snygga motorcyklar med helkåpa som inte är lika dyra att försäkra? Ni får gärna brainstorma öppet i den här tråden, så jag får lite inspiration.

Köp en äldre hoj som är billig att försäkra t.ex. en gammal BMW boxer eller en honda CB och montera en fräck Xjell helkåpa.:tummenupp
 

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Har inte läst hela tråden men de hojar du nämner kostar, precis som du upptäckt, en jävla massa flis att köpa och äga, så enkelt är det.

Om det är värt det...tja det är ju upp till var och en att bedöma...de är ju "the tip of the spear" av supersporthojar och som jävligt få kan utnyttja maximalt, inte ens när de åkar bana...de skuggas av ett gäng minst lika kul hojar. både med hel- och halvkåpa, som ofta kostar mindre än hälften att försäkra.

Lägger in en bild på min nyligen införskaffade hoj, en Honda VTR 1000 SP1 -00. Tillsammans med Aprilia RSV Mille och ett antal Duccemodeller, en av de läckraste hojar som byggts :yoparty Å helkåpa såklart....
 

Bifogat

  • vtrmindre.JPG
    vtrmindre.JPG
    61.1 KB · Visningar: 57
Last edited:

Mögel

Hillbilly
Gick med
11 Jun 2005
Ort
I skogen
Hoj
1x Yamaha, 3x Honda, och en Kina
lorkan skrev:
2562084 Jag tror att en ledtråd till svaret kan finnas i din avatar.
Ren spekulation dock..

Vad är det med min avatar som gör så att dom som äger bmw skulle bli tacksamma om jag inte ägde en?
 

Ankan_84

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2006
Ort
Stenungsund
Hoj
Har hittat den Retta:)
Måste säga att Sv:n efter -03 års modell med helkåpa blir riktigt najs... Inte så dyr i försäkring, hyffsat med effekt... ER6-f är grym och snygg.

Sen har man ju den grymmaste och troligen snabbste 600:an,
Truimph Daytona 675. Kostar 8200 hel/hel kronor om du har en snäll farsa:gnissla
och bor i skogen, dock kommer den troligen skjuta i höjden i försäkring när någon får markkänning med den.
Där har du den fräckaste 600:an och en bland de vassaste, men den måste vara 06:a annars ser den ut som :zpy
 
Last edited:

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Thruxton, röd!
Vore det inte för inköpspriset så vore en R1200S väldigt intressant, just för att kapa försäkringskostnaderna.
Men 130 papp, nej, tror inte det.

För skillnaden i värde kan jag helförsäkra trajan tills den är veteranhoj.
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top