Hmm, 30x90-plattorna är ju inte så jättedyra... Ska bara klura ut om det går att passa in på ett bra sätt, det är tex 130 cm brett i en del av hallen. Drygt att såga bort 20 cm och använda 10. Kanske lägga på tvären?
Kolla översikten, det är 130 cm där det står "hall". Kanske kan bli nice att lägga en färg på tvären? Svårt att lägga två färger på tvären tror jag. På längden också...
Ett alternativ är ju att lägga en plastmatta men det kan bli lika dyrt eftersom jag troligen kan lägga plattorna själv men vill anlita en mattläggare om det blir hel matta. Dessutom får jag betala för åtminstone 3 x 5 meter av mattan om rullen är 3 m bred. Plattorna blir det nog mindre överskott av.
Reflektioner?
Använder du "plankorna" så lägger du dem "omlott". Dvs första raden golv du lägger blir en planka på 90 cm, sen en planka på 40 cm. De 50 cm som blir över på den kapningen börjar du med på nästa rad.
Rad 1: 90 cm + 40 cm
Rad 2: 50 cm + 80 cm
Rad 3: 10 cm + 90 cm + 30 cm
Är du med?

Marmoleumplattorna är jättelätta att lägga, jag gjorde det helt själv. Och prismässigt är det faktiskt inte så dyrt, många andra golv kräver ju nästan att man anlitar golvläggare precis som du nämner.. Vilka kvalitetsgolv hittar man som kostar under 350 kr liksom?