Snygga krachpuckar?

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Motrax

Vann MCNs test och jag kan intyga att dom är bra, jag har testat mina 4 ggr utan en repa på hojen.

kanske lite dyra, men kåpor är ännu dyrare!

//jaG
 

TetrA

Ny medlem
Gick med
14 Jan 2004
Ort
StockTown
Hoj
Well ingen!
Eller:

6-gun%20sliders.jpg
:tummenupp
 

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Elrulle
..eller kanske dessa!!!!!
 

Bifogat

  • Ombyggnad tillbehör 003.JPG
    Ombyggnad tillbehör 003.JPG
    110 KB · Visningar: 151

Limstift

Flooork!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lessebo Kommun
Hoj
VTR 1000F Firestorm
Om du fixar lite mått och "design-idéer" så kan jag göra ett gäng åt dig, jag kan dock inte gravera något åt dig t.ex. ett R som dom ovanför har, det skulle bli för dyrt för dig.
 

Gsxraren

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2004
Ort
Brisbane
Hoj
2007-FIREBLADE
Limstift skrev:
Om du fixar lite mått och "design-idéer" så kan jag göra ett gäng åt dig, jag kan dock inte gravera något åt dig t.ex. ett R som dom ovanför har, det skulle bli för dyrt för dig.
Låter verkligen intressant! Vad skulle du i sådana fall använda för matriel!
 

Limstift

Flooork!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lessebo Kommun
Hoj
VTR 1000F Firestorm
R1100 skrev:
Vad skulle dom kosta?

Väldigt svårt att säga, beror på material, storlek och utseende, men vid större intresse så kan jag kanske ordna så jag kör dom i en NC-svarv vilket gör att dom kan se ut ungefär hur som helst.

Men för att jag ska kunna ge dig ett riktvärde för ett enstaka par så rita nån paint-bild på dom i genomskärning och skriv största ytterdiameter samt längd.

OBS! Jag kan inte fixa bultar, det skulle bli för jobbigt att ordna pga. olika modeller och liknande. Det är bättre att ni själva går in till en järnhandlare eller nåt och fixar det själva.
 

K-Micke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sollentuna
Hoj
Goldwing
Skippa posörskräpet och köp puckar som kraschtestats på riktigt. En bra puck ska väl gå av om hojen glider på backen och sen smäller i en kant, kurbs t.ex. Annars kan dom göra mer skada en nytta på ram och motor. Något att tänka på kanske om man ska svarva egna.
 

Limstift

Flooork!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lessebo Kommun
Hoj
VTR 1000F Firestorm
K-Micke skrev:
Skippa posörskräpet och köp puckar som kraschtestats på riktigt. En bra puck ska väl gå av om hojen glider på backen och sen smäller i en kant, kurbs t.ex. Annars kan dom göra mer skada en nytta på ram och motor. Något att tänka på kanske om man ska svarva egna.

Det ordnar man genom att skapa en anvisad brottyta på bulten, dvs. slipa eller svarva ett spår.
 

Limstift

Flooork!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lessebo Kommun
Hoj
VTR 1000F Firestorm
semlan skrev:
INNAN ni betalar i förskott till limstift kan ni ju läsa denna tråden grabbar.
Jag tar ingen ställning till hur det ligger till själv bara ren upplysning så ni
kan bilda en egen uppfattning :)

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=36261&highlight=bl%E5st+medlem

Jovisst, men se till att du kollar på det jag och Mago har skrivit, inte dom XXXX-antalet inläggen som kommer från folk som inte vet vad det handlar om.

Litar ni fortfarande inte på mig så kolla med dom som redan handlat diverse saker av mig, vet inte hur det är med att lämna ut namn här, men eftersom det bara gäller nickname's så gör jag det: Tokas, Mark, Bengan mfl.

Och om ni ändå inte litar på mig så får jag väl skicka det mot postförskott eller nåt.
 

Limstift

Flooork!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lessebo Kommun
Hoj
VTR 1000F Firestorm
Och om ni ääändå inte litar på mig så får väl ni själva eller någon bekant till er hämta grejorna och betala mig i näven.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top