Snyggt plast/linoleumgolv?

Hmm, 30x90-plattorna är ju inte så jättedyra... Ska bara klura ut om det går att passa in på ett bra sätt, det är tex 130 cm brett i en del av hallen. Drygt att såga bort 20 cm och använda 10. Kanske lägga på tvären?

Kolla översikten, det är 130 cm där det står "hall". Kanske kan bli nice att lägga en färg på tvären? Svårt att lägga två färger på tvären tror jag. På längden också...

Ett alternativ är ju att lägga en plastmatta men det kan bli lika dyrt eftersom jag troligen kan lägga plattorna själv men vill anlita en mattläggare om det blir hel matta. Dessutom får jag betala för åtminstone 3 x 5 meter av mattan om rullen är 3 m bred. Plattorna blir det nog mindre överskott av.

Reflektioner?

Använder du "plankorna" så lägger du dem "omlott". Dvs första raden golv du lägger blir en planka på 90 cm, sen en planka på 40 cm. De 50 cm som blir över på den kapningen börjar du med på nästa rad.
Rad 1: 90 cm + 40 cm
Rad 2: 50 cm + 80 cm
Rad 3: 10 cm + 90 cm + 30 cm
Är du med? :)

Marmoleumplattorna är jättelätta att lägga, jag gjorde det helt själv. Och prismässigt är det faktiskt inte så dyrt, många andra golv kräver ju nästan att man anlitar golvläggare precis som du nämner.. Vilka kvalitetsgolv hittar man som kostar under 350 kr liksom?

Nja, i ett hus med en källare ska man alltid utgå från att det kommer fukt underifrån.
Då ska man inte lägga in ett fuktkänslig eller tätt material.
Jag skulle välja klinker med diffusionsöppen fuktspärr i tvättsuga och klinker i övrigt alt obehandlad betong.
Ska man promt lägga in annat material ska golvet tätas med platonmatta eller dyligt.
J-a bök helt enkelt så lägg pengarna på golvvärme och obehandlat betonggolv.

Här e nån som har en hel del kunskap ser jag. Tack för tipsen! :tummenupp

Jag ska försöka komma ihåg att uppdatera er! Som en teaser så kan jag i alla fall visa upp en panoramabild på garderoberna som är klara. Tänk på att jag använde ett 10 mm vidvinkel och tog bilderna 1 meter från dörrarna, därav lite skevt perspektiv :)

untitled_panorama1_50104210.jpg

Jag hoppas och tror att golvet matchar hyfsat. :crash

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S