Grandell
Inte alltid sist
- Gick med
- 30 Nov 2005
- Hoj
- Drixton, Husaberg, TZ, RS, P&M, Bakker, Moto Martin, Bimota, Harris, ISR, Puch, Rickman, SRM, Rudge, Sexoped mm
Jag är en gammalmodig typ som gillar gamla grejor och undrar ofta varför inte alla gör det, särskilt klart blir det hur fel jag är ute när det gäller lackeringen på hjälmar. Finns det någon racerförare idag som har lyckats få till en bra design på sin hjälm. Alltså en som sett lika ut i flera år som blir ett signum.
Förr körde förarna i snygga hjälmar som var lika alla år, ofta med stora lackerade fält som exempelvis Spencer, Mamola, Kenny, Ago, Joey, Mike osv. Tror ärligt att jag kan känna igen mer än 50 olika nittonhundratalsförare på hjälmen och endast två stycken nutida och då byter Valentino design ett flertal ggr per år men stilen finns där. Är förövrigt ganska med när det gäller modern racing, borde veta skillnaden.
Känns som att det fallerade med Scott Russels hövding 1995 och efter det har alla försökt att bräcka den.
Så min undran är, finns det några snygga hjälmar idag eller var allt bättre förr.
Formel 1 förarna har förövrigt riktigt snygga hjälmar, se exempel.
Förr körde förarna i snygga hjälmar som var lika alla år, ofta med stora lackerade fält som exempelvis Spencer, Mamola, Kenny, Ago, Joey, Mike osv. Tror ärligt att jag kan känna igen mer än 50 olika nittonhundratalsförare på hjälmen och endast två stycken nutida och då byter Valentino design ett flertal ggr per år men stilen finns där. Är förövrigt ganska med när det gäller modern racing, borde veta skillnaden.
Känns som att det fallerade med Scott Russels hövding 1995 och efter det har alla försökt att bräcka den.
Så min undran är, finns det några snygga hjälmar idag eller var allt bättre förr.
Formel 1 förarna har förövrigt riktigt snygga hjälmar, se exempel.
Last edited: